Sirvides Autor "Trei, Indrek" järgi
Näitamisel1 - 11 11-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Juurdepääsutee ehituse töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-26) Kööp, Mardo; Trei, IndrekKäesoleva lõputöö aluseks on võetud Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse etteantud „Tehniline kirjeldus projekteerimis- ja ehitustööde teostamiseks“, mille aluseks omakorda on Transpordiameti juhend „Maanteede projekteerimisnormid“. Kuna lõputöö kirjutajal on varasemaid kogemusi nii Tapa keskpolügoni, tanki lähi harjutusväljaku ja Sirgala harjutusväljaku ehitusega, siis saatetakse antud objekti teostama lõputöö autor, koos oma meeskonnaga. Lõputöö eesmärk oli riigitee Riigiteede nr 67 Võru – Mõniste – Valga km 5,66 ja riigitee nr 25134 Sõmerpalu – Mustahamba km 2,41 ühendustee töödeks vajamineva tehnika valimine ja tööde teostamiseks kuluva ajakulu väljaarvutamine. Autor saavutas lõputööle püstitatud eesmärgi. Lisaks sellele, sai täidetud ka eesmärk, milleks oli välja arvutada töödeks kuluv aeg ja objekti valmimistähtaja leidmine. Antud objekti valmimistähtaeg ilma vaegtöödeta, milleks võib olla markeerimine, on 23.11.2023. Antud objekt on tehtav on tehtav 2023 aasta jooksul, sest masinapargis on dubleeritud masinate arvu ning teatud töid on võimalik teha samaaegselt erinevates objekti lõikudes. Lõputöö jaguneb neljaks osaks, millest viimane sisaldab endas lisasid. Esimeses osas on autor tutvustanud teetööde tehnilist kirjeldust, teises osas toonud välja objekti masinapargi koos masinate jõudluse arvutustega ning kolmandas arvutanud erinevateks töödeks vajavamineva ajakulu. Ühe lisana on autor koostanud MS Projectis kalendergraafiku. Kui antud objektil on kõik tööd teostatud ja tee liiklusele avatud, siis väheneb kahe riigitee vaheline kaugus 8 km võrra. Samuti paraneb antud teelõigul tänu suuremale kattelaiusele liiklusohutus ning uute kraavide rajamisele ka teemuldkeha liigmärgumise oht.Nimetus Avatud juurdepääs Kergliiklustee ehitamise töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-12) Kaskmäe, Tenno; Trei, IndrekKäesoleva lõputööga on koostatud Kiviõli – Püssi kergliiklustee ehituskorralduse projekt ja leitud selleks tööks vajaminevad ressursid ja ajakulu. Koostatud projekt on lõputöö autori isiklik nägemus tööde teostamisest. Ajakulu arvestamisel põhineb autor varasemal isiklikul kogemusel teede-ehituse valdkonnas. Võttes arvesse, et teede-ehituses tuleb tihti ette ootamatuid probleeme on koostatud ajagraafik kõigest jäme kava, millest lähtuda. Siiski annab ajagraafik ülevaate objektil toimuvatest töödest.Nimetus Avatud juurdepääs Kruusateede rekonstrueerimise töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-12) Sirel, Karl; Trei, IndrekLõputöös käsitletakse Pidapa tee, Põlendiku tee ja Saare tee rekonstrueerimise töökorralduse projekti. Lõputöö autor käsitleb antud lõputöös kõigi kolme tee hetke seisukorda, annab ülevaate REK Projekt OÜ poolt koostatud projektlahendusele ja uurimistöödele, leiab tööde jaoks vajaminevad mehhanismid ning arvutab välja tööde teostamise ajakulu. Olemasoleva olukorra peatükis on lõputöö autor välja toonud objekti asukoha ja kirjeldanud lahti kõigi kolme tee hetke seisukorra. Üldiselt on kõik kolm teed keskmises seisukorras kruusateed, kus kohati esineb löökauke, puudub kulumiskiht ja aluskiht on osaliselt kulunud. Lisaks antakse ülevaade külgkraavidest, mis on heas seisukorras ja korrastamist ei vaja. Uurimistööde osas käsitleb lõputöö autor tehnorajatisi, geoloogiat ja mullastikku, olemasolevaid truupe, ajutiste reeperite asukohta ja keskkonnakaitset. Projektlahenduse peatükis kirjeldatakse täpsemalt lahti truupide, teede ja teerajatiste projektlahendused. Viimases peatükis käsitleb lõputöö autor tööde