Lõputööd (OK)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (OK) Autor "Karaulova, Tatjana" järgi
Näitamisel1 - 4 4-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Jäätise koostisosade spothindade analüüs hankestrateegia väljatöötamiseks Premia jäätisevabrikul(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2025-01-09) Tumanova, Darja; Karaulova, TatjanaKokkuvõtteks soovib autor anda vastused uurimisküsimustele, mis esitati töö alguses: Millal on kõige kasulikum sõlmida tarnijatega pikaajalisi lepinguid iga üksiku toote kohta, mis kuulub jäätise koostisesse? Parim aeg koore hindade määramiseks on jaanuar-mai, suhkru puhul jaanuar-juuni, vadaku ja lõssipulbri puhul veebruar, aprill-mai ja august ning või puhul jaanuar-mai. Kas toote säilivusaeg on otseselt seotud tarnija ja hankija vahelise tarnelepingu tüübiga? Lepingu tüüp sõltub toote säilivusajast. Ainult suhkru ja lõssipulbri puhul on võimalik sõlmida pikaajalisi lepinguid ühe või mitme tarneperioodiga, samas kui teiste toodete (koor ja või) puhul on vaja lisatingimustega lepingut. Kuidas on ettevõtte aastane töökoormus seotud lepingu tüübiga? Tuginedes graafikule, oleks optimaalne periood lepingute sõlmimiseks üks aasta. Või kui see variant ei sobi, siis fikseerida vähemalt teise ja kolmanda kvartali hinnad (aprill, mai, juuni - teine kvartal; juuli, august, september - kolmas kvartal). Kuna need on perioodid, mil tootmine on kõige suurem ja seega ka tooraine tarbimine suurem. Kui ostja ei määra hinda selles ajavahemikus või ei lepi kokku vajalikus mahus, on oht, et ettevõte ostab liiga kallist toorainet või ei saa vajalikku kogust toorainet. Samuti tuleb arvestada, et oktoobris ja novembris väheneb tootmine oluliselt. Kõigile uurimisküsimustele antud vastuste põhjal soovitab autor järgmisi lepinguid: Suhkru ostmiseks soovitab autor sõlmida forward-lepingu või fikseeritud hinnaga lepingu. Lepingu kestus on üks aasta. Lõssipulbri ostmiseks soovitab autor sõlmida forward-lepingu iga kvartali kohta, see tähendab iga kolme kuu tagant. Kui tarnitakse iga kuu väikeseid koguseid, siis on sobiv fikseeritud hinnaga leping koos hinna korrigeerimise võimalusega (ka kvartali kohta). Koore puhul soovitab autor sõlmida fikseeritud hinnaga lepingu koos hinna korrigeerimise võimalusega, kusjuures leping tuleb sõlmida uuesti iga kuu. Või ostmiseks soovitab autor sõlmida fikseeritud hinnaga lepingu koos hinna korrigeerimise võimalusega, kusjuures leping tuleb sõlmida uuesti iga kuue kuu tagant.Nimetus Avatud juurdepääs Laoteenuste digitaliseerimine SRC Group AS-is(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-05) Efimova, Alexandra; Karaulova, TatjanaKäesoleva töö põhieesmärk oli pakkuda välja lahendus SRC Group AS-i ettevõtte laos olevate kaupade leidmise protsessi digitaliseerimiseks, et hõlbustada ja suurendada laopersonali töö kiirust, kvaliteeti ja tõhusust ning koostada toodete paigutusplaani laos gruppide kaupa. Parima sobiva lahenduse leidmiseks tuli lahendada järgmised ülesanded. 1. Valida laohalduse digitaliseerimiseks vajalik varustus. Töö põhieesmärgi täitmiseks oli vajalik valida digitaliseerimise tehnoloogiate ja vajalik varustus digitaliseerimiseks. SRC Group AS andmeterminali valimiseks oli vajalik määrata, millist tüüpi digitaliseerimise tehnoloogiad sobivad selle ettevõtte jaoks kasutamiseks. Lõputöö käigus tuvastas autor, et parim valik on 1D vöötkood. Seejärel valis ülesande täitmiseks kõige sobivam andmeterminal. Autor kaalus ainult traadita käeshoitavaid skannereid, mis on saadaval Eestis. Andmeterminali valimise käigus sai selgeks, et kõigi kriteeriumide järgi on parim valik Point Mobile PM66. Selle terminali kasutuselevõtuks on ettevõttel vaja kulutada 622 eurot, kuna ühe skänneri hind on 311 eurot ja on vajalik kohe osta kaks skannerit, arvestades tulevast teise laotöötaja planeerimist. 2. Koosta lao plaan vastavalt kauba gruppidele. Eesmärgi saavutamiseks oli vaja koostada laoplaan, toetudes kaupade gruppidele. Korraliku laoplaani koostamiseks tuleb määratleda, kus konkreetsete kaupade jaoks on kõige sobivamad asukohad. Grupid jagunevad riiulitel kahe kriteeriumi alusel: kaupade kasutamissagedus projektidel ja kauba suurused. Igale kaubagrupile oli määratud täpne asukoht laos, olenevalt toote mõõtmetest ja kasutussagedusest. Õige kaupade paigutus laos aitab vähendada aega kauba otsimiseks, selle kokkupanemise ajal, kuna iga grupp asub oma määratud kohas. 