Teenusmajanduse instituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Teenusmajanduse instituut Märksõna "Commercial Economics" järgi
Näitamisel1 - 20 28-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Ametijuhendite koostamine AS Tartu Terminali teenindusjaama töötajatele(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Vijar, Angela; Kirikal, HeveKuna ühiskond ja organisatsioon arenevad pidevalt, nii on ka uuritavas ettevõttes toimunud muudatusi ja arenguid. AS Tartu Terminali ettevõttes kasutusel olevad teenindusjaamade töökohtade ametijuhendid koostati aastaid tagasi, täpsemalt 2014. aastal, ajal, mil avati esimene teenindusjaam. Selle ajaga on tööüleasanded muutunud ja lisandunud uusi. Kuna Eestis kehtiva Töölepingu seadusega peab tööleping sisaldama kirjalikku tööülesannete kirjeldusi, aga see ei kohusta ilmtingimata tööandjat koostama ametijuhendeid (Töölepingu seadus, § 5 lg 1), aga uuritavas ettevõttes oli koostatud ametijuhendid. Siis vahepeal on uuenenud ametijuhendi kuupäevad aga dokumendi sisu on liiga pikk ja koosneb ainult üldjoones ametikoha täitja kohustustest ja tuginedes teooriale ei täida see dokument oma eesmärki. Lisaks on selle ajaga tööüleasanded muutunud ja lisandunud uusi, mis ei ole kajastatud ametijuhendites ja tänu sellele ei paku need töökorralduslikud dokumendid tõest informatsiooni ametikoha täitjale ega organisatsioonile. Lõputöö eesmärk oli koostada AS Tartu Terminali teenindusjaama ametikohtadele aja- ja asjakohased ametijuhendid, mille täitmiseks autor selgitas teoreetiliste allikate põhjal ametijuhendi koostamise raamistikku. Valis eesmärgi täitmiseks sobiva metoodika empiirilise uuringu läbi viimiseks, milleks oli organisatsioonisisene kombineeritud uurimismeetod. Autor viis läbi ametikohapõhise töö analüüsi uuritava ettevõtte struktuurüksustes ehk teenindusjaamades, et välja selgitada ametikohtade eesmärk, põhitööülesanded ning nendega seonduvad õigused ja kohustused. Töö analüüsi läbiviimist kooskõlastas autor organisatsiooni personalijuhi ja teenindusjaamade juhatajaga. Samuti informeeris autor kõiki AS Tartu Terminali teenindusjaamade töötajaid ning põhjendas töö analüüsi vajalikkust ja selle eesmärki, ning oodatavat lõpptulemust. Andmeid koguti avatud ankeetküsitlusega, mis oli struktureeritud ja hõlmasid ametikoha töötingimusi, tööülesandeid, õigusi ja vastutusi, ohutust ja ettevalmistust. Lisaks kasutas autor dokumendivaatlust, mille intstrumentideks olid praegu kasutusel olevad ametijuhendid. Seejärel tegi töö autor võrdlusanalüüsi, kus ta võrdles uuringutulemusi olemasolevate ametijuhenditega ja teoreetiliste lähtekohtadega ning saadud tulemuste põhjal koostas ametijuhendid AS Tartu Terminal kolmele ametikohale.Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti täisealise mehe ostuotsust mõjutavad tegurid habemeajamisvahendite soetamisel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Arna, Rauno; Vahtramäe, EvaLõputöö empiirilises uuringus selgitati välja ja analüüsiti, millised tegurid mõjutavad Eesti täisealise meessoost tarbija ostuotsuseid habemeajamisvahendite soetamisel ning vastavalt sellele tehti hulgi- ja jaekaubandusettevõtetele soovitusi soovitusi habemeajamis-vahendite turundamisel ja peamise sihtgrupi ostuotsuste mõjutamisel. Turunduse eesmärk on rahuldada tarbijate vajadusi ette-võttele kasumlikul moel ning suunab ettevõtet, kuidas peale hinna konkureerida ka teistel alustel. Seetõttu tuleb tunda tarbijat ja tema vajadust ning mõista, kuidas individuaal-sed, psühholoogilised ja situatsiooni tegurid mõjutavad ostuotsust. Teoreetilisest raamistikust lähtuvalt, koostati empiirilise uuringu metoodika 2020. aastal läbiviidud tarbija küsitlusele. Lõputöö empiiriline uuring viidi läbi 2020. aasta märtsis ning sihtgrupiks olid Eesti täisealised meessoost tarbijad. Empiirilise uuringu teostamisel lähtuti teaduslikust meetodist kasutades kvantitatiivset meetodit. Andmekogumise meetodiks valiti küsitluse, kuna uuringus olid olulised sellised tegurid, mida saab uurida tarbija teadlikkuse, teadmiste ja hinnangute põhjal. Kogutud andmeid analüüsiti ja tehti järeldused ning soovitused kaubandusettevõtetele. Empiirilise uuringu tulemustest selgus, et Eesti mehed defineerivad habeme kasvatamist erinevalt. Suure osa Eesti meeste jaoks tähendab habeme kasvatamine planeeritud ja teadlikku tegevust ning habeme loomulik kasvamine ei ole kasvatamine, isegi siis kui habet aetaks kord nädalas või veel harvem. Habeme kasvatamise ja mittekasvatamise tegurid on sarnased, põhinedes isiksusel, elustiili, personaalsusel ning perekonnal. Eesti mees ei ürita silma paista habemeajamisvahendite soetamisel, enamus mehi on oma hoiakutelt pigem konser-vatiivsed ja ratsionaalsed ning lojaalsed tarbijad. Tulenevalt, kas siis sellest või informatsiooni puudusest, Eesti mees näonaha- ja habemehoolduse tooteid (kreem, õli, jmt) väga sageli ei kasuta. Samas kannab Eesti mees aktiivselt hoolt oma keha välimuse eest, kasutades selle hooldamiseks habemeajamisvahendeid, peamiselt raseerijat. Habemeajamisvahendeid soetab peamiselt mees ise ning ostuotsuse tegemisel mõjutab teda toode, selle kvaliteet ja kasutamismugavus, kättesaadavus ja sälivus. Toote personaalses sobimises soovib Eesti mees isiklikult veenduda ning isiklik negatiivne kogemus mõjutab järgnevat ostuotsust väga tugevalt. Habeme kasvatamise ja hooldamise kohta tunnevad paljud mehed huvi ning otsivad erinevaid kanaleid kasutades täiendavat informatsiooni. Peamised mõjutegurid jaekaubanduses ostuotsuse tegemisel Eesti mehe jaoks on kaubandusettevõtte asukoht, seal olev atmosfäär ning sooduskampaaniad ja personaalne pakkumine. Habemeajamivahendite paiknemine ostuteekonnal ning toodete märgatavus suurendavad impulssostu tõenäosust, sest Eesti mehel tekib sageli vajadus toote märkamisega. Kõige enam kasutatavad ja soetatavad tooted on raseerija ning raseerimisvaht-geel, kuid kasutamiselt sagedased on ka pardel ja juukselõikusmasin. Tulenevalt nendest erinevatest mõjuteguritest habemeajamisvahendite ostuotsuse tegemisel, on kaubandusettevõtte jaoks oluline tunda sihttarbijat ja teda mõjutavaid tegureid ning mõista, mida tarbija täiendavalt sooviks või vajaks. Kokkuvõtteks saab öelda, et lõputöö eesmärk täideti ning selgitati välja, millised tegurid mõjutavad jaekaubanduses Eesti täisealise meesoost tarbija ostukäitumist habemeajamisvahendite soetamisel. Empiirilise uuringu tulemused, järeldused ja soovitused edastatakse 2020. aasta augustis Sanitex OÜ Lõuna-Eesti piirkonnajuhile.Nimetus Piiratud juurdepääs Iseteeninduskassade kasutamine Jõgeva Majandusühistu kaupluses(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Evert, Kristi; Kirikal, HeveLõputööga „Iseteeninduskassade kasutamine Jõgeva Majandusühistu kaupluses“ uuriti kaubandusettevõtte tarbijatelt iseteeninduskassade kasutamist. Jaekaubandusvaldkonnas on tehnoloogia