teostamist ja ajakulu arvestamist, kus tuuakse välja tööde teostamise loogika, leitakse vajaminevad mehhanismid ja arvutatakse tööde teostamiseks kuluv aeg. Lähtudes lõputöö autori koostatud kalendergraafikust alustatakse rekonstrueerimistöödega 20.05.2024 ja tööd lõpetatakse 15.08.2024. Kuna tegu on teoreetilise graafikuga ja tööde teostamise käigus võib tulla ette erinevaid takistusi, mis võivad pidurdada tööde teostamist plaanitud tempos, siis selleks on jäetud ka ajaline varu, sest tööd peavad lõplikult olema tellijale üle antud hiljemalt 01.09.2024. Antud lõputöö koostamine andis autorile parema ülevaate ehitustööde korraldusest ja ajakulu arvestamisest.Nimetus Avatud juurdepääs Liiklusohtlike kohtade ümberehituse -ja kergliiklustee projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-18) Uusküla, Arno; Trei, IndrekEestis on jätkuvalt väga suur mahajäämus liiklusohutuses võrreldes näiteks Põhjamaadega. Vaatamata võetud ambitsioonikatele eesmärkudele Liiklusohutus programmi raames mitte rohkem kui 40 liiklussurma aastas, aastaks 2025 võib selline eesmärku tunduda isegi liiga tagasihoidlikuna. Kui me võtame paralleele näiteks elektriohutusest kuhu on kaasatud kogu elanikkond siis üks elektrisurm aastas on ühiskonnale vastuvõetamatu kuid 40 liiklussurma võiks olla eesmärgiks. Seega tuleb seada veelgi suuremad eesmärgid liiklusohutuse parandamiseks. Eelkõige tuleb seda teha juba planeerimise - projekteerimise faasis, ning võtta kasutusse mitte ainult nõuded, juhendid, standardid ja normid, vaid ka insenereetilised kaalutlused – „alati ei saa lähtuda, et kui ei ole nõutud, siis ei ole otstarbekas teha“ /Tiit Metsvahi/. Ohutustaseme parandamisele aitab kaasa kontseptsioonide seadmine „kaitstud liiklejad ohututel teedel, ohutud kiirused ohututelt sõidukitel“. Objektipõhised lahendused liikluse rahustamiseks ja jalakäijate ohutustaseme tõstmiseks on regulatiivsete ja tehniliste meetmete kombineeritud lahendused. Üheks parimaks selliseks on ringristmikute suurem kasutamine liikluses.Nimetus Avatud juurdepääs Linnatänava rekonstrueerimise töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-13) Pähklemäe, Janno; Trei, IndrekKäesolevas lõputöös on kajastatud Varraku tänava rekonstrueerimise töökorralduse projekti ning optimaalset ressursside kasutamist ehitustööde valmimiseks ette nähtud ajaks. Projektiga on lahendatud masinate ning kergliiklejate sujuv liiklemine, tagades sealjuures ka turvalisuse. Lõputöö koosneb neljast peatükist, millest esimeses on välja toodud objekti ehituseelne seisund. Sellele järgnevas peatükis on tehtud ülevaade projektlahendusest, kus on välja toodud konstruktsioonide ülevaade ja muud ehituseks vajalikud nüansid. Kolmandas peatükis keskendutakse tehtavatele töödele, mis on vajalikud projekti valmimiseks. Sealhulgas tuuakse välja olmeruumide ja laoplatside asukohad ning tehakse ka ülevaade ajutise liikluskorralduse paiknemisest ehitustööde käigus. Antud peatükis kirjeldatakse ka elektrikute ja teisete alltöövõtjate tegevusi objektil. Neljandas peatükis on tehtud arvutused mehhanismide vajalikkusest, mille põhjal tehakse kõik ehitustööd. Parema ülevaate saamiseks on koostatud kalendergraafik. Lisaks arvutustele on välja toodud see, kuhu viiakse liigsed materjalid ja kus kohast tuuakse ehituseks vajalikud materjalid. Antud lõputöö annab hea ülevaate objekti valmimiseks vajalike nüansside läbimõtlemisest. Töö käsitleb endas kirjeldusi objekti praegusest olukorrast ning projektlahendusest. Lisaks on välja toodud erinevad asjaolud, mis võivad objekti valmimist mõjutada. Antud lõputööd oleks võimalik kasutada ehitusobjekti valmimisel ning oleks kindlasti kasuks ehitustööde juhile, kes on alustamas oma teedeehituskarjääri.Nimetus Piiratud juurdepääs Maantee