Projektijuhtimise tõhustamine elektri- ja sidevõrkude valdkonna ettevõtte näitel

Kuupäev

2022-05-22

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Selle bakalaureusetöö raames esitas autor kolm uurimisküsimust, millele töö käigus otsiti vastust. Esitatud küsimused ja neile järgnevad vastused on järgmised: • Kui tõenäoline on saavutada tõhusam projektijuhtimine ja kasumimäära kasv sama arvu projektijuhtidega? Uurimuse põhjal selgus, et kasumimäära kasv sama arvu projektijuhtidega on tõenäoline, kui projektijuhtimine viiakse tõhusamaks. Seda tõestasid kolme viimase majandusaasta aruande analüüsimise tulemused. Küll aga selgus projektijuhtide seas läbi viidud küsitlusest, et töö on pingeline ja normtöötundidest sageli ei piisa. See on risk, mida kindlasti ei tohi tähelepanuta jätta. • Mis mõjutab projektide hilinemist? Tööde tähtajaks esitamise hilinemisel on otsene seos projektide hea ülevaate puudumisega. Hilinemist põhjustab ka projektijuhtimisprotsesside uimasus. Mõlema probleemi saab lahendada Kanban tahvli abil, mis visualiseerib projektijuhtide töö (eba)võrdse jaotuse. Tahvliga on tagatud kohene ülevaade iga projektijuhi ootel, töös olevatest või äsja valmis saanud töödest. See võimaldab vajaduse korral ellu viia kiireid ümberkorraldusi, mis omakorda loob projektijuhtidele ühtse meeskonna- ja turvatunde. • Missugused võimalused on ettevõttel tõhusama projektijuhtimise saavutamiseks? Tõhusama projektijuhtimise saavutamise võimalused on väga head, kuna juba on algus tehtud Odoo tarkvara juurutamisega. Esimesest etapist, mis aitab reguleerida objektibrigaadide tööd, tuleb liikuda edasi järgmisesse etappi, mis hakkab looma väärtust projektijuhtidele – võimaldama projektide ülevaatlikkust ja selle kaudu tõsta ka projektijuhtimise tõhusust. Täiendavalt saab juurde võtta Scrum meetodi, et tõhustada projektikoosolekute ülesehitust ja sisu käitlust. Omakorda aitab Scrum võtta projektid väiksemateks osadeks lahti ning niimoodi väheneb tõenäosus, et midagi olulist jääb tegemata. Eelnevast lähtuvalt leiab kinnitust autori püstitatud hüpotees, et projektijuhtimise tõhususest sõltub ettevõtte majandustulemuslikkus, kuna ettevõtte kõiki projekte viivad ellu projektijuhid. Projektijuhtimine on tõhusam, kui see on standardiseeritud. Siinsest tööst võivad kasu saada kõik projektipõhised organisatsioonid, kes alles alustavad agiilsete meetodite ja tehnikate tutvumisega, sest paindliku lähenemisviisi juures saab alustada väikeste sammudega suure väärtuse loomist.


Improving project management on the example of a company in the field of electricity and communication networks The head of the construction and maintenance service company's department expects an increase in profitability with the same or fewer number of project managers. The company uses ERP (enterprise resource planning program) Dynamics 365 Business Central, but in the autumn of 2021, the implementation of additional project management software Odoo was started. The first stage of the implementation, which is not planned to be continued in the near future, regulates the work of the object brigades. Unfortunately, significant value is not created for the project manager because there is no overview of the current status of the projects. In addition, a number of influential changes have taken place in the company in recent years: partial staff changes and structural reorganisations, which have led to a situation where there is no overview of whether the workload of project managers is evenly distributed. The purpose of the dissertation is to find answers to the research questions: • How likely is it to achieve more efficient project management and profit growth with the same number of project managers? • What affects project delays? • What opportunities does the company have to achieve more efficient project management? The bachelor's thesis consists of two parts: theoretical and empirical. The first describes the nature of project management, the agile way of thinking and the possibility of linking the two most common agile methodologies, Scrum and Kanban, to the project management of a project-based service company. In addition, the author looks at the impact of employee motivation on performance. The second or empirical part of the work describes the company and the work organization of its Tallinn-Harju region project management department. The study concludes that an increase in profit margins with the same number of project managers is likely to be achieved if project management is made more efficient. In order to make the work of project managers more efficient, reduce drowsiness and promote fluidity, the author offers the application of agile methods: continue to implement the project management program Odoo; introduce the Scrum and Kanban methods.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Tööelu

Viide