Lõputööd (LK ja RT)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (LK ja RT) Autor "Aronova, Diana" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Uue reisimarsruudi väljatöötamine ja selle vajalikkuse väljaselgitamine Tallinn-Maardu liini näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-05) Aronova, Diana; Ojala, RitaKäesoleva lõputöö eesmärk oli töötada välja rongide liiklusgraafiku ning selle alusel koostada sõiduplaani, mis võtaks arvesse uut suunda Maardu poole. Eeldati, et reisirongid Maardust jõuavad Tallinnasse kiiremini kui bussid. Töö käigus analüüsiti kõiki bussiliine, mis sõidavad Tallinn-Maardu, Maardu-Tallinn liinil. Keskmise sõiduaja arvutamiseks analüüsiti iga bussi sõiduaegu. Samuti uuriti busside väljumiste vahelisi intervalle. Uuringu tulemusena selgus, et Maardu-Tallinn liinil sõitvate busside keskmine sõiduaeg on 41 minutit. Samuti uuriti Maardu ja Ülemiste raudteejaamade läbilaskevõimsust ja maksimaalset sõidukiirust. Selgus, et Ülemiste jaamas on võimalik teha rongide lahti- ja kokkuhaakimised tingimusel, et asendatakse vana sissesõidufoori A uue kolme kollase tulega fooriga ja muudetakse AM4 marsruudi foori nii, et rongid saaksid saabuda hõivatud IV teele. Lisaks sellele tuleb laiendada Vesse ooteplatvormi. Otsustati koostada rongide liiklusgraafik lähtuvalt sellest, et rongide kokku- ja lahtihaakimine toimub Ülemiste jaama piires asuva Vesse ooteplatvormi ääres. Kokkuhaakimiseks tuli lisada lisaaega. 2023-2024 a. liiklusgraafiku aluseks võeti 2023-2024. aasta normatiivne liiklusgraafik. Lubatavate sõidukiiruste kehtestamise alusel arvutati reisirongide sõiduaeg Ülemiste-Maardu raudteelõigul. Kõigi kogutud andmete põhjal koostati rongide liiklusgraafik. Lisaks liiklusgraafikule oli vaja ka rongide sõiduplaani koostada. Sõiduplaan koostati rongide liiklusgraafiku alusel. Sõiduplaan koostati tabeli kujul. Iga lahter vastab konkreetsesse jaama saabumise või väljumise ajale (Lisa 4.). Kõikide jaamavahede sõiduaegade (Tallinn-Ülemiste (Vesse) on 10 min, Ülemiste (Vesse)-4. km blokk post on 6,5 min, 4. km blokk post-Maardu on 5,5 min) summeerimisel saadi raudteelõigu Tallinn-Balti jaamast Maardu jaama sõiduaeg. Võttes arvesse peatusi (Kitseküla on 0,5 min, Ülemiste on 0,5, Vesse on 3,5 min (koos lahtihaakimisega)), selgub, et Tallinnast Maardusse sõitvate rongide sõiduaeg on 25 minutit ja Maardust Tallinnasse sõitvate rongide sõiduaeg on 26 minutit (rong seisab Vesse ooteplatvormil 5 minutit, ootab kokkuhaakimist Aegviidu rongiga). Seega selgub, et rongid jõuavad Tallinnasse 15 minutit kiiremini ja Maardusse 16 kiiremini varem kui bussid. Reisirongide kasutusele võtmisega liinil Tallinn-Maardu saavad Maardu elanikud ja linna külalised sõita palju kiiremini Tallinna ja Maardu vahel. Lisaks võimaldab see raudteeinfrastruktuuri omanikul (AS Eesti Raudtee) ja vedajal (Elron) teenida lisatulu. Raudtee mängib ühiskonnas positiivset rolli, pakkudes miljoneid keskkonnasõbralikke töökohti kogu maailmas ning võimaldades juurdepääsu töö- ja vaba aja veetmise võimalustele. Raudtee toob kasu ka maailmamajandusele, võimaldades ummikuteta juurdepääsu töökohtadele ja kaubaveo tarnetele. Raudtee häirib müraühiku kohta vähem inimesi kui maanteeliiklus. Raudtee võib olla lähiaastatel kõige olulisem transpordiliik kõigis maailma osades. Raudteed, mis veavad korraga palju inimesi ja tooteid väiksema energiakuluga, mängivad ühiskonnas asendamatut rolli mitte ainult säästva arengu seisukohast, vaid ka odava ja energiatõhusate linnade loomisel ning elukvaliteedi parandamisel oma piirkondades. Kaksikrongide Ülemistele sõitmise eelis on see, et ilmub võimalus saata Tallinn-Balti jaamast korraga kaks rongi, mis pärast Ülemistele saabumist ja lahti haakimist sõidavad kahes erinevas suunas. Lisaks sellele see suurendab läbilaskevõimsust. Suurem läbilaskevõime võimaldab tulevikus määrata rohkem ronge.