areng kiire ning pidevalt luuakse uusi tehnoloogilisi võimalusi, mis aga toob omakorda kaasa muutused ettevõtetele, kui ka töötajatele ja klientidele, kes peavad pideva arenguga kaasas käima ning uut tehnoloogiat omaks võtma. See kõik nõuab arenguga kaasas käimist ja pidevalt uusi koolitusi ja ümber õppimist. Lõputöö eesmärk oli välja selgitada iseteeninduskassade kasutamine Jõgeva Majandusühistu kaupluses, et leida võimalusi iseteeninduskassade ulatuslikumaks kasutamiseks. Teoreetilises osas on suur ülevaade erinevatest tehnoloogilistest lahendustest jaekaubanduses, mis lihtsustavad töötajate igapäevaseid tööülesannete täitmist ning tarbijatele pakuvad mugavamat ja kiiremat ostukogemust. Kuna rahvastik vananeb kiirelt, siis tehnoloogia aitab lahendada kaubanduses tekkinud tööjõu probleeme. Empiiriline uuring viidi läbi Jõgeva Majandusühistu Coop kaupluses ja selle uuringu sihtrühmaks olid kaubandusettevõtte kliendid, kes kasutasid iseteeninduskassasid. Lõputöö uuringuga uuriti inimeste iseteeninduskassade kasutamist Jõgeva Majandusühistu kaupluses, et leida võimalusi iseteeninduskassade ulatuslikumaks kasutamiseks. Läbiviidud uuringust selgus, et inimesed külastavad kauplust sageli, kuid iseteenindust kasutatakse vähe sealsete pidevate takistuste tõttu, millest võib järeldada, et kaupleja peaks hakkama läbi viima muudatusi ja tegema uuendusi, et püsida konkurentsis ja olla tarbijale meele järgi ning luua innovaatilisi lahendusi kaupluses. Lõputöös seatud eesmärgid ja ülesanded said kõik täidetud.Nimetus Piiratud juurdepääs Konkurentsivõimelise sortimendi planeerimine Hepa 1 tanklas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Hansen, Maili; Maasik, LiinaKaubandusel on suur mõju ühiskonnale ja inimestele. Jaekaubanduse suurt rolli näi-tab paljude inimeste seotus selle alaga ja müüginäitajate suurused. Jaekaubandu-settevõtted peavad igapäevatöös arvestama kuue olulise õigsusega: õige toode, õige kogus, õige koht, õige aeg, õige hind ja õige teenindus. Lõputöö eesmärk oli välja selgitada konkurentsivõimelise sortimendi koostamise võimalused tarbijate rahulolu ja ettevõtte konkurentsivõime suurendamiseks. Teema on jätkuvalt oluline, sest sortiment on kujunenud kaubandusettevõtte olulisemaks eduteguriks. Tihe konkurents jaekaubandusturul ja e-kaupluste poolt pakutav konkurents on pannud ettevõtted pingutama iga kliendi pärast ja sortiment on oluline instrument, millega saab tarbijat mõjutada ning mis annab konkurentsieelise. Tarbijad on kauba suhtes muutunud nõudlikumaks ja valivamaks, oluline on nii hind kui ka kvaliteet ning vaadatakse väga hoolega, mida ostetakse. Kaupluse sortiment peab olema koostatud klientide nõudmiste põhjal, tooma esile kindlaid konkurentsieeliseid ning eristuma konkurentidest. Oluline on, et piiratud sortimendiga saaks rahuldatud paljude tarbijate vajadused. Sortimendi valikul on oluline jälgida hinna ja kvaliteedi suhet, toodete visuaalset väljanägemist, kui suurt kogust pakkuda, kui hästi tooted müüvad ning kasumlikkus. Seoses aina uute toodete turuletulekuga on oht, et tarbijate huvi vanemate toodete järele raugeb ja kaup jääb kauplusesse seisma, seetõttu on oluline tegeleda sortimendi juhtimisega. Sortimendi ja kaubavaliku kujundamisel on oluline osa kauba hinnal ja brändide valikul. Sortimendi juhtimise tuntuimaks meetodiks on ABC-analüüs. Kategooriajuhtimine annab võimaluse jagada kogemust, teha konkurentidega koostööd ja parendada vastavalt kliendi eelistustele, see on jätkuv protsess, pikaajalise strateegiaga, mida peab pidevalt uuendama. Kaupluse konkurentsieeliseks on tema asukoht, suurus, teenindus, võimed ja ressursid. Mida rohkem on konkurente, seda väiksemad on ettevõtte võimalused tõsta hinda ja teenida kasumit. Konkurentsieelise saavutamiseks peab ettevõte näitama, miks tema on teistest parem. Lõputöö empiirilises osas teostati lisamüüki võimaldavate kategooriate ABC-analüüs ja hinnavõrdlus konkurentidega. Saadud andmete põhjal teostati analüüs ning tehti järeldused ja ettepanekud. ABC-analüüsist tulenevalt kaardistati enam käivet andnud ja vähem käivet andnud kaubad ning jagati need A-, B- ja C-gruppidesse. Teostati hinnavõrdlus konkurentidega, mille tulemusena selgus, et konkurentsieelise saavutamiseks tuleb ettevõttel korrigeerida sortimenti ja hindu. Lõputöö uurimisobjektiks oli Hepa 1 tankla kaupluse sortiment. Lähtuvalt analüüsi tulemustest selgus, et Hepa 1 tanklakauplusel on konkurentsieelis küll väljapanekute näol olemas, kuid korrigeerida tuleks sortimendi sügavust ja toodete hindu. Sellest tulenevalt koostati ettevõttele konkreetsed ettepanekud strateegia ja taktika rakendamiseks erinevates kategooriates ning tehti ettepanekud kõikide kategooriate sortimendi korrigeerimiseks. Ettevõte peab konkurentsis püsimiseks sortimenti hooajaliselt analüüsima ning tegema vajalikke muudatusi. Selleks tuleb rakendada selget kategooria juhtimise mudelit ja ei tohi alahinnata konkurentide tegevust. Lõputöös sooritatud andmete analüüs aitas täita uurimustöö eesmärgi ja ülesanded said täidetud. Ettepanekud esitatakse Hepa 1 tanklakauplusele pärast lõputöö kaitsmist.Nimetus Piiratud juurdepääs Lean filosoofia rakendamine Rimi Eesti Food AS Tartu Rimi mini kauplustes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Tuvikene, Piia; Kirikal, HeveLõputöö eesmärk oli teoreetiliste allikate põhjal välja selgitada Lean põhimõtted ja filosoofia ning nende rakendamine. Rimi Eesti Food AS-i neljas Tartu Rimi Mini kaupluses. Lean filosoofia põhineb kulusäästlikkusel ja vootõhususel, tulemuseks on efektiivsus ja kliendi rahulolu. Kuna Lean eesmärgid ühtivad Rimi eemärkidega, võeti Rimis vastu strateegiline otsus hakata rakendama Lean meetoditel põhinevat juhtimist. Esimene pilootkauplus alustas Lean'i rakendamisega aastal 2016. Kuna pilootprojekt oli edukas, otsustati Lean juhtimist juurutada kogu Rimi Eesti Food AS-is. Töö teoreetilises osas uuris töö autor Lean filosoofia olemust ja ajalugu. Milline on Lean põhimõtete kujunemine ja kust pärinevad. Uurimuse käigus, selgus, et nii Lean'i mõiste, rakendamise, kui pärimuse kohta, on erinevatelt autoritelt palju erinevaid arvamusi ja teooriaid. Välja selgitati erinevad meetodid ja rakendamisvõimalused, mis on abiks Lean juhtimise juurutamisel ja jätkusuutlikkusel. Lean konseptsiooni juurutamisel on peamine omandada kulusäästlik filosoofia ja järgida seda mõtteviisi, kasutada oma organisatsiooni jaoks sobivaid meetodeid ja tööriistu. Empiiriline uuring viidi läbi kaardistusuuringuna, kasutati deduktiivset lähenemisviisi. Andmekogumismeetod oli kvantitatiivne. Kasutati dokumendivaatlust. Andmeid analüüsiti dokumendivaatluse teel. Valimi moodustasid kaupluste sisesed tegevusmõõdikute graafikuid, 6S auditid ning ettevõtte sisene tegevusmõõdikute koondtabel. Empiirilise uuringu käigus selgitati välja erinevate Lean meetodite rakendamine Rimi