nr 13 Jägala-Kärevete km 19,8-31 ehituskorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Trei, Indrek; Muruväli, AlanValminud diplomitöös on vaadeldud ehitustööde korraldamisel mitmeid olulisi probleeme ja on üritatud leida nendele lahendusi. Kogu selle protsessi tulemusena on valminud ehitustööde korralduse projekt. Töö valmimisel on selgunud järgnevad asjaolud: • Kõik vajalikud projektis ettenähtud tööprotsessid on jagatud 20-ks tööks, mis on kantud tsüklogrammile ja tänu millele on kogu ehitus terve ehitusaja vältel jälgitav. • Seal, kus vähegi võimalik, on asfalteerimised ja muud katendiga seotud tööd plaanitud liinitööna, mis tagab asfalditehaste optimaalse kasutamise ja tee-ehitusmasinate järjestikuse töö minimaalsete seisakutega. • Kõik vajalikud ja nõutud tööd ehitataval teel on mahutatud tsüklogrammile nii, et kogu ehitustöö on võimalik lõpetada tähtajaks augusti keskel 2014. • Tänu ressursitabelile on võimalik vältida masinate ja erinevate brigaadide liiga suurt kontsentratsiooni ühel ajahetkel mingis asukohas. • Tsüklogrammi koostamine ja selle hilisem järgimine tagab selle, et kõik tööd saaksid tehtud loogilises järjekorras ja et samal ajal tehtavad tööd üksteist ei segaks. • Tööd on planeeritud nii, et tööde tegemiseks on ettenähtud vaid tööpäevad. Kokkuvõtteks tuleb öelda, et tehtud töö ja selle tulemus on vaid üks variant, kuidas seda ehitust saab teostada ja ajagraafikus püsida. Kindlasti tuleb ehituse käigus nii mõndagi plaanis muuta aga üldjoontes on kõik esitletu järgitav ja teostatav. Antud projekt on hetkel reaalselt kasutuses, ning tööd püsivad selle järgi täpselt graafikus. Tööde teostamisele aitab väga palju kaasa, kui eelnevalt on selle kohane plaan välja töötatud. Tänu tehtud arvutustele ja kogemustele, mis töö tegemise käigus tehtud ja kogetud sai, on need teadmised kindlasti kasulikud ka tulevikus ja aitavad seega kaasa ka autori tulevaste tee-ehitustööde planeerimisele ja korraldamisele.Nimetus Avatud juurdepääs Metsatee rekonstrueerimise töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-12) Oll, Egert; Trei, IndrekKäesolevas lõputöös on käsitletud Sulu-Kulliaasa tee rekonstrueerimise ja uuendamise töökorralduse projekt ja on koostatud, et selle alusel oleks võimalik töid juhtida ja läbi viia optimaalselt.Lõputöö koosneb Viiest peatükist, millest esimeses kirjeldatakse objekti asukohta ja olemasolevat olukorda. Teine peatükk kajastab uuringuid, mida on tehtud projekti koostamiseks. Kolmas peatükis kirjeldatakse projekteerija poolt koostatud projektlahendusi. Neljas peatükk kirjeldab tööde läbiviimise protsessi ning arvutusi vajaminevatele ressurssidele ja töödele kuluvat aega. Viiendas peatükis on kirjeldatud tööde üleandmise protsessi. Arvutuste käigus valmis Microsoft Project programmiga kalendergraafik vajaminevate tööetappidega. Tööde algusajaks on märgitud 03.06.2024 ja lõppajaks 17.07.2024. Lisaks kajastab kalendergraafik igale tööetapile vajaminevaid mehhanisme ja nende hulka. Ehitustööde kirjeldamises on lõputöö autor lähtunud projektis ette nähtud nõuetele ja varasematele kogemustele metsateede ehitusel. Tööde teostamise ajad ja mahud on teoreetilised, sest ehituse ajal võib tekkida ootamatuid seisakuid ja ettenägematusi, mis võivad tööde planeeritud ajast kinnipidamist takistada.Nimetus Avatud juurdepääs Põhimaantee ehituse töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-17) Reile, Rene; Trei, IndrekKäesolev lõputöö "Põhimaantee ehituse töökorralduse projekt" hõlmab Riigitee nr 2 (E263) Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa km 135,5 ‒ 141,9 Neanurme-Pikknurme 2+1 teelõigu ehituse töökorralduse protsessi kirjeldust. Tööst selgub, et projekt on koostatud projekteerimisettevõtte Skepast ja Puhkim OÜ poolt