Lõputööd (ÄJ)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (ÄJ) Märksõna "Economy and Management--Strategic Management" järgi
Näitamisel1 - 5 5-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Kanamunade tootepakendite vastavus reklaamiseaduses ja pakendiseaduses toodud nõuetele(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021) Piirmets, Tiina; Tandru, DianaTöö oli koostatud teemal Kanamunade tootepakendite vastavus reklaamiseaduses ja pakendiseaduses toodud nõuetele. Lõputöö eesmärk oli analüüsida kanamunade tootepakendite vastavust reklaamiseaduses ja pakendiseaduses toodud nõuetele ning teha ettepanekuid kanamunade tootepakendite õigusaktidega ja hea kauplemistavaga kooskõlastamiseks. Töö esimeses peatükis andis autor ülevaate reklaami ajaloost ja kirjeldas reklaamiseadusest tulenevaid põhimõtteid. Töö käigus jõudis autor järeldusele et reklaami areng on tihedalt seotud tööstuse arenguga. Reklaam ettevõtete edu üks alustalasid, mis avaldab neile tugevat majanduslikku mõju. Vältimaks tarbija eksitamist ebaõige reklaamiga, on seaduseandja pidanud vajalikuks reguleerida reklaamiturgu seadusandlike meetoditega, kehtestades nii üleeuroopalised, kui siseriiklikud nõuded reklaamile, sh on keelatud tarbijat eksitav reklaam. Riiklikud meetmed reklaamile on vajalikud tarbija, kui nõrgema ja vähemteadliku osapoole kaitseks. Tarbijat eksitav reklaam ei ole kahjulik mitte ainult tarbijale, vaid võib tekitada ka turumoonutusi, kuna eksitav turundus võib kahjustada väike- ja keskmiste ettevõtete toimetulekut. Töö teises peatükis vaatles autor pakendiseadusest tulenevaid nõudeid tootjale ja kauplejale ning kauplemise ja kauba reklaami eetilisi aspekte ja häid tavasid. Töö käigus jõudis autor järeldusele, et tarbija puutub igapäevaselt kokku pakendireklaamidega. Pakendireklaamide, nagu reklaami eesmärgiks üldiselt, on tarbija mõjutamine tarbimisotsuse tegemisel. Tänapäeval, kui suur osa reklaamist st pakendireklaamist on liikunud digitaalsesse maailma, on eriti oluline, et reklaamis ja pakenditel olev teave toote omaduste, säilitamise, tootja jne oleks tõene ja tarbijale selgelt arusaadav. Eriti haavatavad on eksitava või ebaeetilise reklaami suhtes noored ja lapsed, kes on aktiivsemad digilahenduste kasutajad. Kolmandas peatükis on kirjeldatud empiirilise uuringu metoodika. Uuringu läbiviimiseks on kasutatud ankeetküsimustikku ja tulemusi analüüsiti kombineeritud metoodikaga. Uuringu valimi moodustamisel on kasutatud mugavusvalimit ning saadud andmeid analüüsitud ja seotatud teooriaga. Neljas peatükk keskendus tootepakendite uurimisele ja ankeetküsimuste vastuste analüüsimisele ning seoste otsimisele. Eelnevast küsitlusega saadud vastuste analüüsist nähtus, et tarbijad lähtuvad toote soetamisel eelkõige ostuharjumustest ning vähem pakendist. Arvestades, et kanamuna puhul ei ole tegemist uuendusliku ja innovaatilise tootega, on ilmselt tarbija harjumused kujunenud juba varasemalt välja. Seega on võimalik, et pakend on juba varasemalt mõjutanud tarbijat ning järgnevalt teostab tarbija ostu lähtudes tarbimisharjumusest sh tuttavast pakendist. Kaubariiulis olev tuttav juba pakend võimaldab tarbijal soetada ost kiiresti ja ilma liigse ajakuluta. Kanamunade müügipakendeid võrdlevas peatükis sai selgeks asjaolu, et inimesed lasevad ennast munapakendi nimetuse ja selle sisu erinevusest mõjutada. Uuringu tulemusena selgus, et suur hulk inimesi ostavad Linnu Talu kanamune, kuna pakend rõhub sõnale „talu“. Tegelikkuses on need munad toodetud farmis, kus kasvab kümneid tuhandeid linde, kuid ettevõtte ärinimes on sõna talu (tootja Linnu Talu OÜ), seega on sõna välja toomine pakendil lubatud. Tarbijakaitseameti esitatud teabele tuginedes toidupakendi märgistus ei tohi eksitada ning toidukaupade märgistusele kehtestatud nõuete järgi peab märgistus andma õiget teavet toidu olemuse, koostise, päritolu ja teiste oluliste tunnuste kohta. See viimane sõnapaar „oluline tunnus“ on mitmeti mõistetav ja ei kohusta tegelikult mitte