3. Laoprotseduuride AS-IS ja TO-BE võrdlemine. Laoprotseduuride AS-IS ja TO-BE võrdlemine näitas Kaupade skaneerimine ja korda seadmine laos on tulevikus protseduuride täitmise aega võrreldes praeguste protseduuridega vähendanud. Skanneri kasutuselevõtt ja lao korrastamine võimaldasid vähendada kauba kogumise aega projektiks laost 30 minutit. Protseduuri, kuidas kaup projektilt tagasi laole jõuab, täitmise aeg vähenes 43 minutit. Kokkuvõtteks võib väita, et töö eesmärk, pakkuda välja lahendus ettevõttele SRC Group AS, ettevõtte laos olevate kaupade leidmise protsessi digitaliseerimiseks, et hõlbustada ja suurendada laopersonali töö kiirust, kvaliteeti ja tõhusust ning koostada toodete paigutusplaani laos gruppide kaupa, sai täidetud.Nimetus Avatud juurdepääs SAP Ariba ostuhaldussüsteemi juurutamine ABB AS projekti raames(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-05) Šalavina, Uljana; Karaulova, TatjanaKäesolevas lõputöös vaadeldatud ja võrreldatud kaks ABB AS-i tarnijate andmehaldus platvormi. Oli tuvastatud probleemsed kohad varasemas ProSupply+ platvormis ja õigustatud üleminek uue platvormile SAP Ariba. Töös oli tehtud: 1. Protsessiaegu analüüs (Vooanalüüs), mis võimaldas ettevõttele tuvastada kõrvalekaldeid ja määrata kindlaks protsessid, kus probleemid tekivad. 2. Võrdlev analüüs näitas mitmeid olulisi erinevusi mõlema platvormi vahel ning tõi esile mõlema süsteemi eelised ja puudused. SAP Ariba süsteemi eeliste selgeks näitamiseks töötati välja radardiagramm, et tuvastada peamised aspektid ja kajastada neid tähtsuse skaalal. 3. Töös ka oli antud soovitusi platvormi SAP Ariba edasiseks täiustamiseks. Oma isikliku kogemuse põhjal uue SAP Ariba süsteemiga on autor töötanud välja nõuanded ettevõttele, kuidas süsteemi veelgi täiustada. Projekti parandamiseks pakuti välja meetmed, mis võimaldavad ettevõttel tõhusamalt hallata hankeprotsessi ja suhtlemist tarnijatega. Seetõttu käesolev lõputöö andis ettevõtele täieliku ülevaate ja võrdluse kahest tarnijate haldamise süsteemist ja lubas paremini mõista SAP Ariba platvormi eeliseid.Nimetus Avatud juurdepääs Üleliigse laovaru vähendamine ettevõttes Hitachi Energy Estonia AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-04) Veikkolainen, Angelina-Alice; Karaulova, TatjanaAntud lõputöö eesmärgiks oli kaardistada Hitachi Energy Estonia AS ostu- ja projektijuhtimise osakonna kitsaskohad ning leida võimalusi üleliigse laovarude vähendamiseks. Andmeid koguti vaatluste, intervjuude, ettevõttesiseste dokumentide ja partnerite dokumentide analüüside kaudu. Autor kasutas mitmeid meetodeid, sealhulgas Pareto printsiipi, ARIS-i, SCOR-i, võrdlevat analüüsi, DFD ja IDEF1x. Parima sobiva lahenduse leidmiseks tuli lahendada järgmised ülesanded: 1. Tuvastada üleliigse laovaru põhjused Töö põhieesmärgi täitmiseks oli vaja analüüsida Hitachi Energy Estonia AS-is hetkel olemasolevat ostu- ja projektijuhtimise protsessi ning leida protsessides kitsaskohad selle täiustamiseks. Prоtsesside modelleerimiseks autor kasutas ARIS-i, võttes aluseks tarneahela juhi intervjuud, teooria ja autori isikliku kogemuse alusel. Hoolimata sellest, et ettevõttes on palju põhjusi liigse varu tekkimiseks, otsustas autor pöörata tähelepanu kahele probleemile: 1. Ümberplaneerimise puudumine 2. Projektide muudatused. 2.Uurida SCOR standardi baasil võimalused tasakaalustada tarneahela ressursid nõuetega Protsesside täiustamiseks sobivama praktika leidmiseks uuris autor võimalusi, kuidas seda SCOR standardist lähtuvalt teha. Probleemidele leiti lahendused SCOR standardi parimate praktikate põhjal. Kuna mõlemad probleemid olid seotud planeerimisprotsessidega, autor otsustas valida sP4.3, mille nimi on „ Tasakaalustada tarneressursid ja -võimalused tarnenõuetega“. Seetõttu valiti sellele protsessile vastavad parimad praktikad SCOR standardi raames, nimelt BP.105 - "Ülesannete haldamine". 3.Pakkuda ettepanekuid ostu-ja projektijuhtimise parendamiseks, et ülejäägi vähendada Oli tehtud 3 pakkumist protsessi parendamiseks: 1. Ülejäägi vältimiseks ja vähendamiseks selles valdkonnas soovitab SCOR kasutada tarkvara projektide paremaks juhtimiseks. Selle alusel teostas autor võrdleva analüüsi erinevate tarkvarade kohta, valides need Forbes'i nimekirjast. Võrdleva analüüsi tulemusel ja ettevõtte tarneahela juhi valiku kriteeriumi alusel valiti kõige sobivam tarkvara - ClickUP. 2. Oli väljatöötatud tarkvaramooduli arendamise algoritm üleliigse laoseisu ümberplaneerimiseks. 3. SCOR standardite alusel loodi ostuosakonna ja projektijuhtimise mudelid. Lõputöö tulemusena esitab autor mitmeid ettepanekuid projektijuhtimise ja ostuprotsesside täiustamiseks, mille eesmärk on vähendada ettevõtte varude ülejääki. Kokkuvõttes on lõputöö oluline panus ettevõtte efektiivsuse tõstmisse ja ressursside optimeerimisse läbi parema ostu- ja projektijuhtimise.