Transpordiameti tellimusel. Projekt on viidud ellu maanteevõrgu kaasajastamiseks, pidades eelkõige silmas liiklejate turvalisust ja ohutust. Lõputöö kajastab kõiki tööprotsesse alates projekteerimise lähteülesandest valmis teeprojektini. Projekti tutvustus on hästi põhjalik, sealt saab muuhulgas lugeda milliseid uuringuid, eeltöid ja kooskõlastusi on vaja teostada, et projekteerida ning välja ehitada kvaliteetne maanteelõik. Autor teeb ülevaate teelõigu töökorraldusest peatöövõtu mahus valmimiseni välja. Lõputöös kirjeldatakse tööprotsesse kronoloogilises järjekorras. Samuti tutvustatakse teedeehituses kasutatavat masinaparki. Mehhanismide jõudluste väljaarvutamiseks on autor kasutanud tuntud valemeid ning võtnud arvesse nii kasutatud masinate tootjatehase tehnilisi andmeid, juhtide oskusi kui ka varasemaid kogemusi sarnaste tööde teostamisel. Tööde ja ressursside planeerimisel ning logistika korraldamisel on arvesse võetud karjääride ja asfalditehaste asukohti. Et saada töökorraldusest parem ülevaade on autor välja toonud ka üksikud alltöövõttu kuuluvad tööd, ning need ka põgusalt lahti kirjutanud. Peamised tööd, mis annavad ülevaate töökorraldusest, on kajastatud kalendergraafikus. Lõputöö lisa annab ülevaate peatöövõtu ehitusmahtudest. Täiesti uue lähenemisega teedeehitusele toob autor põhiliste ja mahukamate tööprotsesside juures arvudena välja mehhanismide süsiniku jalajälje. Numbritest saab aimu, milline kogus CO₂-e paiskub õhku maailmamastaabis ühe väikese maanteelõigu ehitamisel rasketehnika sisepõlemismootoritest fossiilsete kütuste kasutamisel. Hetkeseisuga on lõputöös käsitletava projektiga reaalajas juba alustatud. Tööde teostajaks on Tariston AS ning rekonstrueeritud teelõik peaks valmima käesoleva aasta novembris.Nimetus Avatud juurdepääs Raudteetaristu ehitamise töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-08) Poom, Kevin; Trei, IndrekSelle lõputöö eesmärgiks oli kirjeldada Rail Baltica Harjumaa põhitrassi raudteetaristu IV etapi ehitustööde projektdokumentasioone, olemasolevat olukorda ning kajastada ehitamisele planeeritavaid mahte. Lisaks oli eesmärgiks leida mullatööde teostamiseks vajalikud mehhanismid, tootlikused ja ajakulu lõigul Saku – Harjumaa piiril ning kirjeldada tööde strateegiaid. Lõputöös on kasutatud avalikult kättesaadaval olevaid hanke- ja projekdokumentatsioone, mis on avaldatud Rail Baltic Estonia OÜ poolt riigihangete registris. Autori poolt kirjeldatud tööde korralduslikus peatükis on aluseks võetud kulululoend, milles on kajastatud projektsed mahud tööde teostamiseks. Autori poolt kirjeldatud tööde teholoogiad põhinevad autori varasematele erialastele töökogemustele toetudes, milleks on ligikaudu 3 aastat. Selle lõputöö eesmärgipärane kasutamine aitab Peatöövõtja objektimeeskonnal lihtsustada tööde plaaneerimiseks leitavaid tehnoloogiaid, ressursse ning ajakulu, mis on autori poolt lõputöö koostamisel leitud ning kajastatud. Lõputöö on koostatud enne ehitustööde algust ning tuginedes varasematele ehitustegevustele, siis esineb sagedasti tööde teostamisel ettenägematuid probleeme, millega tasub arvestada ka käesoleva projekti elluviimisel. Lõputöö kirjutamine aitas autoril avardada laiemalt pilti suuremahuliste tööde organiseerimiseks ning töödele rakendavatest regulatsioonidest ning normatiividest, mille tulemusena oskab autor edaspidi pakkuda välja erialaseid ettepanekuid ning lahendusi tulevaste tööde planeerimisel.Nimetus Avatud juurdepääs Staadioni ja selle juurdepääsuteede rekonstrueerimise töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-13) Vihm, Karl Aarne; Trei, IndrekKäesolevas lõputöös käsitleti Jüri Gümnaasiumi staadioni ja selle juurdepääsuteede rekonstrueerimise töökorraldusprojekti. Töö eesmärk oli luua optimaalne