Kaasaegne arhitektuurikool

Kuupäev

2014

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Olukord Eesti arhitektuurihariduses on muutunud paari aastaga segaseks. Ja huvitav on asjaolu, et nii väikese riigi puhul nagu Eesti, leidub väga erinevaid arvamusi selle teema üle. Numbrid ja statistika on samuti hägused ega näita vastust, kuidas edasi tegutseda. Selge on see, et teema on aktuaalne ja vajab arutlemist ning veel rohkem õiget tegutsemist. Diplomitöö eesmärk on kavandada Eestisse kaasaegne arhitektuurikool, mis hõlmab kõiki ehituskunsti valdkondi (arhitektuur, urbanism, sisearhitektuur, maastikuarhitektuur, restraureerimine). Hetkel toimub loetletud erialade õpetamine erinevates kõrgkoolides ja seetõttu on omavaheline suhtlus ja arutlemine minimaalne. Kui kõrvalstuudiotes toimetaksid näiteks nii maastiku- ja sisearhitektuuritudengid, tehnilise suunaga kui ka disaini eest vastutavad arhitektuuritudengid, oleks lõpptulemus kaalutletum ja kihilisem. Ehitatakse aina uusi hooneid juurde, kuid vanad lagunevad ja vajavad samal ajal uue hinge sissepuhumist. Kui kaasata restauraatorid ja muinsuskaitsjadki ühisesse projekti, on võimalik moodsat joont ja ajalooliselt olulisi detaile kombineerida ja saavutada põnev kooslus. Koostöö oskust tuleb koolis õpetada. Koondades kõik loetletud valdkonnad ühte kooli, tekib tugev ja koostöö-aldis tudengkond. Üliõpilased lõpetavad kooli ja lähevad tööle, kaasas pagas, millega rikastada kodanikku, riiki, kogu maailma. Üks tugev arhitektuurikool on kasulik valik nii tudengile kui riigile. Kool on planeeritud Tallinna vanalinna, Niguliste kvartalisse. Ühe suure massiivse koolimaja asemel on kavandatud hoonete kompleks, mille vahelt on võimalik vabalt liikuda. Hooned on ühendatud galeriidega. Tänavatasand on aktiivne, planeeritud on nii kohvikuid, galeriisid kui ka äripindu. Avatud kvartal koos linnaväljakuga toob keskaegsesse vanalinna värskust ja rikastab linnaruumi.


Within two years situation in Estonian architectural education has become confusing. And interesting is the fact that in such a small country like Estonia, there are very different opinions on this issue. Numbers and statistics are also blurry and don’t show the answer how to proceed. It is clear that this topic is relevant and needs to be debated and even more needs right action. The purpose of the graduation project is to design the Contemporary School of Architecture that covers all areas of the art of building (architecture, urbanism, interior architecture , landscape architecture, restoration). At the moment, teaching above mentioned subjects takes place separately in many different universities and therefore the communication between universities is minimal. For example if, both landscape and interior design students would study in studios side by side with technical and architectural design students, then the end result would be a more prudent and layered. New buildings are constantly constructed while at the same time, old ones fall apart and need new soul. If to involve heritage protectioners and restorers into a common project , then it would be possible to combine a modern line and historically important details and achieve a fascinating result. Cooperation with the skill has to be taught in schools. Putting all the above mentioned specialties together to a one school, would lead to a strong and co-operative network of students. Students leave school and go to work, together with knowledge, which will enrich the citizens, country and the world. One strong school of architecture is a useful choice for both students and the state. The school is planned to the Old Town of Tallinn, into the St. Nicholas quarter. Instead of one large massive school building a complex of buildings is designed, which allows free movement through the complex. The buildings are connected with the galleries. Street level is active, filled with cafes, galleries, as well with commercial spaces. Open quarter with city square will bring freshness to the medieval Old Town and enriches the cityscape.

Kirjeldus

Märksõnad

Viide