Lõputööd (ÄJ)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (ÄJ) Märksõna "Economy and Management--Retail and Wholesale Trade" järgi
Näitamisel1 - 2 2-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Äriplaan loodavale ettevõttele BT Joogid OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Jemeljanov, Andrei; Nõuakas, KatiKokkuvõtteks saab öelda, et äriplaani koostamine on väga oluline nii kui vanale kui alustavale ettevõttele, sest äriplaani koostamisega saavad ettevõtted vaadata reaalselt, mis turul toimub, mis võimalused nendel on ja prognoseerida enda tulemusi ning kaotusi. Alustav ettevõte saab äriplaaniga enda elu lihtsamaks teha, et täpselt planeerida enda raha ja täpselt teada oma konkurente nende eelistusi ning miinuseid ning sellega parandada enda olukorda ja kätte saada rohkem kliente ja turu osasid. Kui alustav ettevõtja hakkab kirjutama äriplaani, sel ajal ta saab täpsemalt teada, et millega ta hakkab tegelema, seab endale konkreetseid eesmärke ja määratleb sitgrupi. Juhul kui tal ei ole piisavalt isiklikku varu ettevõtte esmaseks finantseerimiseks, siis konkreetse äriplaaniga saab pangast laenu või leida endale investor. Lõputöö teoreetilises osas oli eesmärk koostada raamistikku, mille alusel koostada äriplaan loodavale ettevõttele BT Joogid OÜ. Esimeses peatükis kirjeldatakse teoreetilisest vaatest äriplaani koostamise olulisust, äriideed, äriplaani struktuuri ja vajalikkust. Lõputöö empiiriline osa koosneb äriplaanist loodavale ettevõttele BT Joogid OÜ. Loodav ettevõte on osaühing osakapitaliga 50 000 eurot. Ettevõtte põhitegevusalaks on alkoholivabade jookide tootmine ja müük. Loodava ettevõtte turg on Tallinnas töötav rahvastik ja turistid. Ettevõte annab esimesel aastal keskmiselt tööd 7 inimesele, teise aasta alguses töötajate arv on 10 ning lõpus 13 ja kolmandal aastal alguses jääb 13, aasta lõpuks suureneb 16-ni. Ettevõtet juhivad ettevõtte omanikud ja üks nendest on pikkajaline kogemus antud valdkonnas. Projekti maksumus on 23 625 eurot, mis tuleb omafinatseeringust investeerida põhivarasse. Empiirilises osas sai koostatud äriplaan, kus autor selgitas välja ettevõtte potentsiaalsed kliendid, analüüsis konkurente, kirjeldas loodava ettevõtte strateegiat ja koostis finatsprognoose. SWOT- analüüsi kasutas autor riskide hindamiseks. Autor tõi välja mõjutavad tegurid, ohud ja nõrkused, tugevused ning võimalused. Loodava ettevõtte esimese aasta prognoositav müügikäive on 132 300 ja prognoositav kahjum on 11 372. Teisel ja kolmandal aastal müük suureneb ja prognoos näitab, et ettevõtte hakkab teenima kasumit. Prognoos on tehtud pessimistlikult, et oleks realistlikum üle vaade. Lõputöö eesmärk sai täidetud ning uurimisülesandeid lahendatud. Lõputöö alusel luuakse reaalne ettevõttet 2020. aastal ja kokkuvõtvalt võib autor öelda, et koostatud äriplaani alusel tasub ettevõttet luua ja alustada äritegevust.Nimetus Avatud juurdepääs Kliendisuhete arendamine Eesti teenindusettevõtetes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021) Jaansalu, Gerdu; Maasik, LiinaAntud lõputöö on koostatud teemal „Kliendisuhete arendamine Eesti teenindusettevõtetes“. Teemavalikul lähtus autor kliendi suhete juhtimise tegevuse aktuaalsusest ja populaarsusest ning klienditeeninduse mõjust ettevõtte maine kujundamisel. Samuti on eesmärgiks analüüsida kliendisuhete ning maine mõju tarbija ostuvalikutele. Lõputöös toodi välja