töökorralduse projekt ehitustööde teostamiseks ning leida lahendusi, mis võimaldavad vähendada projektiga kaasnevat süsinikujalajälge, et edendada keskkonnasõbralikku teostust. Töökorraldusprojekti koostamisel on suuresti toetutud teedeehitusega tegeleva ettevõtte Klotoid OÜ ehitusprojektile. Lõputöö esimeses osas anti ülevaade Jüri Gümnaasiumi spordikompleksi hetkeolukorrast ja kirjeldati geodeetilisi uuringuid. Spordikompleksi olukorra ülevaates vaadeldi ehitusobjekti asukohta, hetkeseisu ja rajatava spordikeskuse tulevast planeeringut. Geodeetilised uuringud andsid täpsema arusaama ehitusplatsi tingimustest ning aitasid kujundada tõhusaid ehitusplaane, et tagada projekti sujuv elluviimine. Teises osas käsitleti ehitustööde projektlahendust, mis hõlmas näiteks ehitiste, inventari paigalduse, töönõuete ja turvalisuse tagamise planeerimist ja kavandamist. Lisaks staadioni projekteerimisele tegeleti ka ümbritsevate rajatiste ning teedevõrgu planeerimisega, mis sisaldas nii parklaid, kergliiklusteid kui ka sõiduteed. Kolmandas osas keskenduti töökorralduslikele meetoditele ning ressursside ja ajakulu arvutamisele, võttes arvesse tööde mahtu. Koostati ülevaade erinevatest ehitusetappidest ja protsessidest ning nende optimaalse järjestuse ja ajakava väljatöötamisest. Sellest lähtudes määrati vajalikud ressursid nagu tööjõud, seadmed, materjalid ja ajakulu, et tagada projekti efektiivne toimimine. Töö viimases osas toodi välja lahendusi süsinikujalajälje vähendamise meetmetest ning nende rakendamise võimalustest antud projekti puhul. Käesolevas projektis on heitkoguste vähendamise võimalused töö autori hinnangul järgnevad: keskkonnasõbralike materjalide valik, jäätmekäitlus, seadmete optimeerimine, innovaatilised tehnoloogiad, pikaajalise hoolduse planeerimine ja rohelise infrastruktuuri integreerimine. Neid strateegiaid rakendades saame sillutada teed jätkusuutlikuma tuleviku poole, kus teedeehitusprojektid aitavad kaasa keskkonnahoiule. Lõputöö tulemusena valmis detailne kalendergraafik, mis võimaldab antud projekti teostada praktikas. Autor peab töö väärtuseks laiemat arusaamist töökorraldusprotsessidest, mis on rakendatavad edaspidistes tööalastes projektides.Nimetus Avatud juurdepääs Tugimaantee viadukti töökorralduse projekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-07) Saal, Martin; Trei, IndrekLõputööna valminud tugimaantee nr 27 Juula maanteeviadukti töökorralduse projekti saab võtta aluseks km 3,85-4,7 rajatava viadukti ehitusel. Töös kirjeldatud ehitustööd ning nende teostamisel arvestatud jõudlused tuginevad autori oma kogemusel, mis on omandatud Sopi-Tootsi tuulepargi ehitusprotsessis osalemisega. Arvutatud ajakulu on indikatiivne, kuna hetke kogemusest tulenevalt puudub autoril töökogemusega kaasnev vilumus näha ehitust realistlikult, kaalutletult ja terviklikult. Samuti mängib suurt rolli ajakulu osas karjääride paiknevus objekti suhtes. Valminud lõputöös on kajastatud kõiki põhilisi ehitustöid, mis on vajalikud viadukti ehituseks, milleks on: raadamine, teemaa-ala puhastamine, ajutised tööd, kasvupinnase koorimine, ehituseks sobiva ning sobimatu pinnase kaeve, kraavide kaeve, muldkeha ehitus, rajatisega seonduvad tööd, geotekstiili paigaldus, truupide paigaldus, freesimine, kruus- ning killustikaluse ehitus, asfalteerimine, peenarde ehitus, haljastus, uue liikluskorralduse paigaldus. Ehituseks kuluva aja terviklikuks ülevaateks on koostatud kalendergraafik kasutades selleks Micorsoft Project programmi. Kalendergraafiku kohaselt alustatakse ehitustöödega 4. märtsil 2024 ning lõpetatakse 20. detsembril 2024. Lõputöö autori hinnangul annab valminud töökorralduse projekt hea ülevaate tehtavate tööde ajalisest kulust, vajalikest ressurssidest ja materjalide mahtudest.