Transpordiettevõtte Asmari Veod AS töö efektiivsuse tõstmise võimaluste uurimine
Kuupäev
Autorid
Väljaande pealkiri
Väljaande ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Kokkuvõte
Kulude arvestust peetakse väga erinevates valdkondades, alustades reklaamist ja lõpetades personali koolitusega – seda peaks tegema iga ettevõte, kes hoolib oma tulevikust. Piiratud ressursside tingimustes on väga oluline omada selget ülevaadet ettevõtte kulutustest ning püüda need hoida võimalikult optimaalsed. Sellest tulenevalt võib saada märgatavat kokkuhoidu ning seeläbi lisavahendeid, mida muudes valdkondades saaks ära kasutada. Sageli lõpetavad halvemini funktsioneerivad ettevõtted majanduse langusfaasis tegevuse ning turule jäänud ettevõtted suurendavad seeläbi oma turuosa. Ettevõtetel, kes juhivad edukalt oma kulusid, oli suhteliselt parem võimalus see faas üle elada. Transpordiettevõtetes on suurteks kuluallikateks just kütus, kindlustused, remonttööd. Transpordiga tegelevates ettevõtetes on kütusekulu pealt raske (kui mitte võimatu) kokku hoida, sest töövahendite korras- ja valmisolekust sõltub otseselt ettevõtte müügitulu. Siiski aitaks autori arvates olukorda parandada näiteks teatud perioodide tagant kütusefirmadega sõlmitud lepingute üle vaatamine, hinnasoodustuse saamiseks ja tasuks ka avatud olla uutele hinnapakkumistele. Autor analüüsis, et kui saaks mõnelt kütusefirmalt pakkumise, mis oleks 1 sent liitrilt odavam kui hetkel kehtiva lepingu järgne hind siis saaks firma selle tulemusena säästa aastas 3393€. Mõistlik oleks saata ka ettevõtte autojuhid säästlikusõidu koolitusele. Kui seejärel suudaksid juhid hoida kokku 1 liitri kütust 100 kilomeetri kohta ning ettevõte sõlmiks kütusefirmaga 1 sendi võrra odavama lepingu, saaks ettevõte aastas säästa 8958€, mis on juba arvestatav summa. Ükski transpordiga tegelev ettevõte ei saa läbi ka ilma kindlustuskuludeta. Kindlustuskulud on ettevõtte transpordivahendite kohustusliku liikluskindlustuse ja vabatahtliku sõidukikindlustuse (kaskokindlustus) kulud. Kuna osad autod on ostetud laenu ja/või liisinguga, siis sellisel juhul nõuavad pangad ka kindlasti kaskokindlustuse olemasolu. Ainus võimalus kulude optimeerimiseks oleks koostööd teha mõne kindlustusmaakleriga, kes saab teha soodsaima pakkumise. Antud autopargi puhul saaks kindlustuskulusid liikluskindlustuse pealt kokku hoida ~ 672 eurot. Lisaks veel kaskokindlustused ja haagiste liikluskindlustused. See summa ei tule kogukuludega võrreldes teab, mis suur, kuid igast väikesest kokkuhoiust kasvab firma kasum. Palgakulu on ettevõtte suur kuluallikas. Ettevõtte juhtkonna ülesanne on oma töötajate arvu optimeerimine ning samas tagada töötajate heaolu ja leida motivatsioonivahendid. Lojaalsed ja pühendunud töötajad hoolivad oma tööandjast, seega on efektiivsemad ning vastutustundlikumad ettevõtte varade suhtes. Palgakulude jälgimine, analüüs ja saadud info aktiivne kasutamine peab tagama finantsjuhtimise adekvaatsuse. Tähtis on saada õigeaegselt tõest infot ja seda kasutada, ainuüksi teadmine ei paranda ettevõtte finantsolukorda. Suured remondi kulud on seotud omakorda suurest läbisõidust, mida vanemaks auto saab, seda rohkem hakkab kuluma raha remondile ja hoolduskuludele. Seepärast oleks mõistlik vahetada autod välja kohe pärast garantiiaega, kuna see aitaks hoida raha remondi ja hoolduse pealt kokku. Kasumit ei ole võimalik juhtida otse, vaid ainult tulude ja kulude kaudu. Tulu on kujundatav konkreetsete toodete või teenuste müügi kaudu. Kulud kujunevad ettevõtte väärtusahela erinevates osades erinevalt. Üks osa kuludest sõltub teenuste või müüdud teenuste arvust, teine osa mitte. Selleks, et suunata ettevõtte tulemusi soovitud suunas, tuleb kõiki neid momente üksikasjalikult arvesse võtta. See on võimalik vaid detailse ettevõttesisese arvestuse kaudu, mis peab andma selge ülevaate erinevate tegevuste ning protsesside