Eesti Food AS-i neljas Tartu Rimi Mini kaupluses. Uuritavaks perioodiks oli märts 2019, kui alustati Lean'i juurutamisega, kuni veebruar 2020, kui oli aasta projektiga tegeletud. Analüüsimiseks kaardistas töö autor kogutud tegevusmõõdikute tulemused. Kirjeldas protsesse ning erinevate tegevusmõõdikute kasutamist. Tuginedes teoreetilisele osale, analüüsis töö autor andmeid ning tõi välja erinevad probleemid, mis takistavad eesmärkide täitmist. Selgitas välja valitud tegevusmõõdikute otstarbekuse, eesmärkide täitmise ning tegi järeldused saadud tulemuste põhjal. Analüüsist selgus, et kauplused on uuritava kaheteistkümne kuu jooksul olnud jätkusuutlikud. Kõige edukam on olnud kaupluste ladudes 6S-i rakendamine, mis tagab hea töökeskkonna, kiirendab protsesse ning, mille abil on ülevaade kogu laos toimuvast. Kõiki 57 enese seatud eemärke ei täidetud, kuid tegevuste tulemusel, mis eesmärkide saavutamiseks tehti, on kõigis neljas kaupluses oluliselt vähenenud laopäevade arv ja kaubavarude laoväärtus. Eesmärkide täitmist on osaliselt takistanud kauplusest mittesõltuvad faktorid ettevõtte siseselt, millest töö autor järeldab, et Lean juurtamine peaks toimuma kõikidel ettevõtte tasanditel. Uurimuse põhjal järeldab töö autor, et Lean tööriistade rakendamisel tuleb tegeleda kõikide mõõdikutega samaaegselt. Kui tegeleda ühega rohkem, võib see kahjustada teise tulemust. Oluline on hoida tasakaalu ning iga kauplus peab leidma, milline tulemus on optimaalne. Kõik töös analüüsitud tegevusmõõdikud on olulised, mille jälgimine ja parendamine aitab saavutada lõppeesmärke nagu efektiivsus, kulusäästlikkus ja kvaliteet. Rimi on Lean juurutamisega alles algusfaasis, kõikides kauplustes ei ole veel alustatud Lean meetodite rakendamist. Kas Rimist saab Lean põhimõtete jätkusuutlik järgija, ei tea, kuid esimesed sammud on selleks tehtud ja siiani edukalt. Lean juhtimist ja põhimõtteid juurutades peab ettevõte endale selgeks tegema tõsiasja, et Lean kui projekt ei saa organisatsioonis kunagi lõplikult läbi, see on elukestev protsess, mille käigus toimub pidev areng ning parendamineNimetus Piiratud juurdepääs Lean meetodi juurutamine Rimi Eesti Food AS kauplustes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Sohranitš, Janely; Kirikal, HeveKäesoleva töö eesmärgiks oli välja selgitada, milline on olnud lean rakendamise mõju ning efektiivsus kolme kaupluse näitajate põhjal, analüüsides lean tegevusmõõdikuid ning olulisi võtmenäitajaid. Analüüsitud tulemuste põhjal anda ülevaade antud perioodi jooksul toimunud muudatustest kauplustes ning vastavalt tulemustele teha parendusettepanekuid. Töö teoreetilises osas andis autor ülevaate lean teoreetilisest käsitlusest, milles kirjeldas lean filosoofiat ja põhimõtteid, kirjeldas kuidas sai lean alguse ning kuidas see on mõjutanud tootlikkust. Samuti tõi autor välja käsitöönduslikku, masstootmise ja lean tootmise võrdluse töötajate, töövahendite, puuduste, tootevaliku, organisatsiooni ning nende eesmärkide näol, millest tuli selgelt välja, et lean tootmise eesmärgiks on olla täiuslik. Järgnevas alapeatükis tõi autor välja lean juhtimise rakendamise, tööriistad ning tehnikad. Antud alapeatüki alt võib tuua välja olulise illustratsiooni, House of Lean, ehk siis ühed olulisemad lean tööriistad on pandud majakujulisele joonisele (Joonis 1). Esimese peatüki viimases alapeatükis on välja toodud lean puudused ning kriitika. Teises peatükis toodi välja empiirilise uuringu eesmärk ja metoodika ning kirjeldati ettevõtet. Kolmandas peatükis kirjeldatakse lean meetodi juurutamist Rimi Eesti Food AS kauplustes, analüüsitakse tulemusi vastavalt andmetele ja tulemuste põhjal tehakse järeldused ning ettepanekud. Analüüsid andsid ülevaate 11 kuu kohta ehk siis millised muutused on toimunud alates 2019. aasta aprillist kuni 2020. veebruarini. Antud tulemused andsid ülevaate lean juurutamise mõjust kaubarullikute arvule laos, riiuliaukude arvu, negatiivsete saldode ridade arvust, 6S auditi tulemustest ning töötajate poolt tehtud parendusettepanekute arvust. Samuti analüüsis käesoleva lõputöö autor müügi tulemusi eesmärgist, muude kaupluste kulude tulemust eesmärgist kui ka laopäevade arvu kolme kaupluse lõikes. Erinevate tegevusmõõdikutega tegelemine ning protsesside pidev parendamine aitab kaasa mitmetele olulistele võtmenäitajatele. Erinevate eesmärkide täitmine ja ületamine sõltub erinevatest teguritest, kuid väga palju saavad kaupluse töötajad ise ära teha. Tööaega ei tohiks kulutada ebaproduktiivsetele tegevustele, seega on oluline roll ka protsessides, näiteks tööpäeva õige planeerimine, et kõik vajalikud toimingud saaksid tehtud. Kui tundub, et mõni tööprotsess ei toimi, tuleks see üle vaadata, sest pidev parendamine toob tulemusi. Selleks, et leani juurutamine toimiks, peab lean kasulikkust mõistma kogu kaupluse meeskond. Seega on oluline, et kõik töötajad saaksid koolitustel osaleda ning samuti tõi töö autor välja ettepaneku, et töötajatele võiks teha korduskoolitusi korra aasta jooksul, et kinnistada lean põhimõtteid. Väga oluline roll on 6S audititel, mis toovad välja kaupluse kitsaskohad ning millele peaks rohkem rõhku panema. Hea töökeskkonnaga kaasnev kasu seisneb erinevate raiskamiste elimineerimisel. Kokkuvõtteks on lean mõtteviisi eesmärgiks luua ettevõttes sellised tingimused tänu millele suureneb efektiivsus, vähenevad kulud, paraneb kvaliteet ning suureneb kliendi rahulolu. Lean juurutamist soodustab järjepidevus ja pidev mõõtmine. Mõõtmine on esimeseks sammuks kontrolli, parendamise ning jätkusuutlikkuse suunas.Nimetus Piiratud juurdepääs Mitmekanalilise kaubanduse areng ettevõttes Põldma Kaubanduse AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Rääk, Kristel; Kirikal, HeveMitmekanaliga kaubandus on turundusstrateegia, mis pakub erinevaid valikuvõimalusi tarbijatele toodete ostmisel. Mitmekanalilise kaubanduse eesmärk on maksimeerida tulusid ja tagada kliendi lojaalsus, pakkudes valikut ja kasutusmugavust. Mitmekanaliline kaubandus on viimastel aastatel plahvatuslikult kasvanud. Mitmekanalilises kaubanduses on oluline e-kaubandus, mis on vajalik traditsioonilise kaubanduse täiendamiseks. Mitmekanalilistel kauplejatel on suured eelised veebipõhiste kauplejate ees. Enne e-kaupluse avamist on olemas kindel kaubamärk. Tooteid saab reklaamida mitme müügikanali kaudu ning neid omavahel ühendada. Mitmekanalilisel jaemüüjal on tellimuste täitmise ja klienditeeninduse juhtimiseks olemas turustus- ja äriprotsessid. Jaemüügis on oluline kasutada mitut kanalit, et muuta tooted tarbijatele kättesaadavaks rohkem kui ühes müügikanalis. Uuringu objektiks oli ettevõte Põldma Kaubanduse AS. Empiiriline uuring viidi läbi kvantitatiivse uuringuna. Kasutati deduktiivset ehk üldiselt üksikule lähenemisviisi. Andmekogumismeetodiks oli dokumendivaatlus ja andmeanalüüsimeetodiks statistiline analüüs. Valimi moodustasid müügiaruanded. Lõputöö uuringu raames kaardistati ettevõtte Põldma Kaubanduse AS müügitulemused ajavahemikul 2012-2018, milleks olid netokäive ja klientide arv. Nende põhjal arvutas töö autor välja ostukorvi suuruse ja võrdles seda traditsioonilise ja e-kanali osas vaadeldavate aastate lõikes. Lisaks vaadeldi töös kahe kaubagrupi, T-särkide ja teksapükste müügi arengutrende müügitulemuste alusel ettevõttes tervikuna ja kahes müügikanalis eraldi. Uuringutulemustest selgus, et mitmekanalilise kaubanduse arendamisega pole ettevõttes Põldma Kaubanduse AS piisavalt tegeletud, kas teadmatusest, nõudluse või ressursi puudumise tõttu. Teoreetilistele lähtekohtadele ja uuringutulemustele tuginedes peaks ettevõte keskenduma traditsioonilise ja e-kaubanduse kui mitmekanalilise ühenduse loomisele, arendamaks mõlemat kauplemisvormi üheaegselt pakkudes vastastikku turunduslikku tuge. Teoreetilistele lähtekohtadele ja uuringutulemustele tuginedes tegi töö autor veel teisigi järeldusi ja ettepanekuid ettevõttele Põldma Kaubanduse AS mitmekanalilise kaubanduse arendamiseks. Lõputöö ülesanded said täidetud ning töö eesmärk saavutatud.Nimetus Piiratud juurdepääs Müügikampaaniate kaubavaru juhtimine tarneahelas Mobec AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Tork, Triinu; Maasik, LiinaLõputöö teemaks on hulgiettevõtte poolt turustatavate brändide toodete liikumine müügikampaaniate perioodil. Antud teema olulisus tuleneb sellest, et üha enam tehakse toodetele soodushindu, kuna ettevõtted saavad sellega stabiliseerida oma kaubavaru, kuid läbimõtlemata, kas see on ka ettevõttele kasumlik. Seda enam tuleks planeerida ja ajastada müügikampaaniaid nii, et selle tulemused oleksid ettevõttele kasumlikud. Lõputöö probleemiks on müügikampaaniate planeerimine, mis toimub lähtuvalt jaekaubandusettevõtete ootusest ning tähelepanuta on jäetud kaupade liikumise efektiivsus tarneahelas. Kasumlikkus ei ole prioriteediks, kuigi kategooria juhtimist sellepärast rakendatakse.Nimetus Piiratud juurdepääs Müügipersonali arendamine põlvkondade lõikes Tapa linna jaekaubandusettevõtetes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Vaigurand, Teili; Kirikal, HeveLõputöö on koostatud teemal müügipersonali arendamine põlvkondade lõikes Tapa linna jaekaubandusettevõtetes. Lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada Tapa linna jaekaubandusettevõtete müügipersonali arendamise võimalused lähtuvalt põlvkondlikest eripäradest. Lõputöö uurimuse käigus koostati teoreetilised lähtekohad, mis andsid ülevaate müügipersonali olemusest, eripäradest ja arendamisest ning koolitusest. Lisaks keskenduti põlvkondade jagunemisele, nende vahelistele erinevustele ning erinevatest põlvkondadest müügipersonali arendamisele. Empiiriline uuring viidi läbi kaardistusuuringuna (survey) ning andmekogumismeetodiks oli kvantitatiivne. Andmekogumisvahendiks oli ankeetküsitlus, mis koosnes lihtsatest standardiseeritud küsimustest. Andmeanalüüsi meetodina kasutati kirjeldavat statistikat. Andmeid töödeldi tabeltöötlusprogrammi Microsoft Excel abil. Statistiliste andmete analüüsimiseks kasutati aritmeetilise keskmise (m) näitajat ja standardhälvet (SD). Uuringu valimi moodustasid Tapa linna jaekaubandusettevõtete müügipersonal, kuhu kuulus kokku 74 töötajat ning kellest 63% tagastasid küsimustiku täidetult, seega lõplikuks valimiks kujunes 47 vastajat. Empiirilise uuringu käigus hinnati erinevatest põlvkondadest müügipersonali töötajate ametikohale vajalike teadmiste, oskuste ja kogemuse taset. Lisaks täiendkoolituste vajalikkust ning sobivamaid viise täiendkoolituste läbimiseks. Samuti hinnati uuringu käigus hetkelist koolitusvajadust ja sisekoolituste läbiviimist töökohal. Uuringu käigus selgitati välja erinevatest põlvkondadest pärinevad töötajate eelistused koolitus- ja arenguvõimalustele. Uuringu tulemustest selgus, et koolituste läbiviimise viisiks oli eelistatuim ettevõttesisene ning kõige rohkem hinnatakse koolitustelt saadavaid oskuseid ja teadmisi. Põlvkondadest lähtuvalt eelistavad nooremad koolitusi, mis on seotud kaubagruppide ja nende väljapanekute kujundamisega, Y-põlvkond koolitusi, mis aitavad turundusplaani koostada ning vanemad põlvkonnad hindavad kõrgelt meeskonnatöö koolitusi ning digivahendite kasutamist müügitöös. Uuringu tulemustele toetudes tehti järeldusi ning esitati ettepanekuid erinevate põlvkondadest müügipersonali töötajate koolitus- ja arenguvajadustele.Nimetus Piiratud juurdepääs Organisatsioonile pühendumise seosed organisatsiooniliikmelise käitumisega Harju Tarbijate Ühistus(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Ehrstein, Ly; Kirikal, HeveLõputöö eesmärk oli Harju Tarbijate Ühistu töötajate organisatsioonile pühendumise ja organisatsiooniliikmelise käitumise analüüsimine ja kaardistamine ning nende vaheliste seoste välja selgitamine, leidmaks võimalusi pühendumise suurendamiseks, käitumise parendamiseks ja töötajate lahkumiskavatsuse vähendamiseks. Lõputöös koostati teoreetiline raamistik organisatsioonile pühendumise olemusele ja komponentidele, kasutades selleks peamiselt Alleni ja Meyeri uuringuid ja nende välja töötatud „Kolme komponendi mudelit“, kus peeti olulisemaks kolme tunnust. Töötaja kiindumuse organisatsiooni vastu nimetasid nad emotsionaalseks pühendumuseks. Organisatsioonist lahkumisega seotud tajutav kahju nimetati alalhoidlikuks pühendumiseks. Töötaja tegutsemine, organisatsiooni huvides, tänu- ja kohusetundest nimetati normatiivseks pühendumiseks. Organisatsiooniliikmelisele käitumisele teoreetilise raamistiku loomisel käsitleti erinevate teadlaste definitsioone, kes jõudsid sarnasele seisukohale, et see on töötaja vabatahtlik, lisategevus, organisatsiooni hüvanguks. Organi loodud teooria abil selgitati käitumuslikke tegureid, milleks olid altruism, sportlaslikkus, kodanikukuulekus ja organisatsioonile järeleandlikkus. Empiirilise uuringu läbi viimiseks kasutati kaardistusuuringut (survey) ja kvantitatiivset andmekogumismeetodit. Andmekogumismeetodiks oli ankeetküsitlus, mis viidi kauplustesse paberkandjal, hiljem andmed süstematiseeriti ja töödeldi Microsoft Exel abil. Analüüsi meetodina oli kasutusel kirjeldav statistika. Statistiliste andmete analüüsimisel kasutati aritmeetilist keskmist (m) ja standardhälvet (SD), teostati korrelatsioonianalüüs. Uuringu üldvalim moodustus Harju Tarbijate Ühistule kuuluvatest, 7 kaupluse töötajatest ehk 220st töötajast, kelle hulka kuulusid kaupluste juhatajad, vahetusevanemad ja teenindajad. Vastajaid oli 117, täielikke ankeete 112, mis moodustas 51% üldvalimist. Alleni ja Meyeri loodud kolme komponendiga konstrukt on pajude uurimuste aluseks ka täna, kuigi nüüd arvestatakse ka mitmete erinevate muutujatega. Nendeks muutujateks võivad olla töötajate isikuomadused (vanus, rahvus, usk, haridus, jne), kuid ka organisatsiooni poolne toetus, organisatsiooni kultuur, õigeaegne