millekski. Uuringutulemustele tuginedes sai järeldada, et tarbija valib toote enamasti eelnevalt positiivse kogemuse põhjal, lisaks on oluline pakendi keskkonnasõbralik materjal ja soodne hind. Autor esitas ettepanekuid, mis põhinesid uuringu tulemustel. Peamised soovitused seisnesid tõese reklaamsõnumi ja munapakendil oleva tooteinfo edastamisel, sest tuginedes vastustele olid need pildivõrdlusel olulised mõjutusargumendid. Tootjal on oluline leida turul oma nišš, kasutada mahetoodete puhul kindlasti pakendil nähtaval kohal ökomärgiseid, pakkuda pidevalt stabiilselt kvaliteetset toodet. Kui ei ole võimalust eristuda pakendi välimuse osas, saab kasutada võimalust pakkuda suuri koguseid ja soodsat hinda. Analüüsides seadusandlust, järelevalveasutuste juhiseid, kohtupraktikat ning uuringu tulemusi jõudis autor järeldusele, et tarbija ostab peamiselt harjumuspärast lähtuvalt ning eelistab soodushinnaga toodet. Kuigi on sätestatud nõuded reklaamile, ei ole alati kergesti eristatav, kas reklaam on tarbijat eksitav ja mõjutab seeläbi tema majanduslikku käitumist.Nimetus Avatud juurdepääs Paindliku töökorralduse rakendamine kontoritöötajatele Kaubamaja Aktsiaseltsis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Salujärv, Sigrid; Vään, RiinaLähtudes sellest, et maailm on pidevas arengus on ka töötajate vajadused ning arusaam paindlikkust töökorralduses üha enam muutunud. Töötajad on hakanud mõistma, et neil on rohkem võimalusi küsida endale sobivat tööaega või tööasukohta. Pealegi toimub täna suurem osa kontoritöötajate igapäeva tööst telekommunikatsioonikanalite vahendusel, piisab ainult interneti ühendusest ja valikest arvutiprogrammides ning töö saab tehtud sõltumata asukohast. Paindlikke töövorme rakendatakse töötajatele erinevatel põhjustel, eeskätt lähtuvalt töö iseloomust või vanemlikest kohustustest. Laiemalt vaadeldes on võimalik juhtidel läbi paindliku töökorralduse hoida ettevõttes häid töötajaid, mille abil säilib asutuse maine ja on võimalik seeläbi tööjõu kasutamist paremini planeerida. Takistavateks teguriteks paindliku töökorralduse rakendamisel on töö iseloom või seadusandluse jäikus. Lõputöö teoreetilise osa koostamisel võeti aluseks erinevate teoreetikute määratlusi ja seadusandlust paindlikkest töövormidest. Läbi selle selgus, et paindlik töökorraldus on aastate jooksul kõvasti arenenud ja 25.mail 2017.aastal allkirjastati Eesti Ametiühingute Keskliidu ja Tööandjate Keskliidu poolt „Kaugtöö kokkuleppe“. Täna on töötajate jaoks hästi oluline aja– ja asukohapaindlikkus ja sellest tulenvalt on ka eelistatuim töövorm kaugtöö. Esimese empiirilise ülesandena selgitati personalidirektori kaudu ettevõttes kasutatavaid paindlikke töövorme ning nende mõjust. Teise empiirilise ülesandena esitas autor ankeetküsitluse Connect.ee keskkonnas kontoritöötajatele, mis puudutas aja– ja asukohapaindlikkust ning hinnanguid nende paindlikke töövormide rakendamisest. Lisaks andis töö autor töötajatele võimaluse avaldada oma arvamust ning teha ettepanekuid töökorralduse muutmiseks. Tulemuste esitamisel ning analüüsimisel oli eesmärgiks leida parimaid viise paindliku töökorralduse edasiarendamiseks. Autori läbiviidud uuringu tulemustest selgus, et aja– ja asukohapaindlikkust rakendamine kontoritöötajatele tulenes pigem juhtide otsusest. Organisatsioonis pole seni kasutust leidnud renditöö ja vähesel määral on kasutusel lepinguline ja funktsionaalne paindlikkus. Paindlikke töövorme rakendatakse erinevatel põhjustel, eeskätt lähtuvalt töö iseloomust või vanemlikest kohustustest. Kuid põhjustena toodi välja ka õpingud, koolitused, isiklik elukorraldus, treeningud või tervis. Kontoritöötajad leidsid, et olenemata sellest, kas neil on õigus teha otsuseid oma paindlikku töökorralduse suhtes, on nad tegelikult organisatsioonis töötamisega rahul. Vastajad, kellel tööülesandeid on võimalik täita elektrooniliste vahendite abil, leiavad et nemad võiksid kasutada kaugtöövormi. Tänu kaugtööle on muutunud töötajad iseseisvamaks. Lisaks