Naiste spordirõivaste mudelite väljatöötamine ettevõttele Amatsoon Apparel

Kuupäev

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Lõputöö eesmärgiks oli luua brändile “Amatsoon Apparel” esikmudelid, mis täidaks spordikombinesoonide tühja kohta Eesti spordi- ja vabaajarõivaste turul. Bränd “Amatsoon Apparel” on alustav Eesti ettevõte, kes tahab toota üheosalisi treeningtrikoosid, mis annaks kandjale enesekindlust ja oleksid seljas mugavad. Töö käigus valmis neli toodet: Merit, Jane, Romy ja Margot, mis on kantavad erinevatel treeningutel. Tooted on mõeldud hobi korras spordiga tegevale naisele. Tootearendusfaasis selgus, et kasutatav materjal mängib suurt rolli toote istuvuses ning hetkel välja töötatud lõiked on sobilikud kasutamiseks materjaliga Renew Prime. Hetkel on mudelite istuvused paika sätitud just selle materjali omadusi arvesse võttes. Materjal Renew Prime annab nii autoritele kui ka tulevastele klientidele kindlustunde, et keha on sporti tehes hoitud ja annab maksimaalse venivuse. Esimeses peatükis on antud ülevaade mudelite kavandamisest. Kirjeldatud lõputöö lähteülesannet ja sellega seoses analüüsitud spordirõivaste turgu ja konkurente. Välja on toodud kavandatud mudelite tehnilised joonised ja iseloomustatud kasutatud materjale. Teises peatükis on keskendutud mudelite konstruktsioonile. Põhilõiked konstrueeriti Müller&Sohn süsteemis, millele tehti moekohased tuletused, mille järgi õmmeldi näidised. Nende põhjal tehti vastavad muudatused, et parandada istuvust. Üks alapeatükk keskendub moekohaste lõigete valmistamisele ja üks tehnilisele paljundusele. Kolmas peatükk keskendub toodete tehnoloogiale: õmblussõlmed, töötlemise järjekord ja lekaalide valmistamise meetodid. Neljanda peatüki sisu on toote majanduslik osa - hinnastus ja materjalikulud. Tulevastele mudelitele tulevad omahinna kujundused järgnevalt: mudel Merit 38,08 eur, Jane 32,75 eur, Romy 32,67 eur ja Margot 32,86 eur. Sellest tulenevalt selgus, et toodete hinnastuses müügikate ehk brutokasum on positiivselt kõrge. Nelja toote keskmine brutokasum on 61,63%. Autorid usuvad, et tulevikus plaanib ettevõte sellega edasi tegeleda. Valminud mudelid on terviklikud ja läbitöötatud, mis annab tulevikuks kindla baasi ja aitab turundada inimestele üle Eesti. Ettevõttel on võimalus turundada ennast läbi nii makstud kanalite (meiliturundus, google ads jne) kui ka enda kanalite ehk sotsiaalmeedia (instagram, facebook jne).


The aim of this graduation thesis Development of Women's Sportswear Models for the Brand Amatsoon Apparel is to create first models for training clothing created for the brand, which would expand the range of sports and leisure clothing on the Estonian market with a well-thought-out designs, high-quality materials and high product quality. In addition, sample models: Merit, Romy, Jane and Margot have been sewed. The brand "Amatsoon Apparel" is an Estonian start-up company that wants to offer customers one-piece training suits that would give the wearer confidence and comfort. The graduation thesis consists of four different chapters. The first chapter gives an overview of model design. It describes the starting problem of the thesis, in this context, analyses the market and competitors for sportswear. It shows the technical drawings of the models and describes the materials used. The second chapter focuses on the construction of the models. The base patterns were constructed in the Müller&Sohn system, to which fashion-appropriate derivations were made, according to which the samples were sewn. Based on these, appropriate changes were made to improve the fit. One subchapter focuses on the production of fashion-appropriate cuts and one size multiplication. The third chapter focuses on product technology. It shows how the samples were sewn together in figures and the order of how the pieces were sewn. A subchapter is dedicated to showing how the pattern pieces were altered for cutting out of the fabric, that means adding seam allowances. The content of the fourth chapter is the economic part of the products - pricing and material costs. For future models, the cost price for the designs will be as follows: model Merit 38,08 eur, Jane 32,75 eur, Romy 32,67 eur and Margot 32,86 eur. As a result, it turned out that the sales margin in the pricing of products is positively high. The average gross profit for the four products is about 61%. The main aim of the graduation thesis has been reached. Sport-loving women can use four models created during the work process: Merit, Jane, Romy, and Margot, which are suitable for various training sessions.

Kirjeldus

Viide

Toetusavaldus

Läbivaatamine

Täiendatud järgneva poolt:

Viidatud järgneva poolt: