Peatumiskeelu eelnõu mõjud veose laadimisel Tallinna kesklinna kõnniteede näitel
Kuupäev
Autorid
Väljaande pealkiri
Väljaande ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Kokkuvõte
Töö eesmärk oli mõista, millist mõju avaldab uue seaduse jõustumine autojuhtidele ja
logistikaettevõtetele, mis keelab peatumise kõnniteedel sõidukitele veose laadimiseks.
Teiseks töö eesmärgiks oli tuua probleemile parendusettepanekuid. Autor valis uuritavaks
objektiks Tallinna linna, kus küsitleti peamiseid sihtgruppe, kes puutuvad antud teemaga
suuremal määral kokku. Sihtgruppideks olid valitud autojuhid, jalakäijad ning
logistikaettevõtted. Parendusettepanekuid tehes toetus autor küsitlustest saadud
vastustele ning teoreetilistele materjalidele.
Küsitlused viidi läbi kolme erineva sihtgrupi vahel. Kokku oli küsitlustes vastanuid 117
inimest. Nendest jalakäijaid oli 82, autojuhte 25 ning logistikaettevõtteid 10. Autor uuris
sihtgruppidelt arvamust antud teemal ning vastuste abil tegi sellest vastavad järeldused.
Kokkuvõtteks seadusemuudatuse poolt olid jalakäijad, kes tundsid, et uus liikluskorralduse
muudatus aitab kaasa jalakäijate ohutusele. Autojuhid ja logistikaettevõtted ei ole toetaval
seisukohal. Liikluskorralduse muudatus raskendab oluliselt nende tööd. Ohutuse
seisukohalt on seaduse muudatus autori hinnangul õigustatud, kuid infrastruktuuri osas ei
võimalda uus liikluskorraldus enam efektiivselt veost laadida tihedalt asustatud aladel.
Linna infrastruktuur peab võimaldama seadusemuudatust. See tähendab, et veose
laadimiseks peaks olema piisavalt alternatiivseid lahendusi. Autori arvates ei ole antud
teema osas tehtud veel piisavalt mõjuanalüüse, mis annaksid suurema pildi
probleemsematest piirkondadest ning kuidas edaspidi veoselaadimise protsessi
teostatakse. Samuti ei ole antud teemast piisavalt informeeritud autojuhte, keda
seadusemuudatus kõige enam mõjutab.
The aim of the study was to understand the impact on drivers and logistics companies of
the new law prohibiting stopping on pavements to load goods. The second aim was to
suggest improvements to the problem. The author chose the city of Tallinn as the object
of the study, where the main target groups with a high impact on the issue were
interviewed. interviewed groups were drivers, pedestrians and logistics companies. In
making suggestions for improvement, the author based his work on the responses to the
surveys and on theoretical material.
The surveys were conducted among three different target groups. In total, 117 people
responded to the surveys. Of these, 82 were pedestrians, 25 drivers and 10 logistics
companies. The author asked the target groups for their opinion on the subject and drew
the relevant conclusions from their responses.
In conclusion, pedestrians were in support of the change in the law, as they felt that the
new change in traffic management contributes to pedestrian safety. Drivers and logistics
companies were not in the supportive position. The change in traffic management will make
their work much more difficult. From a safety point of view, the author considers that the
change in the law is justified, but from an infrastructure point of view, the new traffic
management will no longer allow efficient loading in densely populated areas. The city's
infrastructure must be able to support the change in the law. This means that there should
be enough alternative solutions for loading. In the opinion of the author, there has not yet
been enough impact analysis on this issue to give a better picture of the most problematic
areas and how the loading process will be carried out in the future. Also, drivers, who will
be the most affected by the amendment, have not been sufficiently informed about the
issue.