Sirvides Autor "Kiis, Helen" järgi
Näitamisel1 - 20 28-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia Profitex Invest OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Piir, Ragnar; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli koostada müügistrateegia ettevõttele Profitex Invest OÜ. Selleks viidi läbi tootmishügieeni uuring Eesti toiduainetööstuste seas selgitamaks välja peamised probleemid ja ootused hügieenipartnerile. Tulemuste põhjal koostati müügistrateegia aluspõhimõtted ja tegevuskava nende elluviimiseks. Lähtuvalt lõputöö tulemustest ja peamistest järeldustest saab autor kinnitada, et lõputöö eesmärk, koostada ärikliendi müügistrateegia ettevõttele Profitex Invest OÜ, sai täidetud. Koostatud strateegiat esitletakse ettevõtte tegevjuhile edasiste tegevuste planeerimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaan turundusteenust pakkuva ettevõtte käivitamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Saarm, Henry; Kiis, HelenÄriplaan on koostatud ettevõte jaoks, mis pakub internetiturunduse teenuseid. Ettevõte pakub sotsiaalmeedia haldust, SEO (Search Engine Optimization) ehk otsingumootori optimiseerimist, emaili turundust, veebilehtede loomist ning foto- ja videograafia teenuseid. Firma eesmärkideks on pakkuda kvaliteetset teenust konkurentsivõimelise hinnaga, luua püsiv kliendibaas ja leida palju koostööpartnereid. Pikemas perspektiivis on firma eesmärk laieneda üle Eesti. Äriidee peamiseks riskiks on suur konkurents. Ettevõtte sihtgruppideks on mikroettevõtted, kes ise turundusega tegeleda ei jõua või ei suuda palgata turundusspetsialisti. Sihtgrupid on ettevõtted, millede töötajate arv ei ületa kümmet ja käive on maksimaalselt 2 miljonit. Ettevõtte konkurentsieeliseks on paindlik teenuste valik ja kvaliteetne klienditeenindus. Esimese tegevusaasta eesmärgiks on luua ettevõte, kus töötab ettevõtte ainuomanik üksi. Lisaks plaanitakse sõlmida teisel aastal pikaajaline koostööleping vähemalt viie püsikliendiga. Ettevõtte käivituskulud kaetakse täielikult omakapitalist ja ettevõtte majandustegevusega ning täiendav pangalaen ei ole vajalik. Äriplaani maht on 46 lehekülge, äriplaani keel on eesti keel. Lisades kajastuvad finantsprognooside tabelid.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaani koostamine KIISH OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Kiis, Helen; Tuulik, DianaKäesoleva töö eesmärgiks oli koostada äriplaan naiste rõivaid disainivale ja tootvale ettevõttele. Lõputöö raames pandi kirja äriidee, milleks on hakata Tallinna kesklinnas disainima ja tootma KIISH OÜ nime all naisterõivaid. Põhilist rõhku pannakse moetoodete unikaalsusele. Igat mudelit ühest kangast toodetakse maksimaalselt viis toodet. Tooteid hakatakse valmistatama ka vastavalt klientide mõõtudele. Enamus toodetud rõivaesemetest on ainueksemplarid. Samuti antakse kliendile võimalus kaasa rääkida baasmudeli muutmisel vastavalt oma soovidele, eelistustele ja füsioloogilistele eripäradele. Kliendil on võimalus koos disaineriga külastada ka kangapoode, leidmaks soovitavale mudelile parimad materjalid. Väga oluliseks peab ettevõte lähedast kontakti klientidega. Koos kliendiga arutatakse läbi tellimuse üksikasjad ja muudatused disainis. Kliendibaasi kindlustab ka keskendumine keskmise sissetulekuga klientidele ja mõistlik hinnatase. Töös määratleti ettevõtte lühi- ja pikaajalised eesmärgid, kirjeldati tooteid, viidi läbi turu- ja konkurentsianalüüs.Nimetus Piiratud juurdepääs Digiturunduse strateegia loomine Soojuskeskus OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Landes, Geelia; Kiis, HelenTurunduse areng on läbi aegade olnud suur, tänapäeval on üheks populaarsemaks turundusviisiks kujunenud digiturundus. Kõik, mis meid täna ümbritseb on seotud internetiga, see on ka põhjus miks ettevõtted panevad üha rohkem rõhku digiturundusele, nii teeb ka Soojuskeskus. Antud lõputöö oli ajendatud autori poolt läbitud praktikast ning ettevõtte soovist uurida digiturunduse parendamise võimalusi. Soojuskeskus on seni tegutsenud turunduses ilma, et oleks kampaaniaid ja erinevaid turundustegevusi mõõtnud. Kuigi vahendid selleks on loodud ehk tehtud kampaaniate ja AdWords’i kasutamise tulemused on internetist kiirelt ja mugavalt kättesaadavad, siis pole ettevõtte sellele varem rõhku pannud. Autor soovitas ühe peamise eesmärgina hakata analüüsima ja mõõtma turundustegevuste tulemusi, sest nendest saab teha järeldusi kuhu ettevõtte oma raha enam suunata võiks. Lisaks soovitas autor pöörduda mõne digiturunduse arendust pakkuva ettevõtte poole või osta sisse teenust, mis pakuks turunduse alast konsultatsiooni. Läbi konkurentide uurimise selgus, et Soojuskeskusel on palju võimalusi end veel nähtavamaks muuta ja nii kodulehte, Facebook’i kui ka Google leitavust parandada. Autor andis hinnangu hetkesele konkurentsile ning tõi erinevad võrdlused tabeli näol. Ettevõte koduleht on konkurentidega võrreldes nõrk. Mitmekeelsuse puudumine, iganenud disain, linkide puudumine sotsiaalmeedia kontodele, mitte töötav „Login“ funktsioon - need on puudujäägid, millega Soojuskeskus tegelema peab. Autor uuris sotsiaalmeedia lehekülgedest Facebook’i ning seal oli Soojuskeskuse tulemus võrreldes konkurentidega parem, kuigi antud valdkonna populaarsus Facebook’is ei ole suur ning sellele rõhku ei panda. Soojuskeskusel on palju võimalusi kuidas Facebook’is end populaarsemaks muuta ja sealset kasutajaskonda ära kasutada. Autor jagas mitmeid nõuandeid milliste postitustega võiks ettevõte end Facebook’is reklaamida. Antud töös tegi autor ettepanekuid ja järeldusi nii, et Soojuskeskusel oleks võimalus valida millised muudatused on neile olulised ja millistest alustada selleks, et ettevõtte nähtavus internetis suureneks. Lisaks andis autor mõned uued meetodid, millega ettevõte seni kokkupuutunud ei ole, nendeks olid e-maili turundus, koostöö blogijaga ja SEO kasutuselevõtt.Nimetus Avatud juurdepääs E-poe kasutajakogemuse parendamine Galvi-Linda AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-18) Jõeste, Merili; Kiis, Helen; Laiõunpuu, MargeE-kaubandus on tänapäeval üks olulisemaid tarbijate käitumist mõjutavaid tegureid ning seetõttu on ettevõtete jaoks oluline pidevalt oma veebipoodi parendada ning pakkuda tarbijatele mugavust, kiirust ja turvalisust. Antud lõputöö teemaks oli “E-poe kasutajakogemuse parendamine Galvi-Linda AS näitel”, kus eesmärgiks oli selgitada välja sihtrühma eelistused veebipoes ostlemisel, konkureerivate ettevõtete veebilehtede tugevused ja nõrkused ning teha Galvi-Linda AS veebipoe arendamiseks soovitusi, mille abil parendada e-poe kasutajakogemust ja tõsta seeläbi müüki erakliendile. Selleks koguti teoreetilisi materjale, intervjueeriti sihtrühma esindajaid ning analüüsiti konkureerivate ettevõtete veebipoodide. Uurimistöö teoreetiline osa andis ülevaate e-kaubanduses tähtsusest ja arengust, e-kaubanduse mõjust moe- ja rõivatööstusele ning tarbijakäitumisest ja ostuotsuste tegemisest e-kaubandusest. Empiiriline osas selgusid keskmise intervjueeritava hoiakud, vajadused, ostueelistused ja varasemad kasutajakogemused. Teise osa analüüsi põhjal tuvastati konkureerivate ettevõtete tugevused ja nõrkused ning kolmandas osas tehti nende intervjuude ja võrdluste järelduste põhjal ettepanekud Galvi-Linda AS e-poe parendamiseks. Lõputöö eesmärk, teha Galvi-Linda AS veebipoe arendamiseks soovitusi, mis parendaks e-poe kasutajakogemust, saavutati ning töö autor leiab, et uurimistöö tulemused annavad olulise panuse Galvi-Linda AS e-poe parendamisse. Antud lõputööd oleks võimalik edasi arendada, viies läbi konkurentide klienditeeninduse kättesaadavuse ja reageerimiskiiruse testimine ja võrdlemine, uurides konkurentide tagastamispoliitikat testostude läbi, koostades analüüs kasutatavatele tööriistadele ja nende alternatiividele ning viies läbi intervjuu klientide hoiakute sügavamaks arusaamiseks 100-1000 sihtrühma esindajaga.Nimetus Piiratud juurdepääs Ekspordistrateegia väljatöötamine Saksamaale sisenemiseks ettevõtte Breden Kids OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-24) Hõimla, Liisbeth; Kiis, Helen; Eilpuu, DaisyVälismaisel ettevõttel pole Saksamaale sisenemine kerge. Eesti eksportööridel on Saksamaal head võimalused oma toodet või teenust tutvustada ja müüa, juhul kui on tehtud põhjalik eeltöö. Oluline on valmisolek investeerimiseks ja tuleb mõista, et pole olemas kuluefektiivset viisi ekspordiks. Kõige lihtsam ja odavam viis on edasimüüja leidmine. Põhjalik eeltöö sisaldab oma toote sobivuse hindamist välisturule, liidumaa valikut, turu-uuringuid ja õige sisenemisplaani paika panemist. Tuleb tunda riigi eripärasid ja vajadusel küsida abi Saksa nõustajatelt. Eesti ettevõte peab kohandama enda tegevust turule sobivaks ja viima end kurssi kõikide nüanssidega. Arvestada tuleb, et kuigi Saksamaal on Eestiga hea kontakt ja mõlema riigi puhul leiab sarnasusi, siis Saksmaal toimuvad asjad siiski aeglasemalt ja seal oodatakse rohkem suhtlust. Saksamaale sisenemisel tuleb olla valmis läbikukkumiseks ka juhul, kui eeltöö on olnud hea. Kahjuks on tegemist riigiga, kus turg on üleküllastunud ja kindlad ekspordipartnerid on leitud. Eesti puhul saab välja tuua väga edukaid sisenemisi Saksamaa turule, kuid kiire edu on harv juhus. Valmis peab olema ka läbikukkumiseks. Uurimustöö jaoks viis töö autor läbi süvaintervjuud, kus uuriti intervjueeritavatelt Saksamaa turu ja tarbijate kohta. Paluti kirjeldada Saksamaa turgu ja tarbijat üldiselt, küsiti täpsemalt sakslase, kui e poe kliendi kohta ning Eesti ja Saksamaa ekspordisuhete kohta. Intervjuudest selgus, et suuri probleeme Eesti eksportööridel Saksmaale eksportides pole olnud. Seda kinnitasid mõlemad intervjueeritavad Tiina Kivikas ja Tarmo Mutso. Kõige olulisem on korras dokumendatsioon ning sealse turu ja tarbija tundma õppimine. Uus toode võetakse sakslaste poolt hästi vastu, kui ettevõte suudab tõestada, et toode on väärt ostmist. Kallimate toodete puhul tuleb välja tuua mille põhjal toote hind pärineb. Ettevõtte jaoks on kõige kergem moodus Saksamaa turule jõudmiseks leida endale edasimüüja, kellega on hea ärisuhe ja vastastikune usaldus. Ettevõte kaotab müügiprotsendist kindla osa edasimüüjale, kuid jääb ära uue töötaja otsimine, kaasnev palgakulu, kodulehe tõlkimine ja Saksamaa jaoks kohandamine ning turunduskulud. Saksamaal oodatakse innovaatilisi ideid, ning funktsionaalsetel Breden Kids OÜ lasterõivastel on turul kohta, kui leitakse üles õige sihtrühm. Suutes pakkuda veel lisaks eetiliselt toodetud jätkusuutlikke rõivaid, on neil koht praegusel rohepöördeajastu turul. Ettevõttel tuleb uuesti läbi 28 mõelda turule sisenemise plaan, kuna lihtsalt oma e-poega sisenemine ei pruugi olla kõige lihtsam ja odavam viis.Nimetus Piiratud juurdepääs Elektroonse müügikanali loomine tootele Plypak(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Kõrm, Kadri-Liis; Kiis, HelenPakenditurg on pidevas arengus. Pakkida on tavaliselt vaja kõiki tooteid, mistõttu, kuniks tarbija tellib endale tooteid, peab keegi sellele pakendi looma. Samuti käib pakenditurul tugev arendustegevus leidmaks maksimaalselt loodussõbralikke lahendusi. Töö autoril on olnud hea võimalus alates 2017. aasta kevadest töötada ettevõttes Nefab. Avanes võimalus töötada esimesed pool aastat tootmisosakonnas, täites erinevaid tööülesandeid. PlyPaki toode on väga kvaliteetne ja seetõttu erinevates eluvaldkondades kasutatav. Alates käesolevast aastast töötab töö autor müügiosakonnas. Lõputöö teemaks kujunes seega kvaliteetselt toodetud PlyPaki pakendite viimine tarbijateni. Sarnastes pakenditootmisettevõtetes ei ole olulist rõhku pandud turustamisele eratarbijale. Töö autor tutvus esiteks teiste sarnaste tootmisettevõtete kodulehtedega. Sealt selgus, et puudub e-poe lahendus. Seetõttu oli antud töö teemapüstitus ettevõttele Nefab väga oluline. Eesmärgiks seati koostöös müügiosakonnaga PlyPaki toote tutvustamine ja müük e-poe vahendusel, mis on integreeritud Nefabi eestikeelse kodulehega. Ülesande lahendamiseks viidi läbi kliendiuuring, mille abil selgitati sihtrühmade lõikes välja potentsiaalsete ostjate huvi antud tootegrupi vastu. Rühmadelt küsiti toote tuntuse, soovitud ostukohtade, kasutusviiside kohta ja samuti küsiti vastajate käest ettepanekuid toote arendamiseks. Vastustest selgus, et elektrooniline müügikeskkond eratarbijate jaoks on vajalik. See omakorda andis kindlust, et müügiedendust plaanitakse teha õiges suunas. Edasi käsitles töö autor e-poe turunduslikku osa – mis peab kindlasti veebipoel olema, et see inimesi ostlema kutsuks. Samuti toob autor välja e-poe loomise põhimõtted – mida Nefabil tasuks järgida. Töö käigus tõi autor välja ka võimalikud riskid