kliendisuhete juhtimise mõiste ning selgitati selle tähendust ettevõtte esindamisel igapäevaelus. Kliendid ei osta enam vaid toodet vaid valivad ostuprotsesside läbiviimist palju rohkematest tingimustest lähtuvalt. Mida nauditavam on ostuprotsess, seda suurema tõenäosusega on valmis klient naasma. Toodet või teenust ostev klient ostab samaaegselt ettevõtte poolt pakutavat: turundust, loodud brändi, klienditeeninduse kogemust, kasutajakogemust ning võimalust tulevaseks tootearenduseks. Kliendisuhete hoidmine viitab, et lisaks uute klientide leidmisele on kõige olulisem ühel edukal ettevõttel neid kliente hoida. Selleks, et ettevõte saaks enda klienti hoida, peab olema ta kursis end külastava kliendi profiiliga ning soovidega. Kõige õnnelikumad on kliendid siis, kui nende ootused on täidetud kuid ka negatiivsed kogemused on võimalik ettevõttel enda kasuks pöörata. Kasutades head klienditeenindust on võimalik, et ka negatiivses olukorras olev klient lahkub organisatsioonist olles rahul lõppenud lahendusega. Lõputöös on kajastatud maine kujundamise mõiste ning kirjeldatud mitmeid kliendisuhete olukordasid, mis seda mõjutavad. Sageli jõuab ettevõtte maine potentsiaalse kliendini enne, kui klient on enda oste jõudnud sooritada. Samuti leidis autor, et antud valdkond on ajas muutunud kliendikesksemaks. Varasemalt sooritati turundustegevused kliendile kuid läbi aastakümnete on tegevusse kaasatud klienti, et otsuseid saaks teha inimesed, kes seda kaupa ka soetavad. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli läbi valitud metoodika viia läbi tarbijate seas küsitlus ettevõtte kliendisuhete ning mainekujunduse teemal ning analüüsida kogutud andmeid. Küsitluse tulemusel selgus, et kõige olulisem kliendisuhete juhtimisel on professionaalse teeninduse tagamine, ettevõtte asukoht ning tagasiside küsimine toodete ning teenuste osas, mida paraku kasutavad ettevõtted üsna vähe. Kliendid vajavad lisaks heale kaubavalikule turvalisust, nende heaolu eest hoolitsemist ning mugavust ning tänapäeval ei ole enam ettevõtted need, kes määravad klientidele tootevaliku ning erinevad suhtlusviisid, vaid suurima rolli on võtnud kliendid. Ühtlasi on oluline kliendisuhete jätkusuutlikkus majutus-, toitlustus ning iluettevõtetes, kus on oluline kliendi naasmiseks eelneva kogemuse nautimine Empiirilise uuringu tulemusel selgus, et on teenindusettevõtetel on oluline pöörata tähelepanu teenindajate järjepidevale koolitamisele, tõstes nende teadlikkust kaubavalikust ning ühtlasi arendades oskusi järelteeninduseks. Samuti on oluline tulemuste filtreerides lähtuda vanusegrupist, mis aitab erinevatele sihtgruppidele sobivalt pöörduda. Tehtud küsimustiku tulemused on abiks teenindusettevõtetele märkamaks, mille osas vajavad nad arengut ning millistes valdkondades põlvkondade erinevused kõige enam välja tulid. Antud lõputöö eesmärgina püstitatud ülesanded said täidetud. Lõputöös toodi välja kliendisuhete juhtimise mõiste ning selgitati selle tähendust ettevõtte esindamisel igapäevaelus. Kliendid ei osta enam vaid toodet vaid valivad ostuprotsesside läbiviimist palju rohkematest tingimustest lähtuvalt. Mida nauditavam on ostuprotsess, seda suurema tõenäosusega on valmis klient naasma. Toodet või teenust ostev klient ostab samaaegselt ettevõtte poolt pakutavat: turundust, loodud brändi, klienditeeninduse kogemust, kasutajakogemust ning võimalust tulevaseks tootearenduseks.