mõjust ettevõtte finantstulemustele. Autor soovitab äritegevuse stabiliseerimise käigus hakata rohkem mõtlema kulude efektiivsemale juhtimisele. Kütuse arvete suured summad peaksid juhtkonna suunama põhjuste – seoste otsimisele. Iga ettevõtte juht peaks teadma, et süsteemsus ja põhjalikkus on edasiviivateks jõududeks majanduse arengul. Iga väike kokkuhoid võib viia sammukese edasi, ja et neid väikseid kokkuhoidusid saaks palju, peab oskama lugeda õiget informatsiooni ning sellest teadlikke järeldusi teha. Et säilitada AS Asmari Veod jätkusuutlikkus, on õige aeg oma põhimõtteid korrigeerida ja uutele kasulikele teadmistele avatud olla.
The field of logistics and transportation is dynamically growing in Estonia and around the world. In global market conditions, people consume goods from their domestic markets as well as from foreign markets. The possibility of consuming those products is ensured by a functioning system of transportation. Transportation companies play a significant role in the Estonian economy – exports are very important to such a small country. As the number of transportation companies is on the rise in Estonia, competition between them is increasing and they are interested in their clients’ satisfaction, making their work more effective and managing themselves as rationally as possible. The goal of this thesis, entitled ‘A Study on the Possibilities of Increasing the Effectiveness of the Transportation Company Asmari Veod AS’, is to research and analyse the efficiency of the company’s fleet of vehicles and its profitability. The goal of the research is to give the company suggestions which would make its work more effective, help it to become and remain competitive on the market, retain its existing clients and find new ones. Transportation costs are very important expenditure items and every company should carry out regular studies on the topic so as to optimise these costs. The costs of fuel, insurance and repairs are major expenditure items in the company being studied. It is difficult to save on fuel because sales are directly dependent on means of work being in good order and ready for operation. The author feels that revising contracts with fuel companies and seeking new quotes could improve the situation. The author’s analysis showed that the company could save €3393 a year if the fuel company’s quote were €0.01 cheaper than the current price. It would also be useful to send the company’s drivers on an eco-driving course. If thereafter the drivers were to use 1 litre of fuel less per every 100 kilometres and the company entered into a new contract which was €0.01 cheaper, €8958 could be saved per year – a large sum of money. No transportation company can do without insurance cover either. The author feels that the only way of optimising costs here would be to collaborate with an insurance broker who could make an offer at the lowest price. The results of the analysis indicate that the company could save up to €672 on insurance each year. High repair costs are related to high mileage: the older the vehicle, the more money needs to be spent on repairs and maintenance. Therefore, it would be prudent to replace the vehicles as soon as their warranty period expires. The author suggests thinking more about managing costs more effectively once business has stabilised. The large sums spent on fuel should persuade the management to search for causal connections. The manager of every company should know that being systematic and thorough is the driving force behind economic development. Every cent saved can take a company one step further, and in order for those savings to add up you must know how to read the right information and how to draw knowing conclusions from it. It is time to address your principles and to be open to new and useful knowledge in order to maintain AS Asmari Veod’s sustainability.