töövahendite ja infoga varustamine, tark juhtimine jne. Empiirilise uuringu analüüsi käigus määrati kindlaks, kui kõrgelt hindavad Harju Tarbijate Ühistu töötajad emotsionaalset, normatiivset ja alalhoidlikku pühendumist üldiselt ja vastavalt oma kuulumisele kindlasse gruppi. Gruppidesse jagati töötajaid vastavalt nende soole, vanusele, haridustasemele, tööstaažile, rahvusele, ametikohale ja kauplusele. Analüüsiti ka kõikide gruppide antud hinnanguid käitumuslikele teguritele. Analüüsi tulemustest selgus, et Harju Tarbijate Ühistu töötajate poolt kõige kõrgemini hinnatud pühendumise komponendiks oli emotsionaalne pühendumine, järgmine oli normatiivse pühendumise hinnang ja kõige madalama hinnangu sai alalhoidlik pühendumine. Hinnangute vahed on väikesed, pealegi esines gruppide lõikes ka erisusi, mitmetel töötajate gruppidel oli normatiivne pühendumine hinnatud kõrgemalt kui emotsionaalne pühendumine. Esines ka selliseid gruppe, kus alalhoidlikku pühendumist hinnati kõrgemalt kui emotsionaalset pühendumist. Käitumuslikest teguritest hindasid töötajad kõige kõrgemalt organisatsioonile järeleandlikkust, kõige madalamalt kodanikukuulekust. Toetudes teooriale ja uuringu tulemustele, mis näitasid, et organisatsioonile pühendumise hinnangud olid madalamad organisatsiooniliikmelisele käitumisele antud hinnangutest ning leitud korrelatiivsetele seostele, võib Harju Tarbijate Ühistu juhtkonnale teha järgmised ettepanekud töötajate pühendumise tõstmiseks: • tõsta töötajate pühendumist, andes nende tööle tagasisidet, et töötajad tunnetaksid oma töö tähtsust ja enda väärtust organisatsioonis; • senisest enam pöörata tähelepanu kommunikatsioonile, kontrollida, et ei tekiks infosulge ja vajalik informatsioon jõuaks kõigi töötajateni; • viia läbi koolitusi, soodustada töötajate kursustel osalemist ja õppimist; • korraldada kindlate perioodide järel kauplustes koosolekuid, kus osaleks keegi juhtkonnast, et töötajad näeksid, et nende arvamus on oluline. Autori arvates ei tohiks üheski organisatsioonis tähelepanuta jääda need töötajad, kes juba organisatsiooniliikmeliselt käituvad. Sellised töötajad on iga organisatsiooni kalleim vara ja neid tuleks hoida. Vaatamata paljude teoreetikute jutule, nagu ei saaks rollivälist käitumist otseselt tasustada, tuleks leida võimalusi nende, eeskujulike töötajate premeerimiseks, tunnustamiseks või siiraks tänamiseks näiteks kuu parima töötaja valimine, et motiveerida neid edaspidi samasugust tööd tegema.Nimetus Piiratud juurdepääs Ostuteekonna tulemuslikkus Avon OÜ e-kauplustes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Kruusla, Elerin; Maasik, LiinaE-kaubandus on kogu maailmas kasvaval trendil. Aastaks 2021 prognoositakse ekaubanduses ostjate arvuks 2,14 miljardit inimest. Samuti on e-kaubandusega Eestis. Eesti e-kaubandus pole küll aastatega samapalju kasvanud kui mujal maailmas, kuid arvestades Eestis interneti kättesaadavust prognoositakse ka järgnevateks aastateks Eesti ekaubanduse kõrgemat kasvu. Uuringutest saab välja lugeda, et vaatamata sellele, kas kliendid sooritavad ostu ekaupluses või füüsilises kaupluses, alustatakse ostu otsuse tegemist enamasti ikkagi ekaubandusest. E-kaubanduse kõige suurimateks kasutajateks on 25-34 aastased inimesed, kelle elutempo on kiirem ja planeeritum. Samas kui 18-24 aastased inimesed on kõige suuremad interneti kasutajad eelistavad nemad füüsilist kauplust e-kauplusele, kust oma ostu sooritada. Samuti eelistavad ka vanemas eas inimesed füüsilist kauplust, kuna nende jaoks on oluline personaalsus. Töö teoreetilises osas toodi välja tarbija rahulolu kujunemine ostuteekonnal. Selgitati välja füüsilise kaupluse ja e-kaupluse plussid ja miinused, mis võivad mõjutada kaupluse valikul. Toodi välja tarbijate kliendirahulolu kujunemine e-kauplustes ja füüsilistes kauplustes. Selgitati välja millised on ettevõtja jaoks olulisemad tulemuslikkuse mõõdikud ekaubanduses ning milliseid mõõdikuid peaksid jälgima füüsilised kauplused. Töö teoreetilises raamistikust tuli välja, et e-kaupluste ja füüsiliste kaupluste tulemuslikkuse mõõdikud on väga erinevad. Kuid ettevõtjate jaoks on oluline neid jälgida, kuna see ei paranda ainult äritegevuse tulemuslikkust vaid parandab ka tootlikust, vähendades kulusid. Kui tulemuslikkuse mõõtmine teha tõhusalt, aitab see kindlasti ettevõttele edu tuua ja aitab ka kaasa tarbijate rahulolu loomisele. Lõputöö on teostatud kvantitatiivse uuringuna, deduktiivse uurimismeetodi alusel. Uurimis objektiks on ettevõtte tulemuslikkuse mõõdikud ning tegemist oli dokumendi vaatlusega. Vaatluse käigus kasutatakse teiseseid andmeid, mida koguti perioodil 01.02.2019 – 01.02.2020 jumestus ja nahahooldus kategooriate kohta. Uurimistöö valimiks on ekaupluse tulemusmõõdikud valitud perioodi kohta ning tegemist on sihtvalimiga. 43 Andmete kvantitatiivseks analüüsiks kasutati kirjeldavat statistikat, mille käigus arvutatakse välja tulemusmõõdikute näitajad. Saadud vastused avaldatakse tabelite ja joonistena. Empiirilisest uuringust selgus, et mõlemas e-kaupluses on enamus aastast nahahooldus toodete kategoorias konversioonimäär alla maailma keskmise. Konversioonimäära tõstmiseks tuleks toodete juurde lisada tarbijale huvi pakkuvat informatsiooni, et suurendada toodete vastu huvi. Oluliseks oleks vaadata üle liiklus saidil ja eemaldada võimalikud takistused ostuni jõudmiseks. Uuringu tulemusest on näha, et parendamaks Avoni e-kaupluste põrkemäära ja keskmist tellimuse väärtust, tuleks e-kauplustel üle vaadata perioodilised ja hooajalised pakkumised ning täiendada neid enim ostetavate või eristuvate toodetega. Lisaks tuleks lisada pakkumistesse kooslus tooteid, et tekitada klientides huvi saidil edasi vaatamiseks ja lisamüügi tekitamiseks. Uuringu tulemusel võime näha, et vajalikuks osutuks Eesti e-kaupluse saidil ostukorvi tagasisidestamise funktsioon, et tuletada meelde klientidele nende pooleli olevast ostukorvist ja saada klientidelt tagasisidet saidi kohta. Samuti peaks lisama Eesti ekauplusse lisa maksevõimalused, mis on klientide seas populaarsed näiteks MTasku, Apple Play ja Pay Pal, et parandada ostukorvist loobumise määra. Uuringust on näha, et e-kaupluse mõlemad kategooriaid tuleks reklaamida sotsiaalmeedias. Tõsta esile uuenduslikke, populaarseid ja auhindu pälvinud tooted. Reklaami kampaaniates suunata tähelepanu nahahooldus toodete kategooriale, klientide huvi ja saidi maine parandamiseks. Lõputöö eesmärk ning püstitatud ülesanded said täidetud ja ettepanekud edastatakse Avon Eesti OÜ juhtkonnale.Nimetus Piiratud juurdepääs Paindlikud töövormid kaubanduses AS Tallinki näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Vildersen, Kirsika; Kirikal, HeveLõputöö eesmärk oli välja uurida kas ja kuivõrd kasutab Tallink paindlikke töövorme ning kuidas suhtuvad Tallinki töötajad paindlikesse töövormidesse. Lõputöö autor seadis ühe