ja lahendused nende ennetamiseks. Kõige rohkem peab silmas pidama seda, et esimeseks ja kõige tähtsamaks sammuks on omale pädeva meeskonna kokkupanek, vastutuste jagamine ja pidev tegevuste analüüs. Kokkuvõtvalt võib öelda, et PlyPaki tootele e-poe loomine on küllaltki uudne projekt, kuid silmas pidades küsitluse tulemusi ja ettevõtte Nefab enda müügiedenduse plaane, on see õnnestumise korral väga hea projekt müügimahu suurendamiseks.Nimetus Embargo Eraklientide kasutusharjumused pakiautomaatide teenusele Smartpost Itella näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-12) Pappel, Kristi; Kiis, HelenLähtudes tööle seatud eesmärgist ja uurimisülesannetest, keskendus töö autor Smartpost Itella eraklientide pakiautomaaditeenuse kasutusharjumuste väljaselgitamisele ja analüüsimisele. Töö on jaotatud kolmeks osaks, millest esimeses osas on välja toodud uurimist toetavad materjalid. See koosneb tarbija käitumisharjumusi mõjutavatest teguritest ja selle seosest viimase miili logistikaga. Autor annab põhjaliku ülevaate Itella Estonia OÜ-st ja sellele kuuluvast kaubamärgist Smartpost Itellast. Tutvustatakse Smartpost Itella pakiautomaaditeenuseid ja võrgustiku laienemise põhimõtteid. Teine osa koosneb metoodika kirjeldusest, kus selgitatakse uurimisküsimusi ja valimit ning tuuakse välja ankeetküsitluse ülesehitust ja selle läbiviimise protsessi. Viimases osas tutvustatakse ja analüüsitakse küsitluse tulemusi ning tehakse järeldusi. Ettevõtte jaoks, kelle põhjal lõputöö on koostatud, on küsitluse tagasiside suure tähtsusega. Kui ettevõttel on turul kaks sama eesmärki teenivat pakiautomaati, on oluline teada, kas ja mille poolest kumbagi eelistatakse ning millised on nende probleemsed kohad. Teadmine, miks erakliendid pakiautomaadi teenuseid eelistavad ja kuidas on nende poolt vastu võetud alles hiljuti turule tulnud valge pakiautomaat, annab ettevõttele võimalust oma turundustegevusi ja ka jaotusvõrgustiku tegevusi efektiivsemalt koordineerida. Otsene tagasiside on heaks sisendiks vajalike muudatuste ja parenduste tegemiseks. Olgugi, et nii sinine kui ka valge pakiautomaat täidavad ühte eesmärki ja on oma olemuselt sarnased, eelistavad enamik tarbijad kasutada sinist pakiautomaati. See on kauem turul olnud ja kliendid on harjunud seda nägema ja kasutama. Kuna seda on tihedamini kasutatud, on see klientide jaoks mugavam ja kohati ka lihtsam. Valge pakiautomaadi kasutamise teadlikkus on ajaga kasvanud, aga selle tarbimine Smartpost Itella eraklientide seas on siiski väike. Valgeid pakiautomaate paigaldatakse kohtadesse, kus eelnevalt polnud Smartpost Itella pakiautomaaditeenus saadaval. Siniseid pakiautomaate valgetega ei asendata, kuni need ei ole täielikult amortiseerunud. Mistõttu on peamisteks valgete pakiautomaatide kasutajaks inimesed, kellel ei ole olnud võimalik Smartpost Itella pakiautomaaditeenuseid kasutada. Sinist ja valget pakiautomaati kasutatakse peamiselt pakkide kättesaamiseks ja saatmiseks. See, millist pakiautomaati eraklient kasutab sõltub peamiselt asukohast, kiirusest ja mugavusest. Ei ole võimalik järeldada, kumb automaat on parem või halvem. Inimesed, kes neid pakiautomaate kasutavad on erinevad ja nende põhjendused, miks nad üht või teist eelistavad ja mitte, on ka erinevad. Probleemid, millega tarbijad on kokku puutunud, on peamiselt seotud inimliku ja tehnoloogilise vea kombinatsiooniga. Tehnoloogia puhul on probleemid igapäevane teema, mida ei saa kunagi täielikult vältida, küllaga on asju, mida on võimalik ennetada ja parendada, et neid ei tekiks regulaarselt. Probleemide ilmnemisel sõltub edasine lahendamine esialgu kliendist endast, millise sammu ta esimesena teeb. Lahenduste leidmiseks on mitmeid viise, kuid kiiremaks ja eelistatuimaks on klienditeenindus ja internet. Mõlemal juhul on positiivne tulemus üldjuhul garanteeritud. Kes abi küsima või otsima ei lähe, nemad oodatud lahendusi ei saa. Selliseid inimesi ei ole küll palju, kuid paraku nende üle kontroll puudub ja nemad jäävad ebameeldiva kogemusega kliendiks. Parendusettepanekuna toob autor välja ühtse veebirakenduse loomise, kus on kõik funktsioonid ja informatsioonid ühes kohas, võrreldes hetkeolukorraga, kus info on mitmel erikanalil laiali. Rakenduse kasutamisel võiks tarbijatele kehtida paki saatmisel allahindlus, mis tagaks rohkem kliente. Rakenduses oleks võimalik tarbijaid suunata kasutama valget pakiautomaati, mille tulemusena võiks selle kasutamine muututa klientide seas eelistatumaks ja populaarsemaks pakiautomaadiks. Autori hinnangul on lõputööle püstitatud eesmärk ja uurimisülesanded täidetud. Lõputöö on sisendiks Itella Estonia OÜ turundus- ja jaotusvõrgustikuosakonnale, kes saavad vastavalt vajadusele küsitluse tulemusi edasi analüüsida ja oma järeldusi teha. Suuremate uuringute puhul on oluline teha ära esimene samm, millest edasi on juba kergem minna. Antud tööd võib võtta kui esimese sammuna.Nimetus Piiratud juurdepääs Eratarbijate eelistused, teadlikkus ja hinnangud pakiautomaatide teenusele DPD Eesti näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Kontram, Oliver; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada ertarbijatest pakiautomaadi teenusekasutajate eelistused, valikukriiteriumid, teadlikkus ning tarbijate kogemuse hinnangud teenusele. Antud teema on DPD Eesti jaoks aktuaalne, kuna ettevõtte sisenes pakiautomaatide turule ning soovitakse tõsta oma turuosa. Teenuse arendamisel on vaja aga rohkem teadvustada ja arvestada eratarbijatest teenusekasutajate soovidega. Antud lõputöö raames viidi läbi kvantitatiivne uuring, kus uuriti pakiautomaatide teenusekasutajatelt nende eelistusi, valikukriteeriumeid, teadlikkust ja hinnanguid kogetud teenusele. Lähtuvalt antud töö eesmärgist, viis autor läbi küsitluse pakiautomaatide teenusekasutajate hulgas. Eesmärgi täitmiseks püstitas autor järgmised uurimisküsimused: • Millised on teenusekasutajate eelistused pakiautomaatide teenuste valikul? • Millised on teenusekasutajate valikukriteeriumid erievate teenuste osas? • Milline on teenusekasutajate teadlikkus erinevate pakiautomaatide teenusepakkujate osas? • Milline on teenusekasutajate hinnang erinevate teenusepakkujate osas? Autor analüüsib küsitluse tulemusi läbi erinevate klastrite. Esimeses analüüsis jaotati kõik teenusekasutajad kaheks sootunnuse järgi ning vaadeldi eraldi meessoost ja naissoost kliente. Teises analüüsis rühmitati kliendid vanuse järgi noorteks, keskealisteks ja eakamatest. Kolmandas ja viimases analüüsis jaotati teenusetarbijad rühmadesse vastavalt sellele, kas nad on sagedased, aegajalt või harva pakiautomaadi teenusekasutajad. Analüüsist selgus, et meessoost ja naissoost tarbijad ei erinenud oluliselt oma valikutes ja hinnangutes. Samas vanuse või teenusekasutamise tiheduse järgi on klientidel erinevad eelistused, teadlikkus ja hinnangud pakiautomaadi teenusele. Antud lõputöö tulemuste põhjal võib öelda, et Eesti tarbijad peavad pakiautomaatide ja pakipunktide teenuseid kasutades kõige olulisemateks kriteeriumiteks - teenusepakkuja tarnelubadusest kinni pidamist, paki saabumisest teavitustööd, tarne kiirust ning teenusepakkuja töökvaliteeti. Kõige vähem oluliseks valikukriteeriumiteks osutus klienditeenindus, tarne ümbersuunamine ja sama päeva tarne. Uurigu tulemuste analüüsimisel selgus, et teenusekasutajate teadlikkus on DPD Eesti konkurentide osas väga kõrge (98-99,5%) samas kui DPD Pickup pakiautomaadi osas 60,5% ja pakipoe osas vaid 48%. Veelgi suurem vahe on teenusekasutajate kogemuse osas, kus konkurentide teenuseid on kasutanud 75,5-84,5% klientidest, samas kui DPD Pickup pakiautomaati on kasutanud 13,5% ja pakipoodi vaid 12% küsitluses osalenutest. Lõputöö tulemustest selgus ka tarbijate hinnang erinevatele teenusepakkujatele. Hindamine toimus palli skaalal, kus 5-väga rahul. Kõige kõrgema hinnangu sai Itella Smartposti pakiautomaadi teenus, mida hindasid erinevad kliendigrupid 5 palli skaalal 4,4-4,5 vääriliseks. Omniva pakiautomaadi teenusele anti hindeks 4,1-4,2. DPD Pickup pakiautomaadi teenust hinnati erinevate kliendigruppide poolt vahemikus 3,9-4,5 ning DPD Pickup pakipoe teenust 3,7-4,4. Lõputöö autor tegi antud töö tulemuste põhjal DPD Eestile kokku üheksa ettepanekut. Ettevõte juhtkond lubas autori poolt esitatud ettepanekuid arvesse võtta ning seega on lõputööl ka praktiline väärtus. Rakendades töös tooduid ettepanekuid on ettevõttel parem võimalus saavutada püstitatud eesmärgid saada seitsme aastaga pakiautomaaditeenuse turuliidriks Eestis.Nimetus Piiratud juurdepääs Esprit Home kliendiprofiili loomine Eesti turul(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-24) Rummel, Madera; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö „Esprit Home kliendiprofiili loomine Eesti turul“ tulemusena loodi kaks kliendiprofiili koos empaatiakaartidega Esprit Home kodutekstiilide edasimüüjale Marat OÜ. Antud lõputöö annab ettevõttele ülevaate potentsiaalsetest Esprit Home toodete ostjatest ning nende ostuharjumustest. Lisaks selgus, milliseid turunduskanaleid potentsiaalsed kliendid tarbivad ning milline on olnud nende kokkupuude Esprit Home brändiga. Potentsiaalsele kliendile suunatud kliendiküsitluse tulemusena selgitati välja Esprit Home potentsiaalsed kliendiprofiilid Eesti turul. Uuringus osales 637 vastajat, kellest 128 oleksid potentsiaalsed Esprit Home kliendid. Analüüsist selgus, et suurima valmidusega Esprit Home tooteid on valmis ostma 61.-65. aastased ning 31.-35. aastased naised. Kahest kliendiprofiilist selgusid välja Esprit Home konkurendid, milleks on Dormeo, Hemtex, Zara Home, H&M Home, Home & You, Jysk ja Ikea. Kliendiprofiilide ja empaatiakaartide olemasolul saab ettevõte Marat OÜ muuta brändi Esprit Home turundusmeetmestikku. Reklaamides saab kajastada antud kliendigruppide eelistusi ning olulisi aspekte, mis suure tõenäosusega tõstab ka potentsiaalsete klientide tähelepanu. Lisaks saab koostööd teha tuntud inimestega, kes edastavad antud kliendigruppide väärtusi. Kliendiprofiil/empaatiakaart 1. moodustasid 61.-65. aastased naised, kes on abielus, lastega ning elavad Harjumaal/Tartumaal. Emakeelena kõneletakse eesti keelt ning omatakse kõrgharidust. Nende igakuine bruto sissetulek jääb vahemikku 501-1500 eurot. Kodutekstiile ostetakse paar korda aastas ning põhilisel soetatakse voodilinu, rätikuid, padjakatteid, tekikotte, laudlinu, hommikumantleid ja kardinaid. Kodutekstiile soetavad juhul, kui leitakse toode hea hinnaga ning kui olemasolevate kodutekstiilide välimus/kvaliteet muutub. Kodutekstiile ostetakse esinduspoest ning tellitakse veebikeskkonnast. Kodutekstiilide soetamisel häirib neid toote kõrge hind, halb kvaliteet ning ebasobilik disain. Veebiostude vähenemist mõjutavad asjaolud, et kliendid soovivad toodet enne ostu näha, tootel on ebapiisav kirjeldus ning makseprotsess on liiga keeruline. Kodutekstiilide soetamisel veebipoest kasutatakse peamiselt makselinki. Kodutekstiilide pakkumiste kohta leitakse lisainformatsiooni kodulehtedelt, uudiskirjadest, ajakirjadest ning Facebookist. Selgus, et hind, kvaliteet, meeldiv klienditeenindus, kodutekstiilide laialdane värvivalik ja disain, veebipoe/esinduspoe olemasolu, materjal ning ettevõtte positiivne maine on vastajate puhul pigem või väga olulisel kohal. Kodutekstiilid soetatakse brändidelt nagu Hemtex, Jysk, Dormeo, Ikead, Home & You ning H&M Home. Kliendiprofiil/empaatiakaart 2. moodustasid 31-35 aastased naised, kes kõnelevad emakeelena eesti keelt, omavad kõrgharidust, on vabas kooselus või abielus ning elavad Harjumaal. Vastajate seas on nii lapsevanemaid kui ka lastetuid inimesi. Nende igakuine brutosissetulek jääb vahemikku 1001- 2000+ eurot. Peamiselt ostetakse kodutekstiile paar korda aastas ning põhilisel soetatakse rätikuid, padjakatteid, pleede, voodilinu, vaipu ja tekikotte. Kodutekstiile ostetakse juhul, kui tekib vajadus ning kui olemasolevate kodutekstiilide välimus/kvaliteet muutub. Kodutekstiile tellitakse põhiliselt veebipoest ning soetatakse esinduspoest. Ostuhuvi vähendab kodutekstiilide soetamisel kõrge hind ning toodete halb kvaliteet. Veebiostude osakaalu vähendavad asjaolud, et tootel on kõrge hind, ebapiisav kirjeldus, kallis tarne ja soov on näha toodet enne ostuprotsessi. Veebiostude puhul kasutatakse makselinki, PayPal`i ja krediitkaarti. Kodutekstiilide pakkumiste kohta leitakse lisainformatsiooni kodulehtedelt, uudiskirjadest, Facebook/Instagram keskkonnast. Selgus, et hind, kvaliteet, kiire tarne, meeldiv klienditeenindus, kodutekstiilide laialdane värvivalik, veebipoe ja esinduspoe olemasolu, materjal, kodutekstiilide disain, ettevõtte positiivne maine ja võimalus tooteid koju tellida on antud kliendiprofiili arvates pigem või väga