COVID-19 pandeemia olukorrast tingitud juhtimise muutumine AS Alexela näitel

Kuupäev

2021-05-17

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Ülemaailmne COVID-19 pandeemia on suuresti mõjutanud inimeste arusaamu ja mõtteviise. Üle aasta kestnud kriis on teinud digikultuuris suure hüppe. On hea, kui tuleviku perspektiivis saaks seda olukorda kasutada kui uut võimalust edasi liikumiseks ning saadud positiivsete kogemuste ära kasutamiseks. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas koroonapandeemia muutis keskastmejuhtide tööd ja milline mõju on sellel nende tulevikutööle.

Eesmärgi täitmiseks püstitas autor kolm uurimisküsimust:

  1. Kuidas pandeemia olukorras keskastmejuhid muutusi juhtisid?
  2. Milliste probleemidega pidid keskastmejuhid toime tulema?
  3. Kuidas muutub keskastmejuhtide tulevikutöö?

Esimese uurimisküsimuse vastustest selgus, et kogu infojagamine ja koosolekud hakkasid toimuma veebikeskkonnas. Muudatuste perioodil pidid ettevõtte keskastmejuhid oma töötajatele pidevalt kommunikeerima hetkeolukorda. Lisaks hakkasid juhid oma alluvaid rohkem motiveerima, märkama ja tunnustama. Teine uurimisküsimus uuris, et milliste probleemidega pidid keskastmejuhid toime tulema. Analüüsi tulemustest selgus, et üheks suurimaks väljakutseks oli töötajate muudatustega kaasa tulemine. Selleks pidid juhid oma töötajaid rahustama ning seletama neile muudatuste vajalikkust. Valitsuse poolsed erinõuded sundisid kaubandusvaldkonda operatiivsemalt tegutsema. Tanklapoodide töö tuli kiiresti ümber korraldada. Kolmas uurimisküsimus uuris, kuidas muutub keskastmejuhtide tulevikutöö. Analüüsi käigus selgus, et kodukontoris töötamine kaalub tulevikus üle tavakontoris töötamise. Uus reaalsus ja normaalsus on, et ühes meeskonnas töötavad inimesed saavad seda teha ka siis, kui asutakse geograafiliselt erinevates paikades. Uurimistöös kavandatud ja rakendatud poolstruktureeritud intervjuu meetod võimaldas üldjoontes koguda andmeid uurimisküsimuste esmaseks lahendamiseks. Praeguse uurimuse põhjal ei pruugi olla kõik tahud ja aspektid välja toodud. Järgmistes uurimustes tuleks valimit suurendada ja metoodikat täiendada. Käesolev uurimus oli esialgsete andmete kogumine, mille põhjal saaks ette valmistada juba põhjalikuma uurimuse, et välja selgitada ettevõtte kõikide töötajate arvamus.


The global COVID-19 pandemic has influenced people’s understanding and their way of thinking. The crisis that has lasted over a year, has made a jump in digital culture. It would benefit, if in the future, this situation could be used as a new opportunity to move forward and take advantage of the positive experiences that were gained. The purpose of this thesis was to find out, how the coronavirus pandemic changed the work of the mid-level management, and what kind of impact this will have in their future work. In order to achieve this goal, the author raised three research questions:

  1. How did the mid-level management manage changes during the pandemic?
  2. What kind of problems did the mid-level management have to deal with?
  3. How will the work change for mid-level management in the future? In first answer to the research question showed, that all information sharing and meetings began to take place online. During the period of changes, the company’s mid-level management had to constantly communicate the current situation to their employees. In addition to that, management began to motivate, notice and recognize their employees more. The second research question studied, what kind of problems mid-level management had to deal with. The analysis results showed, that one of the biggest challenges as keeping up with the changes in employees. Managers had to reassure their employees and explain to them the need for change. Special demands from the government forced the commerce sector to act more operatively. The work of petrol station stores had to be reorganized quickly. The third research question studied, how the work will change for the mid-level management in the future. The analysis revealed that working in a home office outweighs working in a regular office in the future. The new reality and normalcy is that people, who are working in teams, can do the same, while they are geographically in different places. The method of semi-structured interview, implemented in this research, generally allowed to collect data for the initial solution of research questions. Based on the current study, not all aspects may be pointed out. In the future studies, the examples should be increased and the methodology improved. This study was a collection of preliminary data that could be used to prepare a more in-depth study to find out the views of all employees in the organization.

Kirjeldus

Märksõnad

Muudatuste juhtimine, Organisatsioon ja juhtimine

Viide