oskavad nad oma aega paremini planeerida ja säästa. Empiirilises uuringus osalejad tõid välja, et aja- ja asukohapaindlikkuse abil on nende stressi tase langenud. Olulisena tuli välja ka see, et töökorraldus vastajate praegusel ametikohal sobis hästi töötajate isikliku elu korraldusega. Lõputöö eesmärk täideti ja selgitati välja Kaubamaja AS paindliku töökorralduse rakendamise meetmeid ning nende arendamise võimalusi. Rakendusliku tööna on tehtud järeldusi ja antud soovitusi sihtgrupi lõikes ettevõtte personalidirektorile, et muuta kontoritöötajate töökorraldust tulevikus senisest paindlikumaks. Empiiriline uuring koos lõpptulemustega edastatakse 2020.veebruaris Kaubamaja AS ettevõtte personalidirektorile võrdlemaks seda varasemalt esitatud vaheuuringu tulemustega, et leida sobivam lahendus kõigile osapooltele.Nimetus Avatud juurdepääs Riskide vähendamise võimalused Kohtla-Järve Gümnaasiumi kehalise kasvatuse tundides(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021) Laudma, Tanel; Nõuakas, KatiTöö kirjutamise ajend tulenes asjaolust, et laste kehaline aktiivsus on madal ning seetõttu on suurenenud just kehalise kasvatuse tundide tähtsus noorte arengus. kuna noored liiguvad vähe, kaasnevad sellega mitmed erinevad riskid. Lõputöö eesmärk on hinnata Kohtla-Järve Gümnaasiumi kehalise kasvatuse tundide võimalikke riske ning neist tulenevalt koostada koolile parendusettepanekud. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks on püstitatud järgmised uurimisülesanded: koostada teoreetilistele allikatele tuginedes ülevaade riskide hindamisest ja riskide analüüsimisest; selgitada välja ohutegurid ja ohtude vähendamise meetmed; kavandada ja kirjeldada empiirilise uuringu metoodika; teostada Kohtla-Järve Gümnaasiumi kehalise kasvatuse tundide analüüs ja hinnata võimalikke riske; koostada koolile parendusettepanekud riskide vähendamiseks. Kohtla-Järve Gümnaasium on vähem kui paar aastat vana riigigümnaasium, mis asub Ida-Virumaal, Kohtla-Järve linnas, kus töötavad erinevad ainespetsialistid ning õpilased, kes soovivad saada parimat haridust. Koolis on mitmeid erinevaid õppesuundi, nagu näiteks meditsiin, ajakirjandus- ja meedia ning etenduskunstide suund. Analüüsiosas kaardistati viis erinevat õppekeskkonda, milleks olid kunstmuruga jalgpalliväljak, väline korvpalliväljak, spordisaal, sisejõusaal ning terviserada. Samuti hindas autor läbi riskimaatriksite riske ning tõi välja erinevad riski vähendamise meetmed ja parendusettepanekud koolile. Mõned riskid esinevad korduvalt, sõltumata õppekeskkonnast, kuid kõiki riske on võimalik hallata või vähendada. Soovitused Kohtla-Järve Gümnaasiumile riskide vähendamiseks on mitmesuguseid, nagu näiteks vähendada õpilaste liigset koormamist erinevate õppeainete puhul, mis vähendaks ühtlasi õpilaste ülekoormamist ning suurendaks nende heaolu. Sellest tulenevalt saab kool omalt poolt tunnid ülesse ehitada nii, et õpilastel oleks kehalise kasvatuse tunnis motivatsioon suurem, näiteks kehalise kasvatuse tunni asetus tunniplaanis võiks olla õpilase jaoks toetav. Õpilaste ja nende vanemate teavitamine, et kooli kehalise kasvatuse tunnid toimuvad alati koolist väljaspool. Lisaks korraldada infoloenguid, mis annavad parema ja laiema ülevaate õpilastele, mida kujutab endast koolimajast väljaspool toimuvad tunnid ning selgitada liikluseeskirjade jälgimise tähtsust. Samuti saab kool kehalise kasvatuse tunni läbiviija saata erinevatele koolitustele, mille eesmärk on näiteks kinnistada esmaabi andmise oskust, kui tunnis peaks õpilastega juhtuma õnnetus.Nimetus Avatud juurdepääs Töötajate motiveerimine ja töörahulolu aktsiaseltsis Skinest Technology(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Rassolov, Daniel; Vahero, EdaOrganisatsiooni tähtsaimaks varaks on inimene, kelle töökvaliteet sõltub aga paljuski motiveeritusest ja rahulolust ümbritsevas keskkonnas. Motiveeritud inimeseks peetakse üldiselt sellist inimest, kes saab töös pidevalt häid tulemusi ning näitab töötades üles energiat ning entusiasmi. Motiveertitud töötaja on sageli valmis töökaaslastega vaeva nägema, et saada üle organisatoorsetest probleemidest ning takistustest, sageli tahab ta võtta või on nõus võtma rohkem vastutust. Ilmselgelt suudavad paremaid tulemusi saavutada need organisatsiooni, kes suudavad oma töötajaid motiveerida. (Brooks, 2008, lk 64). Traditsioonilistes juhtimisteooriates tegeldi majandusliku efektiivsuse, kasumi ja töötingimuste aspektidega, kuid inimene kui töö tegija, tema käitumine organisatsioonis ja selle seos organisatsiooni tegevustega jäi tagaplaanile. Tänapäeva juhtimisteooriates pööratakse oluliselt suuremat tähelepanu töötajate motiveerimisele, mõjutamisele ja eestvedamisele ning väärtustatakse suhtlemist ja koostööd. (Virovere, Alas, Liigand, 2008, lk 59). Käesoleva lõputöö teema valik on autori huvist lähtuv ning ajendatud uuritava ettevõtte motivatsioonisüsteemist, mis on loodud, kuid mille toimimise kohta tagasisidet pole ammu kogutud. Teema on aktuaalne, kuna motiveerituse ja rahulolu taset iseloomustavad selgelt tööjõu voolavus ja töölt puudumine, mis tööjõupuuduse tingimustes on ettevõtte toimimise võtmetegurid Käesoleva lõputöö eesmärk on uurida erinevatele allikatele tuginedes motivatsiooni, töörahulolu ja töörahulolu mõjutavaid tegureid ning analüüsida Skinest Technology AS töötajate töörahulolu, et leida võimalikud parendusvaldkonnad. Eesmärgi saavutamiseks püsitati järgnevad ülesanded: 1) välja selgitada erinevate allikate põhjal motivatsiooni ja töörahulolu olemust ning anda ülevaade vastavatest teooriatest; 2) koostada küsitlus uuritava ettevõtte töötajate motivatsiooni ja töörahulolu mõõtmiseks ning viia läbi töötajate töörahulolu ja motivatsiooni uuring; 3) analüüsida uuringu tulemusi ja tuua välja võimalikud parendusvaldkonnad. Käesolev lõputöö koosneb kahest osast – teoreetilisest ning empiirilisest. Töö teoreetilises osas annab autor ülevaade töörahulolu ja motivatsiooni olemusest ning nende mõõtmise meetoditest. Samuti käsitletakse töörahulolu ja motivatsiooni teooriaid. Töö empiirilises osas annab autor ülevaade uurimismeetodist ja uuringu tulemustest. Uuringu tulemustest lähtuvalt on töö lõpus välja toodud parendusettepanekud.Nimetus Avatud juurdepääs Uue põlvkonna töötajate motiveerimine MHE OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021) Parovart, Sander; Transtok, VirveArvatavasti iga ettevõte eesmärgiks on omada võimalikult head, tootliku tööjõudu, kes aitaksid ettevõttel areneda ning saavutada oma eesmärke. Selleks, et selline tööjõud oleks on vaja ettevõte juhatusel end kurssi viia sellega, kuidas õigesti töötajaid motiveerida. Antud lõputöös käsitleti mitut klassikalist ning kaasaegset motivatsiooniteooriat, mis aitavad luua arusaama sellest, kuidas on ajas muutunud inimeste vajadused ning kuidas see mõjutab motivatsiooni. Samuti on töös käsitletud generatsioonide vahelisi erinevusi, et välja selgitada seda, mis väärtused on vanematel põlvkondadel ja millised väärtused tekkivad noorukitel ning, kuidas kasutades neid teadmisi läheneda uuele põlvkonnale nii, et nad oleksid tootlikud ning motiveeritud oma tööd tegema. Uuringust järeldus, et MHE OÜ töölistel esineb põlvkonnavahelisi erinevusi nii motiveeritavates tegurites, töörahulolus, kui ka lojaalsuses. Lähtudes motivatsiooniuuringus saadud andmetest ning nende analüüsist tegi autor ettevõtte juhatusele järgmised ettepanekud: 1. Tõsta juhatuse teadmisi organisatsiooni motiveerimise osas, et juhatus saaks edaspidi ka viia läbi töörahulolu ja motivatsiooniuuringuid. 2. Motiveerida töölisi, keskendudes probleemidele, mis tulid välja uuringus ning mitte võtta organisatsioonitöötajaid, kui üht tervikut. 3. Jagada töötajatele tihedamini konstruktiivset tagasisidet ja tunnustust, et tõsta tööliste motivatsiooni. Antud lõputöös püstitatud eesmärk sai täidetud, uurimisküsimustele leiti vastus, teostati järeldused ning esitati juhatusele ettepanekud ettevõtte motivatsiooni ja töörahulolu parandamiseks.