eesmärgi ning sellest lähtuvalt kolm uurimisülesannet, millele vastasid ankeetküsitluses teatud küsimused. Ankeetküsimustiku tulemuste analüüsi põhjal sooviti teada saada, kas ja milliseid paindlikke töövorme rakendatakse Tallinkis. Empiiriline uuring viidi läbi küsimustikuga ning andmekogumismeetod oli kvantitatiivne. Andmekogumisvahendiks oli ankeetküsitlus. Andmeanalüüsi meetodina kasutati kirjeldavat statistikat. Andmeid töödeldi tabeltöötlusprogrammi Microsoft Exceli abil. Statistiliste andmete analüüsimiseks kasutati aritmeetilise keskmise näitajat (m) ning standardhälvet (SD). Uuringu üldvalimi moodustasid AS Tallinki töötajad. Täielikud ankeedid saad 100lt inimeselt, mis moodustab üldvalimist 100%. Uuringu tulemustele toetudes tehti järeldusi ning esitati ettepanekuid Tallinki töötajate rahulolu suurendamiseks ja motiveerimiseks. Tööalast tegevust toetava keskkonna loomiseks on oluline oma töötajate soovide ja arvamustega arvestamine, tööülesannete täitmisel otsustusvõimaluse andmine.Nimetus Piiratud juurdepääs Personali arendamise võimalused ettevõttes Telia Eesti AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Ilusk, Janet; Kirikal, HeveLõputöö nimega „Personali arendamise meetodid Telia Eesti AS näitel“ eesmärk on selgitada välja parimad personali arendamise meetodid ettevõtetele, eriti Telia Eesti AS-ile. Empiirilise uuringu abil uuriti personali arendamisel kasutatavaid meetodeid ja selgitati välja võimalused selle parendamiseks. Empiiriline uuring koosneb 24 küsimusest koos valikvastustega ja skaalapõhiste vastustega. Uuriti ainult klientidega otseses kontaktis olevaid töötajaid. Telia Eesti AS 457 töötajast 66 osales uuringus. Neist 40 olid naised ja 26 mehed. Lõputöö koosneb viiest peatükist, millest igaüks käsitleb personali arendamise erinevaid aspekte. 1. peatükk on sissejuhatav ja kirjeldab lõputöö eesmärki ja seda, millest see koosneb. 2. peatükis määratletakse personali arendamise teoreetilised aspektid ja see on jagatud neljaks osaks. 1. osa keskendub sellele, miks see on vajalik. 2. osas käsitletakse personali arendamise vajalikkuse hindamist. 3. osas uuritakse personali arendamise meetodeid. 4. osa keskendub sellele, miks seda tuleks kasutada ja mis võib takistada personali arendamise meetodite kasutamist. 3. peatükis selgitatakse kasutatud empiirilise uuringu metoodikat. 4. peatükk illustreerib empiirilise uuringu tulemusi. Lõputöö kõik osad on kokku võetud 5. peatükis.Nimetus Piiratud juurdepääs Sisekommunikatsiooni uuring ettevõttes Lindström OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Rillo, Liis; Kirikal, HeveSisekommunikatsioonil on ettevõtte edukalt toimimisel ääretult suur osa. Organisatsioonisisest kommunikatsiooni peetakse üheks alustalaks, et ettevõttes toimiks kõik efektiivselt. Sisekommunikatsioon puudutab kõiki organisatsioonis osalevaid inimesi ning sellel on ka mitmeid eesmärke organisatsioonis. Sisekommunikatsioon aitab luua organisatsiooni siseselt usaldust ning moodustab töötajatest meeskonna ehk loob ühtse terviku ettevõttes töötavate inimeste näol.Nimetus Piiratud juurdepääs Tarbija ostukäitumise mõjutamine kaupluses Mohito(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Huik, Moonika; Vahtramäe, EvaTarbija ostukäitumine on tingitud inimese teadlikest kui ka alateadlikest vajadustest. Vajadus omakorda tekitab inimeses motivatsiooni, mis paneb inimese tegutsema. Töös on kirjeldatud ka motivatsiooniteooriat Abraham Maslow’i vajaduste hierarhiat. Soodsamaid ja igapäevases kasutuses olevaid kaupu ostetakse kergekäelisemalt kui kallimaid ja pikaajalisemaid tooteid. Iga inimese ostukäitumine on erinev, kuna iga inimene tajub asju erinev. Tarbija ostukäitumise mõjutamiseks on väga palju erinevaid võimalusi ja kriteeriume mida peaksid ettevõtted silmas pidama. Eelkõige peavad ettevõtted olema kursis, et kõik saab alguse sellest, kuidas inimesed tajuvad enda ümber olevat keskkonda. Inimesed tajuvad keskkonda läbi oma varasemate kogemuste ja teadmiste, nad leiavad mälestustest sarnasusi. Meeletajusid arvesse võttes on väga oluline see mida inimene näeb, kuuleb, haistab, kombib ja maitseb. Väga suur tähtsus on ka kaupluse kujundamisel, sest hea kaupluse kujundus kõneleb tarbijale nii mõndagi. Samuti loob meeleolu ja inspiratsiooni. Kujundus peab olema heas värvitoonis, sest värv mõjutab inimest väga suurel määral. Üheks suuremaiks klientide ostukäitumise mõjutajaks on kaupluses klienditeenindaja. Tema selgitab välja klientide vajadused ja leiab vajadustele lahendused. Ta on isik, kes on koha peal, kes on ettevõtte nägu ja temal on kõige suurem mõju veenda ja abistada klienti. Kliendi teekonna määramiseks paigutatakse kaupu erinevate reeglite järgi, mis lihtsustavad klientidel kaupu leida ja kätte saad. Tänu müüja heale veenmisoskusele otsustab klient kas sooritab ostu või mitte.Teema probleem seisneb selles, et ettevõtted ei pööra piisavalt tähelepanu sellele kuidas klientide ostukäitumist mõjutada. Merli Prangeli sõnul toimub ettevõtetes hoolimatus, töötajad paigutavad kaupa sinna kuhu juhtub. Ettevõtted ei oska kujundada kauplust inspireerivaks. Probleem seisneb ka ettevõtjates, kes ei keskendu piisavalt palju klienditeenindusele. Ettevõtjad on suunanud suurem osa tähelepanust tootele, kuid tegelikkuses kasum tuleb müügist.Uurimisobjektiks on tegurid, mille abil saab tarbija ostukäitumist mõjutada LPP Estonia ettevõtte Mohito jaekaupluses. Käsitletakse probleemi, mis seisneb Merli Prangeli sõnul selles, et ettevõtted ei kasuta piisavalt palju jaekaubanduses ostukäitumist mõjutavaid vahendeid, et tarbija ostukäitumist parandada, suunata või mõjutada. Lõputöö eesmärk on välja selgitada Mohito kauplustes klientide ostukäitumist mõjutavad tegurid. Uurimustöö on vajalik selleks, et teha ettepanekuid Mohito jaekaupluse klientide ostukäitumise mõjutamiseks. Lõputöö eesmärgi täitmiseks on püstitatud järgmised ülesanded: 1) selgitada teoreetilistele allikatele tuginedes välja erinevad võimalused tarbijate ostukäitumise mõjutamiseks ja ostukäitumuslikud tegurid jaekaubanduslikus tarbimises; 2) kaardistada Mohito jaekaupluste klientide ostukäitumist mõjutavad tegurid; 3) teha järeldusi ja esitada LPP Estonia OÜ ettevõttele ettepanekuid Mohito jaekaupluste klientide ostukäitumise mõjutamiseks. Lõputöö koosneb neljast peatükist, kus esimeses on välja toodud tarbija ostukäitumise olemus. Kirjeldab millest tingitult erineb tarbija ostukäitumine. Teises peatükis on kirjeldatud tarbija ostukäitumise mõjutegureid, mida peab silmas pidama nii alustav kui ka toimiv ettevõte. Kolmas peatükk hõlmab lõputöö metoodikat, kus on selgitatud andmete kogumise ja analüüsimise viise. Neljas peatükk tutvustab ettevõtet ja turundustegevust. Kõne all olevas peatükis on ka analüüsitud Mohito jaekaupluse kliendiküsitluse tulemusi, tehtud järeldused ja ettepanekud LPP Estonia OÜ ettevõttele.Nimetus Piiratud juurdepääs Teeninduskvaliteedi hindamine ettevõttes Lucky Loore OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Must, Mari-Liis; Kirikal, HeveTeenindusettevõtted on järjest rohkem hakanud tähtsustama kliendirahulolu ja kõrget teeninduskvaliteedi pakkumist. Teeninduskvaliteet on näitaja, mis annab ettevõttele konkurentsieelise, kliendilojaalsuse ja suust suhu leviva turundustöö. Lõputöö eesmärk oli välja selgitada klientide rahulolu Lucky Loore OÜ teeninduskvaliteediga, et vajadusel teha ettepanekud ettevõtte teeninduskvaliteedi parendamiseks. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks selgitati teoreetilistele allikatele tuginedes välja erinevaid võimalusi teeninduskvaliteedi hindamiseks. Töös toodi välja erinevate autorite käsitlusi Grönroosi-Gumessoni mudelist, SERVQUAL mudelist, Mystery Shoppingust, NPS-ist ja CES-ist. Empiirilise uuringu läbiviimiseks koostati metoodika. Kasutusele võeti kaardistusuuring, millele läheneti deduktiivselt. Andmete analüüsimiseks kasutati tabeltöötlusprogrammi MS Excel ja saadud andmed esitati tulpdiagrammide ning tabelitena. Analüüsimise jaoks arvutati suhtarve, keskväärust ja standardhälvet ning valimiks oli mugavusvalim. Lucky Loore OÜ klientide hinnangud teeninduskvaliteedile kaardistati, kasutades selleks antud ettevõtte eripärasid arvestav SERVQUAL küsimustik. Uuringutulemustest selgus, et klientide jaoks on kõige olulisemad näitajad, mis hindavad teenindajate teenindusvalmidust ja usaldusväärsust. Kõige suurem oli klientide rahulolu teenindusettevõttes töötava personali kompetentsusega ja empaatiavõimega. Ettepanekutena toodi välja parendusmeetmeid, millega tõsta teeninduskvaliteeti teenindajate vastutulelikkuse ja positiivse teeninduskontakti loomise osas. Samuti toodi ettepanekuna välja, et lisada rohkem meeldejäävaid reklaame tänavapilti ja keskuse hoonesse ning muuta naisklientide jaoks interjööri õdusamaks. Lisaks pöörati tähelepanu väiksemamahuliste kampaaniate läbiviimise vajadusele. Sellisteks kampaaniateks oleksid erinevad jagamismängud ja loosimised sotsiaalmeedias, mis ei nõua suurt rahalist ressurssi, kuid millega kaasneks klientide tähelepanu ja turundustöö. Klientide hinnangud teeninduskvaliteedile said välja toodud, tagasisidest saadud tulemused analüüsitud ning ettepanekud teenindusettevõttele klienditeeninduse parendamiseks tehtud. Seega lõputöö eesmärk sai täidetud.Nimetus Piiratud juurdepääs Teeninduskvaliteedi hindamine Nordic Digital AS esinduskauplustes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Siidra, Moonika; Maasik, LiinaTeenindaja on muutunud teeninduskultuuri osaks ning mõjutab ettevõtte mainet ning klientide rahulolu kliendibaasi suurendamiseks vajab muudatusi, et kliendid tagasi ettevõttesse tuua. Teenindaja, kelle käitumine loob ettevõttest positiivse või negatiivse arvamuse, on ettevõtte visiitkaart. Kliendid soovivad pädevat ning positiivset elamusteenindust. Lõputöö teemaks valiti „Teeninduskvaliteedi hindamine Nordic Digital AS esinduskauplustes“. Uuringufirma Gallup andmetel on keskmise suurusega Eesti ettevõte suurepärase klienditeeninduse pakkumisest väga kaugel, sest kaks teenindajat viiest kahjustab brändi mainet ja kolm käib tööl peamiselt raha pärast. 21 sajandi teenindusettevõtte konkurentsieelis peitubki klienditeenindajate valikus, sest isikuid pole võimalik kopeerida Lõputöö probleem on seotud ettevõtte Photopoint kaupluse negatiivse teenindusega teeninduskvaliteedi hindamise käigus, mis viidi läbi kaubanduskeskuste poolt testostudena. Ettevõtte Nordic Digital ASile kuuluvad Photopoint esinduskauplused asuvad kõik kaubanduskeskustes ning teoorias selgus, et Mystery Shopping hindamismudel ei pruugi olla objektiivne kui testostu ankeedi koostamisel ei võetud arvesse kõigi ettevõtete individuaalseid teenindusstandardeid. Lõputöö eesmärgiks oli Nordic Digital ASile kuuluvate Photopoint esinduskaupluste teeninduskvaliteedi hindamine klientide rahulolu ja ettevõtte maine parendamiseks. Hindamismeetoditeks valiti Servqual ja NPS ehk soovitusindeksi meetod. Servqual meetod võimaldab kasutada uurimustöös andmeid, et saada teada kliendi ootused teenustele, toodetele ja teenindusele ning tulemuse hindamine võimaldab parendada teeninduskvaliteeti ja kõrvaldada puudused. Soovitusindeksi meetodi kasuks otsustas asjaolu, et see on üks lihtsamaid ja kiiremaid viise teada saada klientide suhtumist ettevõttesse. Uuring viidi läbi 08.veebruar – 20.märts 2020 a. Kokku saadi korrektselt täidetud vastuseid 123. Servquali meetodi dimensioonides esitatud väidete analüüsimisel selgus, et klientide ootused teeninduskvaliteedile on ületatud. Erinevused tulid välja Tallinna ja Tartu esinduskaupluste olukorda analüüsides. Tallinna esinduskauplustes oli olukord parem ning enamustes dimensioonides ootuseid ületati, kuid esines lõhe teenindusvalmiduse dimensioonis. Tartu esinduskauplustes esines kõigis dimensioonides kõrvalekaldeid ootuse ületamisel ning seega vajab olulisemalt tähelepanu teeninduskvaliteedi parendamine. Kliendirahulolu mõõtmiseks teise meetodina kasutatud soovitusindeksi e NPSi meetodi üldised tulemused kattuvad Tallinna ja Tartu esinduskaupluste tulemustega ning kokkuvõttes on tulemused väga head ja kliendid on valmis kaupluseid soovitama. Lähtuvalt uuringu tulemustest on suurepärase teeninduskvaliteedi tagamiseks vaja jälgida esinduskauplustes kõrget teeninduse taset. Ettevõttel on vaja Tallinna esinduskauplustes tegeleda teenindajate suhtlemisoskuse arendamisega, suunates teenindajad suhtlemisalastele koolitustele ning tekitades sellega sügavamat huvi teenindusvaldkonna vastu. Suhtlemisoskuste arendamine tuleb kasuks ka Tartu esinduskaupluste teenindajatele, kuid põhirõhk Tartus tuleb pöörata kaubakategooriate tundmise arendamisele, selgitades personaalse arenguvestluse käigus välja koolituse vajadus. Ettevõtte kaupade usaldusväärsena hoidmisele aitaks kaasa koostöö hankijatega, kes tutvustaksid teenindajatele kaupu. Ettevõtte teeninduskvaliteedi ootuste täitmiseks tuleks Tartu esinduskaupluste teenindajad kaasata teenindusstandardi ülevaatamise protsessi, et tekitada teenindajates seotust ja huvi parema teeninduse pakkumise vastu esinduskauplustes. Tartu esinduskaupluste puhul tuleks ettevõttel üle vaadata võimalused kaupluste sagedasemaks koristamiseks ning määrata puhastustööde tegemiseks graafik. Selleks, et ettevõte tervikuna areneks parima teeninduskvaliteedi pakkumise suunas, tuleb tegeleda süstemaatiliselt teenindajate koolitamise ning teeninduskvaliteedi hindamisega. Üldine teeninduskvaliteedi tase ettevõttes on kõrge ning ettevõttele tehti ettepanekuid teeninduskvaliteedi hoidmiseks ja parendamiseks Tallinna ja Tartu esinduskauplustes. Lõputöö eesmärk ja ülesanded said täidetud ning tulemused edastatakse ettevõttele pärast lõputöö kaitsmist.Nimetus Piiratud juurdepääs Tervisetoodete kategooria arendamine