olulisel kohal. Vastustest selgus, et kodutekstiili brändidest tuntakse ning tarbitakse põhiliselt brände nagu Jysk, Ikea, Hemtex, Home & You, H&M Home, Zara Home. Edaspidi võib ettevõte Marat OÜ läbi viia uuringuid, kus uuritakse klientide rahulolu, võttes arvesse Esprit Home sortimendi valikut ning veebilehe kujundust. Konkurentide tundmiseks võib läbi viia konkurentsianalüüsi. Lisaks võib uurida ning vaadelda kliendi ostu teekonda Marati esinduspoes. Soovitavalt võib uurida ka kodutekstiilide turu nõudlust Eesti erinevates linnades.Nimetus Avatud juurdepääs Ettevõtte identiteedi loomine Tunke OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-15) Vanem, Anette; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö teemaks on ettevõtte identiteedi loomine Tunke OÜ näitel. Eesmärgi saavutamiseks uuriti teoreetilist materjali, viidi läbi kombineeritud kvalitatiivne-kvantitatiivne uuring ja teostati konkurentsi võrdlus. Teoreetiline osa andis ülevaate sellest, mis on bränd ja bränding ning millistest osadest koosneb ettevõtte identiteet. Saadava teoreetilise materjali kogumiseks ja analüüsimiseks kaustati peamiselt ingliskeelseid allikaid. Empiiriline osa koosnes kolmest osast. Esmalt uuriti ettevõtte olemust ja väärtusi, millele identiteeti luuakse. Anti ülevaade rõivastest, sihtgrupist, väärtustest, missioonist ja visioonist ning toodi välja brändi nime ja toodete taga olev sisu. Teiseks vaadeldi turul olevaid konkurente ja võrreldi ettevõtet nelja konkurendiga. Võrdluses lähtuti järgmistest näitajatest: nähtavust klientidele, identiteeti, turunduslikku kommunikatsiooni ja tootegruppe omavahel. Seejärel analüüsiti tehtud võrdlust. Kolmandaks viidi läbi kombineeritud kvalitatiiv-kvantitatiivne uuring praeguste ja potentsiaalsete klientide seas. Intervjuu käigus selgus, et tarbijatel on mitmekülgsed brändi- ja rõiva eelistused. Samas selgus, et varieeruvus eelistuste vahel tuleneb kantavast rõiva stiilist, mitte vanusest tulenevalt. Kogu saadud sisend oli vajalik brändiraamatu loomisel ja tulemus on kombinatsioon kõikidest saadud töö tulemustest. Uuringu tulemuste põhjal loodi Tunkele neutraalne identiteet looduslike toonide ja stiiliga, mis oli klientide eelistatud stiil. Praktilise töö tulemusena valmis 16-leheküljeline brändiraamat Tunke OÜ-le. Käesolev lõputöö on oluline panus Tunke OÜ turundusstrateegiasse, aidates neil luua selge ja järjepideva identiteedi, mis võimaldab ettevõttel end turul positsioneerida. Lisaks annab töö ülevaate identiteedi loomise protsessist ja brändiraamatu koostamisest, mis on väärtuslik teadmine turundus valdkonnas tegutsedes. Kokkuvõttes rõhutab töö autor, et identiteet on ettevõtte üks peamisi aluseid. Hea toote ja vastava ning tugeva identiteedi kombinatsioon on ettevõttele vajalik soovitud tulemuse saavutamiseks konkurentsivõimelisel turul. Lõpetuseks loodab töö autor, et valminud lõputööst on ettevõttele kasu ja see aitab kaubamärgil saavutada soovitud eesmärgid. Loodetakse, et loodud identiteet võetakse turul tarbijate poolt soojalt vastu ja see loob ootuspärast väärtust nii klientidele kui ettevõttele Tunke OÜ.Nimetus Piiratud juurdepääs Internetiturundus B2B ettevõttes Energiatehnika OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Joller, Erik; Kiis, HelenViimaste kümnendite jooksul toimunud muudatused tehnoloogias on viinud toodete ja teenuste turundamise tavapärastest kanalitest internetti. Turundamine internetis on muutunud väga võimalusterohkeks ja tegevusi õigesti planeerides ka soodsaks. Turundus internetis on paratamatult muutnud ka tarbijate ostukäitumist – tarbijatel on palju valikuvariante ja ostuotsused on tihti läbimõtlemata. Ettevõtted, kes ei kasuta internetiturunduse võimalusi või ei tee seda piisavalt tõhusalt, kaotavad kliente konkurentidele. Käesolev lõputöö koostati eesmärgiga, et suurendada ettevõtte Energiatehnika OÜ müüki veebis. Ettevõtte senine veebileht oli potentsiaalsetele klientidele raskesti leitav ja puuduliku infoga. Eesmärgi täitmiseks uuris autor töö esimeses peatükis erinevaid internetiturunduse võimalusi ja nende eeliseid. Põhjalikumalt anti ülevaade veebilehe koostamise nõuetest, sest veebileht on internetiturunduse tuum, mille alusele rajatakse kogu ülejäänud turundusstrateegia. Selleks, et koostada ärikliendile usaldusväärse sisuga veebileht ja turunduskampaaniad, võrreldi B2B ja B2C turunduse erinevusi. Võrdlusest selgus, et ärikliendile suunatud veebileht ja turundus erineb oluliselt erakliendile suunatust ¬– äriklient vajab sisukamat infot ja suurt kindlustunnet. Edukaks eesmärgi täitmiseks anti esimese peatüki lõpus ülevaade, kuidas planeerida turundamist internetis ja kuidas mõõta tulemusi Google Analytics tarkvara abil. Lõputöö teises peatükis andis autor ülevaate ettevõttest Energaitehnika OÜ ja ettevõtte senisest turundusest. Internetiturunduse paremaks planeerimiseks valiti välja kaks konkurenti ja analüüsiti nende kodulehti ja kasutatavaid turunduskanaleid. Analüüsi tulemusel saadi olulist infot, millele keskenduda Energiatehnika OÜ turunduse planeerimisel ja kodulehe muutmisel. Leiti, et konkurendid kasutavad edukalt Google klikipõhist reklaami müügi suurendamiseks ning on veebilehed osaliselt või täielikult optimeerinud Google otsingumootorile. Töö kolmandas osas tegi autor ettevõtte tegevusvaldkonnaga seotud märksõnade uuringu, et teada saada, milliste märksõnade järgi kliendid infot Google otsingumootorist otsivad. Kokku analüüsiti 91 märksõna ja avastati lisaks 43 uut märksõnaideed. Saadud tulemused aitavad ettevõttel luua kliendi otsingule vastava sisuga kodulehe. Alustati ettevõtte kodulehe optimeerimisega märksõnadele, millel on otsingumootoris suur otsingumaht, kuid väike konkurents. Müügitulemuste parandamiseks valiti enimotsitud märksõnadest välja märksõna „sagedusmuundur“, et selle alusel luua Google klikipõhise reklaami testkampaania. Läbiviidud ühekuuline testkampaania osutus edukaks – sagedusmuundurite müük suurenes testperioodi jooksul 58% ja lõputöö eesmärk täideti. Ettevõte leidis kolm uut püsiklienti ning sai tõestust reklaamide toimivuse osas ja kasutab neid edaspidigi. Töö on kasulik lugemiseks ettevõtjatele ja turundajatele, kes turundavad tehniliselt keerukaid tooteid või teenuseid äriklientidele ja soovivad saada praktilisi teadmisi B2B turundusest internetis Energiatehnika OÜ näitel.Nimetus Avatud juurdepääs Klienditeekonna kaardistamine ettevõttes Balti Logistika(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-07) Kollo, Älice; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö raames loodi ettevõttele Balti Logistika klienditeekond, mida kasutada igapäeva töös parema klienditeeninduse huvides. Töö eesmärgiks oli leida võimalused kliendisuhete loomiseks ning hoidmiseks. Antud töö keskendub Balti Logistika klienditeekonnale, kuid põhimõte on kasutatav ka erinevate ettevõtete klienditeekondade loomisel. Balti Logistika jaoks loodud klienditeekonna eesmärk on kindlustada sujuv ja meeldiv kogemus klientidele, alustades esimesest kontaktist ettevõttega kuni pikaajalise suhteni. Autor on teooria osas uurinud transpordi ja logistika olemust ning selgitanud klienditeeninduse olulisust teekonna kaardistamisel. Selles valdkonnas on klienditeenindus eriti oluline, eriti kui tegemist on rahvusvahelisel tasandil tegutsevate ettevõtetega, kus konkurents on tihe ja ettevõtte maine sõltub suuresti klienditeeninduse kvaliteedist. Autor on põhjalikult uurinud ka klienditeekonna kujundamise olulisemaid aspekte. Uurimistöö läbiviimisel on autor kasutanud mitmeid meetodeid, eelkõige struktureeritud intervjuusid, mis võimaldavad sügavamalt mõista klientide ootusi ja vajadusi ning avardada ettevõtte arusaama klienditeeninduse olulisusest. Selline lähenemine võimaldab uurida erinevaid vaatenurki ja koguda mitmekülgset tagasisidet. Lisaks on autor kasutanud uurimistöös ka NPS (Net Promoter Score) skoori analüüsi, mis on levinud meetod ettevõtte tegevuse hindamiseks. See analüüs võimaldab saada ülevaadet klientide arvamustest ja hinnangutest ettevõtte nii Eestis kui ka teistes Baltikumi riikides. Selline sügavuti minev lähenemine annab parema ülevaate klientide ootustest ja võimaldab ettevõtetel paremini kohandada oma teenuseid vastavalt turu nõudmistele. Uuringu tulemused illustreerivad selgelt, et klientide jaoks on klienditeeninduse tase äärmiselt oluline ning see mõjutab otseselt nende lojaalsust ettevõtte suhtes. Näib, et ettevõtted, kellel on kõrgem klienditeeninduse tase, suudavad klientide usaldust ja lojaalsust paremini säilitada. Sellest tulenevalt soovitab autor ettevõttel kaaluda CRM süsteemi kasutuselevõttu, kuna see võimaldab tõhusalt hallata kliendisuhteid, pakkudes personaalset ja täpset teenindust vastavalt klientide vajadustele ja eelistustele. Lisaks sellele võiks ettevõte kaaluda kliendiportaali turunduse arendamist, sest see võimaldaks klientidel lihtsasti suhelda ettevõttega, saada infot toodete ja teenuste kohta ning anda tagasisidet. Samuti on oluline märkida, et lisaks Net Promoter Score'ile võiks ettevõte kaaluda teiste mõõdikute kasutuselevõttu, mis annavad täpsema ülevaate klienditeeninduse tasemest ja klientide rahulolust. Kokkuvõttes võib öelda, et klienditeeninduse taseme hoidmine ja parandamine on oluline konkurentsieelis ning ettevõte peaks pidevalt otsima viise, kuidas oma teenust veelgi paremaks muuta ja klientidele rohkem väärtust pakkuda.Nimetus Piiratud juurdepääs Koduveinide tootmise ja müümisega tegeleva ettevõtte käivitamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Lokk, Liina; Kiis, HelenKäesoleva töö autor uuris antud lõputöö raames kuidas alustada koduveinide tootmise ja müümisega tegelevat ettevõtet ning loodava ettevõtte jätkusuutlikust. Ettevõte saab luua e-äriregistri ettevõtja portaalis. Kaidaste Kusto OÜ tuleb registreerida käibemaksukohustuslaseks, kuna see on aluseks aktsiisilao tegevusloa väljastamisele. Aktsiisilaos on aktsiisilaopidajal lubatud toota, ladustada ja sealt lähetada aktsiisikaupu. Aktsiisilao tegevusluba tõendab, et aktsiisiladu vastab seaduses sätestatud nõuetele, nõuetekohasuse üle teostab järelevalvet Maksu- ja Tolliamet. Aktsiisilaopidajal peab olema kehtiv toidukäitlemise tegevusluba, mida kontrollib ja väljastab Toidu- ja Veterinaaramet. Olulised seadused, mida alkoholiga tegelev ettevõtja peab järgima ja tundma on Alkoholiseadus ning Alkoholi-, Tubaka-, Kütuse- ja Elektriaktsiisi seadused. Aktsiisilaopidaja peab järgima, et tal oleks kehtiv aktsiislao tegevusluba, kehtiv toidukäitlemise tegevusluba, iga alkoholipartii peab olema kontrollitud, kõik tema poolt turustatavad alkohoolsed joogid peavad olema kantud riikliku alkoholiregistrisse. Kaidaste Kusto OÜ peab alkoholi käitlejana ja jaemüüjana esitama vastavasisulised majandustegevuse teated oma tegevuse kohta Majandustegevuse registrisse. Iga alkoholipartii peab olema kontrollitud enne aktsiisilaost lähetamist pädeva mõõtja tunnistust omava isiku poolt või akrediteeritud labori poolt. Kaidaste Kusto OÜ kasutab akrediteeritud labori teenuseid, kuna mõõteseadmete labori ja mõõtetunnistuse omandamine on väga kulukad. Iga Kaidaste Kusto OÜ poolt toodetud vein peab olema eraldi kantud riiklikusse alkoholiregistrisse enne aktsiisilaost lähetamis. Kaidaste Kusto OÜ-l on kolm peamist konkurenti, kellel on pikaajaline veinide tootmise ja müümise kogemus ning neil on kujunenud oma klientuur, mistõttu on Kaidaste Kusto OÜ-l raske turule siseneda. Kaidaste Kusto OÜ võtab aktsiisilao ehituseks SEB pangast laenu ja paneb tagatiseks Kaidaste Kusto talu maad. Kaidaste Kusto OÜ peab koduveinide tootmiseks ja laatadel müümiseks soetama põhivara, milleks Kaidaste Kusto OÜ võtab laenu SEB pangast ning lisab tagatiseks aktsiisilao. Lisaks saab Kaidaste Kusto OÜ osanikelt laenu, mille tagasimakse kohustus algab kui ettevõtte on tasunud pangale laenu. Pangalaenu tagasimakseid alustatakse 2018-ndal aastal, kui ettevõtte hakkab saama tulu koduveinide müügist. Oskusliku juhtimise ja seaduste ning nõuete järgmise abil on Kaidaste Kusto OÜ-l prognooside kohaselt võimalus olla jätkusuutlik koduveinide tootja ja müüja.Nimetus Avatud juurdepääs Müügiesindajate rõivastuse mõju ettevõtte kuvandile B2B müügis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-20) Kiis, Ivika; Kiis, HelenLõputöö eesmärgiks oli uurida müügiesindajate rõivastuse mõju ettevõtte kuvandile selleks, et teha ettepanekuid töörõivastuse sisseostuplaanide täiendamiseks. Teoreetilises osas käsitleti ettevõtte kuvandi, äriidentiteedi kujundamise kontseptsioone turunduses. Äriidentiteet ja visuaalne identiteet on integreeritud osad, mis mõjutavad ettevõtte kuvandit ja usaldusväärsust äriklientide silmis. Lisaks sellele uuriti, kuidas müügiesindajate rõivastus, mis on osa visuaalsest identiteedist, võib luua väärtust ettevõtte ja klientide vahel. Ettepanekute ja tähelduste tegemiseks müügiesindajate rõivastuse osas saadi tagasisidet kõikidelt osapooltelt, nii ettevõtte, müügiesindajate kui ka äriklientide oma. Empiirilises osas viidi läbi kolm uuringut, sealhulgas veebipõhised ankeetküsitlused müügiesindajate ja äriklientide seas ning intervjuu Coca-Cola HBC Eesti müügijuhiga. Uuringute läbi viimiseks kasutati nii kvalitatiivseid kui ka kvantitatiivseid uurimismeetodeid. Äriklientide uuringu koguvalim oli 70,7% ehk uuringus osales 53 Coca-Cola HBC koostööpartnerit. Müügiesindajate seas läbi viidud uuringus osales 17 töötajat 17-st. Uuringud näitasid selgelt, et müügiesindajate esinduslik rõivastus mõjutab otseselt klientide poolt tajutavat ettevõtte mainet ja usaldusväärsust. Äriklientide uuringust selgub, et professionaalne ja korrektne riietus suurendab koostöövalmidust. Äriklient näeb müügiesindajate brändiga rõivastumist kui võimalust neid paremini ära tunda ja eristada, seda arvas 59% vastanutest, samal ajal 24,6% vastanutest peavad seda kindlustunde ja usalduse allikaks. See näitab, et enamik inimesi hindab rõivastuse rolli müügiesindaja identiteedi ja äratundmisvõime loomisel. Müügiesindajate seas läbiviidud uuringu tulemusena selgus, et enamik vastajatest suhtub ettevõtte või brändi sümboolikaga töörõivaste kandmisse positiivselt, eelistades lihtsat ja minimalistlikku disaini. See näitab, et selge ja tagasihoidlik ettevõtte sümboolika on töötajatele atraktiivne, luues professionaalsema välimuse ja edendades ettevõtte ühtsust. Nii müügijuht, kui ka kliendid on rahul müügiesindajate välimuse ja rõivastuse valikuga ning näevad nende valmisolekut ettevõtte sümboolikaga rõivaste kandmisel. Coca-Cola HBC müügiesindajate esinduslikku välimust hinnati viie palli süsteemis 4,34 punktiga, mis rõhutab, et müügiesindajate esinduslik välimus müügikeskkonnas on kõrge. Lähtudes müügiesindajate rõivastuse mõjust ettevõtte kuvandile ja töötajate rahulolule, toob autor välja omapoolsed üldised ettepanekud müügiesindajate töörõivastuse sisseostuplaanide täiendamiseks. Need ettepanekud loovad aluse edaspidiseks ettevõttesiseseks aruteluks ja sisseostuplaanide muudatuste rakendamiseks, arvestades konkreetseid vajadusi ja võimalusi. Lõputöö autori ettepanekud ettevõttele on järgnevad: • Suurendada töörõivaste tellimise sagedust kahe aasta pealt ühe aasta peale, mis tagaks töötajatele sobivad töörõivad. • Suurendada ülerõivaste ja pusade varusid, tagades töötajatele piisavalt ettevõtte sümboolikaga rõivaid ka uutele töötajatele. • Lisada valikusse talveperioodiks talvejoped ja võimalusel aksessuaarid nagu mütsid ja kindad. • Suviseks perioodiks vähemalt kaks erinevat polosärki või T-särki, mis vastaksid töötajate eelistustele. • Kaaluda jakkide tellimisel mõnda teist mudelit, mis oleks vastupidavamast materjalist. • Ettevõtte sümboolika kasutamine ülerõivaste hõlmal, vasakul rinnakohal, suurendades brändi nähtavust. • Töörõivaste värvivaliku laiendamine punase värvi näol, et luua visuaalne ühtsus ja äratuntavus ettevõttega. • Arvestada rohkem müügiesindajate tagasisidega uute töörõivaste valikul ja planeerimisel, kogudes vähemalt kord aastas tagasisidet.Nimetus Piiratud juurdepääs Müügistrateegia kujundamine LinkedIn platvormil BudyGuard toote näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-17) Kirsimäe, Kristo; Kiis, Helen; Saue, OlesijaEksperimendi tegemisel keskendus lõputöö autor Sales Navigator funktsiooni analüüsimisele ja võrdles funktsiooni efektiivsust eelnevalt tehtud reklaamidele. Lõputöö kirjutamise käigus leidis autor, et funktsiooni kasutamine on ennast ära tõestanud, kuna funktsioon aitab kohandatud ja müügipõhiste teadmistega leida õiged kliendid kiiremini. Tootele varasemalt tehtud reklaamid ei toiminud, kuna inimesed lihtsalt ei kasuta LinkedIn`i infotarbimiskanalina, mis tõttu ei veeda nad platvormil piisavalt kaua, et reklaam mõjuks. Sales Navigator funktsiooni kasutamine müügiprotsessis võib võtta kauem aega, et jõuda reaalse müügini, kuid pikemas perspektiivis väärtuslike vestluste läbiviimine potensiaalsete klientidega võib viia suurema konversioonini. 2021.a mai seisuga on saadetud kutsete arvust konversioon umbes 5% ja selle 5% sees on ostu kogused suured, kuna toodet soetavad ärikliendid mitte erakliendid. Kindlasti ei tohiks ära unustada ülejäänud 95% kontaktikutse vastu võtnud inimesed. Huvi võib tekkida neil kes esialgu loobusid toote soetamisest. Kontaktvõrgustikule tuleks teha aktiivselt postitusi näiteks edasise tootearenduse kohta. Postitused võiksid olla ka tegevust kaasavad, kus kutsutakse vastama küsitlustele. Tegevust kaasavate postitustega on võimalik äratada huvi inimestes, kes ei kuulu eelnevalt paika pandud kriteeriumitesse, tekitades sellega juurde uue sihtgrupi. Aktiivselt postituste tegemine tõstab toote ja ettevõtte vastu usaldusväärsust. Positiivne kuvand ettevõttest aitab alati kaasa ettevõtte kasvuleNimetus Piiratud juurdepääs Müügivõrgustiku loomine Funrent OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-16) Aunapuu, Rigden; Kiis, HelenTöös käsitletud probleemiks on müügivõrgustiku puudumine ettevõttes Funrent OÜ, mille põhitegevusteks on telkide ja peoinventari rent ning nende toodete müük. Ettevõte on keskendunud peamiselt renditeenusele ning müügitoodete turustamine kodulehe kaudu on jäänud tahaplaanile, mistõttu ei jõudnud tooted laiema sihtrühmani. Selline strateegia tõi tugeva tagasilöögi 2020. aasta kriisi olukorras. Töö käigus loodav müügivõrgustik aitab suurendada müügitoodete osakaalu ning jõuda kasutamata sihtrühmani. Esimeses peatükis tõi töö autor välja müügivõrgustiku olemuse, sellega seotud protsessid ja ettevõtte ootused müügivõrgustiku loomisel. Samuti on kirjeldatud üksikasjalikult etapid, mida töö autor hiljem müügivõrgustiku loomisel kasutas. Lisaks toodi välja populaarsed edasimüügiga tegelevad ettevõtte tüübid, näiteks frantsiis ja dropshipping. Teises peatükis keskenduti ettevõttele Funrent OÜ. Töö autor tutvustas ettevõtte tegevusvaldkonda ja viimaste aastate suurimaid muudatusi ettevõttes. Lisaks tehti ettevõtte- ja konkurentsianalüüs, kus toodi välja ettevõtte peamised kliendid ning konkurendid. Konkurentsianalüüsi abil sai töö autor