Lõputööd (AT)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (AT) Autor "Alas, Anne-Mai" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Tehniline analüüs BMW mootori kasutamiseks EMV9 klassis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-11) Alas, Anne-Mai; Lukk, AimarLõputöö eesmärk oli muuta GAZ-51 töökindlamaks ja ohutumaks nii sõitjatele kui ka pealtvaatajatele. Uurides erinevate rallide protokolle saadi teada, et üks peamisi katkestamise põhjuseid oli mootori või käigukasti rike. Lisaks selgus välja, et GAZ veokid süttivad peale avariid väga kergesti põlema. Selleks, et neid probleeme vältida tehti analüüs selle kohta, kui vahetada praegune GAZ-51 mootor diiselmootori vastu. Seda eelkõige just ohutuse ja vastupidavuse suhtes. Lõputöös koostatud võrdluse käigus tulid välja nii diiselmootori kui ka bensiinimootori eelised ja puudused. Antud lõputööst selgub, et kõige optimaalsem GAZ-51 oleks BMW E36 318TDS mootor. Tegu on rida neli diiselmootoriga, mille lähteandmed on kõige sarnasemad GAZ-51 tüüpi sõidukile. Lisaks antud sõiduki mootor on väga töökindel ja ohutu. Samuti saab varuosasid väga kergel ja kiirelt kätte. Diiselmootori kasutuselevõtt ei tähenda seda, et kõik GAZ veokite mootorid tuleks diiselmootorite vastu vahetada, vaid hoopis vastupidi. Üks võimalus on luua lihtsalt juurde uus võistlusklass GAZ tüüpi sõidukitele, millel on diiselmootor. Käigukasti valikus eelistaks pigem manuaalkäigukasti, kuna antud käigukasti lahendus on lihtsam ja töökindlam, võrreldes automaatkäigukastiga. Kui arvestada inimesega, kes hakkab GAZ veokit ümber ehitama, siis algne lahendus oleks kindlasti see, et ostetakse terve BMW ning võetakse antud autolt nii mootor kui ka käigukast. Antud lahendus on odav ja lihtne. Kui sõitjal peaks tekkima soov parema käigukasti vastu, siis on kindel eelis Samsonase käigukast, kuna antud lahendus ongi mõeldud rallidel sõitmiseks. Lisaks toodi välja muudatusi, mida võiks GAZ veokite tehnilistes reeglites muuta või parandada. Seda eelkõige sellepärast, et inimesed ei forsseeriks liialt oma võidusõiduveokeid. Seeläbi muutuks antud sõiduk vastupidavamaks ja ohutumaks.