Solarise Toidumaailmas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Tulits, Geili; Maasik, LiinaLõputöö koosneb kolmest peatükist, millest esimeses peatükis käsitleti kategooria juhtimist ja selle analüüsimise võimalusi. Teises peatükis on kirjeldati empiirilise uuringu metoodikat, püstitatud eesmärke ja eesmärgi saavutamiseks seatud ülesandeid ning koostati ettevõtte lühitutvustus. Kolmandas peatükis on koostati uurimistulemuste analüüs, mille käigus viidi läbi kategooria ja konkurentsi analüüs. Lähtudes analüüsi tulemustest tehti järeldused, millest kujunesid välja ettepanekud, kuidas parendada vee kategooria müüki ABC Supermarketsi Solarise Toidumaailma kaupluses. Lõputöö eesmärgiks oli selgitada välja ABC Supermarketsi Solarise kaupluse tervisetoodete kategooria konkurentsieelis ettevõtte kategooria strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. Analüüsi käigus selgunud tulemustest tehti järeldused ning seejärel ettepanekud, kuidas tervisetoodete kategooria müüki ABC Supermarketsi Solarise Toidumaailmas parendada ning eesmärke saavutada. Lähtudes teooriast saab öelda, Solarise toidumaailmas vajab tervisetoodete kategooria senisest rohkem tähelepanu. Tooted vajaksid põhjalikku analüüsi ning seejärel kas sortimendist väljaarvamist, välja vahetamist või uut asukohta. Kuna tervisetoodete müük areneb kõikides kauplustes, kaasaarvatud Solarise otsestel konkurentidel, siis peaks kategooria juht tegelema kategooriaga nii kiiresti kui võimalik, sealjuures arvestades ka tarbijate soove ning trende, kuhu tervisetoodete kategooria on liikumas.Nimetus Piiratud juurdepääs Tööandja bränd personali värbamisel ettevõttes Abc Supermarkets AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Mahlapuu, Laura-Maria; Heve, KirikalKäesoleva lõputöö eesmärk oli välja selgitada tööandja sisemise ja välimise brändi rakendamise võimalused ettevõttes Abc Supermarkets AS. Selle saavutamiseks püstitas autor uurimisülesanded. Esmalt anti teoreetiline ülevaade kirjanduse põhjal personali värbamisest ja tööandja brändist ja toodi välja seosed tööandja brändi ja personali värbamise vahel. Tööandja brändi võib käsitleda kui ettevõttepoolset lubadust, mis annab praegustele kui potentsiaalsele töötajatele infot ettevõtte käitumise kohta tööandjana. Seeläbi suurendab tööandja bränd tööotsijate ja töötajate kindlustunnet. Teiseks viidi läbi empiiriline uuringu, mille vajadus tulenes Abc Supermarketsi vähesest tuntusest võrreldes teiste konkureerivate jaekaubandusettevõtetega , milleks on Selver, Rimi, Maxima. Uuringu läbiviimiseks kaardistati tööandja brändi roll personali värbamisel ettevõttes Abc Supermarkets AS. Läbiviimiseks valis töö autor kvantitatiivse uurimismeetodi ja ankeetküsitluse vormi. Küsimustiku valimiks olid sisemiste brändingu tegurite puhul Abc Supermarkets AS töötajad ja välimise brändingu puhul Tallinna Tööstushariduskeskuse ja Tallinna Teeninduskooli õpilased. Lõpliku valimi moodustasid 51 Abc Supermarketsi töötajad ja 24 kutsekooli õpilast. Uuringu tulemustest selgus, et kõige kõrgemini hindavad Abc Supermarketsi ettevõtte töötajad meeskonna tegurit ja kõige madalamalt ettevõtte pakutavad hüved tegurit. Uuringu tulemusi analüüsides ilmes, et kontori ja kaupluse töötajate hinnangud tööandja sisemise brändi teguritele erinevad. Ning seega tuleks läheneda erinevate ametikohtade töötajatele erinevat, et tagada töötajate motivatsioon. Samuti tuleks Abc Supermarketsil rohkem pöörata tähelepanu tööandja brändi kuvamisele, mis aitab vähendada värbamiskulusid ja tagab töötajate suurema pühendumuse . Välimise tööandja brändi uuring tulemustest ilmnes, et infot tulevase tööandja kohta otsitakse internetiportaalidest. Tulevastele potentsiaalsetel töötajatele on oluline, et tööandja hindaks ja väärtustaks nende töötulemusi ja maksaks konkurentsivõimelist töötasu. Kutsekooli õpilased ei pea oluliseks, et tulevane tööandja oleks rahvusvaheliselt tuntud. Uuringu tulemuste põhjal tehtud ettepanekud ja järeldused edastab töö autor Abc Supermarketsi AS-i juhtkonnale tööandja brändi arendamiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Tööandja brändi roll personali värbamisel ettevõttes Maxima Eesti OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Veber, Reelika-Maria; Kirikal, HeveOrganisatsioonide kõige tähtsam ressurss tänapäeval on inimesed koos oma oskuste ja teadmistega. Personali panus ettevõtte eesmärkide saavutamisel aina suureneb, seetõttu saab organisatsioon olla jätkusuutlik siis, kui töötajad on motiveeritud ja rahul töökeskkonnaga. Tööealise keskkonna vähenemine ning madal töötusemäär on seadnud tööandjad küsimuse ette, kust leida sobiva kvalifikatsiooniga personali. Tänapäeval ei vali enam tööandja omale töötajaid, vaid vastupidi ning seetõttu on väga oluline, et ettevõtte sisemine ja väline maine oleks hea. Enne kandideerimist, tutvuvad potentsiaalsed kandidaadid ettevõttega läbi meedia, küsivad arvamust oma tuttavatelt ja lähedastelt. Hea sisemine ja väline maine on organisatsioonide jaoks üsna oluline, sest positiivne ettekujutus ettevõttest võimaldab paremini värvata ning hoida oma personali. Lõputöös uuris autor Maxima Eesti OÜ ja potentsiaalsetelt töötajatelt nende arvamust antud tööandja kohta ja selgitab, kuidas see võib mõjutada värbamist. Vajadus uuringu läbiviimiseks tuli sellest, et 2018. aastal Kantar Emori poolt läbiviidud toidukauplusketti kasvupotentsiaali uuringust selgus, et Maxima Eesti OÜ on võrreldes teistega kõige nõrgema brändiga kauplusekett. Samuti teeb autor järeldused ja ettepanekuid Maxima Eesti OÜ juhtkonnale tööandja brändi maine parendamiseks. Lõputöö uuringu teostamiseks kasutati kaardistusuuringut (survey) ning admekogumismeetod oli kvantitatiivne. Andmeid koguti ankeetküsitluste teel. Kvantitatiivse uuringu läbiviimiseks koostas autor kaks küsimustikku, millest üks oli veebipõhine. Lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada tööandja brändi roll personali värbamisel ettevõttes Maxima Eesti OÜ leidmaks võimalusi personali värbamise tõhustamiseks. Uuringu tulemustest selgus, et antud ettevõttes on töötajad kõige enam rahul oma otsese juhiga ning kõige vähem rahul ollakse ettevõtte poolt pakutavate hüvedega. Seetõttu tuleks veelgi rohkem panustada töötajate ning juhi suhetesse ja koostösse. Tööandjal tuleks aga läbi vaadata pakutavate hüvede pakett ja makstav töötasu. Tööandja välise brändi uuringust selgus, et suurem osa potentsiaalsetest tööajatest ei oleks huvitatud töötama antud ettevõttes ning seda just tööandja halva maine, halva kliendikogemuse, pikkade tööpäevade ning ettevõtte mitte meeldimise tõttu. Õpilaste meelest, kes ei ole huvitatud antud tööandja juures praktikat läbi, on ettevõttel halb maine tööandjana, nad on kogenud kauplustes halba kliendikogemust ning ettevõte ei meeldi neile. Seetõttu tuleks tööandjal tegeleda oma maine parandamisega.