kinnitust, et ettevõte pole piisavalt keskendunud müügitoode turustamisele. Samuti analüüsiti makro- ja mikrokeskkonna mõju ettevõttele ja müügivõrgustikule. Kolmandas peatükis kaardistas töö autor sobivad edasimüüjad ettevõtte müügivõrgustiku loomiseks. Autor valis välja kolm potentsiaalset edasimüüjat ning analüüsis nende erinevusi. Valiku kriteeriumite põhjal osutusid kolmest edasimüüjast sobilikeks ON24 ja Kaup24, kelle kaudu on ettevõttel võimalik müüa lisaks Eestile ka Soome, Läti ja Leedu turul. Valituks osutunud edasimüüjatega tehti läbirääkimised tarnetingimuste ja vahendustasude osas. Viimasena kirjeldati sobilike edasimüüjate põhilisi tarne- ja müügitingimusi ning toodi välja müügivõrgustiku haldamisega seotud tegevused. Keskkonna analüüs näitas kuivõrd haavatav on ettevõte praeguse strateegiaga jätkates, sest piirangute tingimustes renditeenustele nõudlust ei ole. Samas tarbijaskond on liikunud e-kaubanduskeskkonda, mida ettevõte saaks kasutada müügikanalina. Konkurentsianalüüsi tulemus näitas, et ettevõttel on konkurente, kelle tegevus müügivõrgustikku ei mõjuta. Paindlik müügimeeskond ja lai tootevalik annab ettevõttele eelise konkurentide ees. Tuginedes konkurentsianalüüsile on autor seisukohal, et ettevõtte võiks oluliselt paremini hakkama saada, kui panustatakse rohkem müügitoodete turustamisele ning luuakse müügivõrgustik. Töö autori soovitus on teha peale suvist hooaega analüüs, et hinnata kumb edasimüüja on ettevõttele kasumlikum ja kas jätkata koostööd ühe edasimüüjaga või 28 mõlemaga. Töö autori kaardistatud müügivõrgustik aitab ettevõttel paremini hakkama saada ka perioodidel, kus rendinõudlus on väiksem.Nimetus Piiratud juurdepääs Pakiveomahu kasvatamine POSTPAL OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Terras, Henrik; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli ettevõttele PostPal OÜ autori poolsete soovituste andmine, et oleks võimalik saavutada turu osa kasv ning tulla välja olukorrast, kus pakkumine ületab nõudluse. Soovituste andmiseks viis lõputöö autor koos töörühmaga läbi internetiküsitluse potentsiaalsete klientidega ning koostas kirjeldava ülevaateuurimuse ärikeskkonna mikro- ja makrokeskkonna kohta. Lõputöö raames läbi viidud uurimuste tulemusena jõudis autor aursaamani, et Tallinna väikepaki turg on tihedalt kaetud kvaliteetset kullerteenust pakkuvate ettevõtetega ning turuosa kasvatada on küllaltki raske, kuid siiski mitte võimatu.Nimetus Piiratud juurdepääs Reisijate arvu tõstmise võimalused Lux Express Polska Sp. z o.o(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Tumanova, Jekaterina; Kiis, HelenAntud lõputöö eesmärgiks on uurida põhjuseid, miks ettevõtte poolt seatud eesmärgid on täitmata, tuvastada kitsaskohad ning teha omapoolseid parandusettepanekuid seatud eesmärkide saavutamiseks. Töö eesmärgi saavutamiseks analüüsis autor ettevõtte Lux Express Polska sp. z o.o Poola reisijateveo turule sisenemise strateegiat ja taktikalisi tegevusi, turuolukorda ning viis läbi kvalitatiivsed süvaintervjuud ettevõtte võtmeisikutega ja kvantitatiivse kliendiuuringu klientide ootuste ning peamiste kitsaskohtade väljaselgitamiseks. Töö teoreetilises osas anti ülevaadet uutele turgudele sisenemise võimalustest ning käsitleti erinevaid strateegiaid eduka tulemuse saavutamiseks. Toodi välja ka põhjused, miks reisijateveo valdkonnas tänapäeval on olulised turundus ja turunduse juhtimine. Töö praktiline osa sisaldab informatsiooni ettevõtte turule sisenemise strateegia kohta. Kombineeritud uurimisstrateegia raames viidi ettevõtete juhtidega läbi süvaintervjuud, mille abil selgitati välja peamised kitsaskohad. Sama strateegia raames viidi läbi elektrooniline küsitlus. Elektroonilise küsitluse eesmärgiks oli välja selgitada klientide ootused ning teenusega rahulolu. Andmete analüüs on tehtud 511 vastanu arvamuse põhjal. Täpsemate tulemuste saamiseks tuleks uuringus osalevate inimeste arvu tunduvalt suurendada. Kui oleks suurem vastajate arv, siis oleks tõenäoline, et tekiks tugevam kontrast ootuste ja vajaduste vahel. Töö lõpus autor tõi välja omapoolsed parandusettepanekud.Nimetus Piiratud juurdepääs Sisustuselementide tootmis- ja müügiettevõtte HallRuut OÜ äriplaan(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Umbjärv, Mari; Kiis, HelenAutor valis lõputöö teemaks „Sisustuselementide tootmis- ja müügiettevõtte HallRuut OÜ äriplaan.“ Antud töö eesmärgiks oli koostada ettevõtte äriplaan, mis tegeleb sisustuselementide tootmise ja müügiga. Lisaks soovis autor töö käigus välja selgitada, et kuidas toimub ettevõtlus Eestis, milline on turg antud valdkonnas ja kas autor on valmis sellisel viisil hakkama väikeettevõtjaks. Äriplaani luues arvestas autor, et arvatavasti väikeettevõtjana kiiresti selles valdkonnas tohutut kasumit ei teeni, kuid peamine eesmärk on pakkuda kliendile väärtust ja kvaliteetseid sisustuselemente. Lõputöö alguses uuris autor, kuidas ja millistel tingimustel on võimalik Eestis ettevõtjaks hakata ning selgus, et tegelikult on ettevõtjana alustamine üsna lihtne ja mitte aeganõudev protsess. Kogu juriidiline pool on võimalik vormistada kodus ja vaja läheb selleks vaid ID-kaarti, interneti ja algkapitali/osakapitali (2 500 €). Üldiselt hindab autor, et ettevõtte loomine on Eestis tehtud üsna lihtsaks ja kõik vajalik info on internetist leitav. Mööblitootmise ja sisustuselementidega tegutsedes tuleb olla pidevas konkurentsis, sest sarnaseid ettevõtteid on Eestis ja ka välismaal on tegelikult palju. Lisaks pakuvad konkurentsi ka erinevad e-poed, sest tänapäeval on läbi e-poe ostmine muutunud suureks trendiks. Äriplaanis kirjeldas autor ettevõtte äriideed, missiooni, visiooni ja eesmärke. Lisaks kirjeldas toodet, tootmisprotsesse ja hinnakujunduse aluseid. Seejärel planeeris autor turundusplaani, selgitas, milliseid kanaleid kasutatakse ettevõtte reklaamimiseks ja viimases osas viis autor läbi riskianalüüsi, koostas ettevõtte käivitamise tegevuskava ja koostas finantsplaani. Autori poolt läbi viidud riskianalüüsi ja finantsplaani põhjal saab järeldada, et äriplaan on edukas. Suureks plussiks antud ettevõtte loomisel on ka see, et ei ole vajadust võtta pangast laenu ja sellest tulenevalt ei teki ettevõtet luues suuri riske. Juba esimese viie kuuga suudetakse teenida kasumit, mis on esialgu küll väike, kuid siiski jäädakse selle juures plussi.