Iseteeninduslikku infrastruktuuri omava ettevõtte loomise võimalused Eesti pakiveoturul

Kuupäev

2019

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Pakiveoturu mahud kasvavad kiiresti nii Eestis kui ka globaalselt. Peamine kasvutegur jõudsalt arenev e-kaubandus. Pakiautomaaditeenuse pakkujad on Eestis arendanud välja kolm eraldiseisvat pakiautomaatide võrgustikku. Eelpool nimetatud võrgustikud toimivad suurel määral paralleelselt ja katavad sama nõudlust. Ühtlasi on võrgustike operaatorid sunnitud läbilaskevõime kasvatamiseks suurendama võrgustikes olevate pakiautomaatide arvu, mis on loonud olukorra, kus oluliste liiklussõlmede ja linna tähendusega tõmbekohtade ümbruskonnas olevate pakiautomaatide arv on kasvanud kaheksani. See omakorda tekitab klientides segadust ja peamine argument – pakiautomaatide kasutusmugavus on kaotamas oma kaalu. Pakiveoturu mahu tulevikuprognoosid näitavad kasvutempo jätkumist. Aastaks 2027 ületab pakiveoturu maht 25 miljoni paki piiri. Olemasolevate pakiautomaatide võrgustike läbilaskevõime ei võimalda teenusepakkujatel tulevikunõudlust ära teenindada. Turul olevate kapilahtrite arv peab nõudluse teenindamiseks suurenema ligi kaks korda so 120 000ni. Selle numbri saavutamiseks on pakiveoturu jaoks antud lõputöö tulemuste kohaselt parim võimalik suund tarnijaneutraalse, suure mahutavuse, efektiivse, tuntud ja käidavatele asukohtadele keskendunud pakiautomaatide taristu loomine. Töö autori hinnangul on lõputöö eesmärgiks toodud küsimus saanud positiivse vastuse. Lisaks peamisele eesmärgile said vastatud kõik sekundaarsed küsimused. Kõrvalproduktidena saadud andmed ja järeldused on oluliseks sisendiks edaspidistele analüüsidele. Lõputöö koostamisel õnnestus autoril hoida erapooletut ning objektiivset vaatenurka turul esineva probleemi käsitlemisel.


The parcel delivery market volumes are growing rapidly both in Estonia and globally. The main factor behind being strong e-commerce growth. Parcel locker service providers have implemented three separate locker networks in Estonia. These networks operate largely in parallel covering the same demand. At the same time operators are forced to increase parcel locker network locker count, which has resulted in a situation where there could be up to eight different parcel locker machines around a single point of attraction. This results in confusion for the consumer and one of the most important advantage – convenience has started to diminish. The parcel delivery market growth is set to continue for the coming decade. By the year 2027 the parcel delivery market volume in Estonia will surpass 25 million parcels. The existing parcel machine networks capacity is not sufficient to handle this volume. In order to cope with the future demand, the total locker count available in the Estonian market must grow two-fold, from around 60000 currently, to the level of 120000 lockers. To achieve this, the best solution according to the thesis at hand is to implement a carrier neutral, increased capacity, effective, well known infrastructure focused on main regional and local points of attraction. The main question of the thesis has, in authors view, been confirmed. In addition, questions secondary to the thesis have been positively resolved. Several analysis by-product results are of value when conducting further research into adjacent subjects. The author has managed to keep an impartial and objective view throughout the process of researching and analyzing the problem present in the market.

Kirjeldus

Märksõnad

Viide