Lõputööd (MO, TD, RR)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (MO, TD, RR) Autor "Aasjõe, Ülle" järgi
Näitamisel1 - 9 9-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Digitaalse turunduse meetmed MiaStudio Tikandid OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-17) Allik, Laura; Aasjõe, ÜlleKiiresti arenevas ühiskonnas peavad ettevõtjad olema valmis ärikeskkonnas muutustega kaasa minema. Digiturundus annab ettevõttele võimaluse üles leida enda kindel sihtrühm, kellele digiturundus suunata. Ilma digitaalsete kanalite ja meetmete ei pruugi ettevõtte uutele klientidele silma paista. Käesolev lõputöö teema sai alguse autori poolt sooritatud inseneripraktikatest MiaStudio Tikandid OÜ’s ja ka ettevõtte omaniku soovist laiendada kliendibaasi. Lõputöö eesmärk oli teha soovituslikud ettepanekud digitaalse turunduse meetmete kasutusele võtmiseks. Autor valis eesmärgi täitmiseks kombineeritud metoodika, kus kvalitatiivsete andmete kogumiseks viidi läbi poolstruktureeritud intervjuu, nii ettevõtte omanikuga kui ka kahe püsikliendiga. Kvantitatiivsete andmete kogumiseks valis autor statistikaameti andmebaasi, kus on näha infotehnoloogia kasutaja trende Eesti ettevõtete seas. Autor koostas ka turu-uuringu, kus analüüsi meetodiks oli klasteranalüüs ja klastri tunnuseks valis autor ettevõttes töötavate inimeste arvu. Intervjuust ettevõtte omanikuga selgus, et kuigi siiani ei ole rõhku pandud digiturunduse arendamisele ebapiisavate teadmiste tõttu, on omanik nõus võtma kasutusele uusi kanaleid ja meetmeid. Kuigi ettevõtte on algselt kogunud sotsiaalmeedia kanalil Facebook üle saja jälgija, ei ole alates 2019. aastast tehtud uuendusi. Autor toob ettepanekutes välja omanikule põhjaliku sotsiaalmeedia kanali Facebook’i uuenduste võimalused. Uuendatud kanal hoiab olemasolevaid jälgijaid ja loob aluse potentsiaalsete klientide tekkimisele. Statistikaameti infotehnoloogia kasutaja trendide põhjal Eesti ettevõtete seas koostas autor enda poolsed järeldused ja hinnangu kasutatavatest digiturunduse kanalitest ning vahenditest ettevõtetes. Autor lähtus andmete esitamisel töötajate arvust. Tulemuste põhjal selgus, et digiturunduse kanalitest eelistavad väike- ja keskmised ettevõtted pigem kodulehte, kuid suurettevõtted hindavad nii sotsiaalmeedia kui ka kodulehe olemasolu. Intervjuudest püsiklientidega selgus, et mõlemad väikeettevõtjad eelistavad digiturunduse kanalitel näha tehtud toodetest pilte ja teiste klientide hinnanguid. Autor toob ettepanekutes välja variandi kuidas luua koduleht, kus oleks püsiklientide poolt välja toodud kriteeriumid täidetud. Kodulehel peaks olema eraldi leht, mis on pühendatud tehtud töödele ja kus klient saab jagada enda tagasisidet teenuse kohta. Klasteranalüüsi kinnitas nii statistikaameti näitajaid kui ka intervjuude tulemused. Autori tulemused näitavad, et kuigi sotsiaalmeediast otsivad ka väikeettevõtted infot eelistavad nad sotsiaalmeedia kanalitele kodulehte. Kindlasti tuleb uuesti uurida statistikat kui seda on uuendatud, kuna pandeemia tõttu võivad trendid olla muutunud. Sarnaselt väikeettevõtetele selgus, et keskmise töötajate arvuga ettevõtted tellivad tooteid läbi kodulehe. Suurettevõtted aga tahavad, et oleks olemas nii sotsiaalmeediakanal kui ka füüsiline koduleht tellimuste sooritamiseks. Kolme analüüsi põhjal koostas autor ettevõttele soovituslikud kliendipersoonad, millest lähtudes saab ettevõtte ise valida endale meelepärase sihtrühma. Autor tõi ettepanekutes välja erinevad meetmed milleks on: digiturunduse koolituse läbimine, turundusmeetmestiku loomine, sotsiaalmeedia kanali Facebooki uuenduskuur, kodulehe loomine ja turunduslikud e-mailid püsiklientidele.Nimetus Avatud juurdepääs Digiturunduskanalid Soome turul TUUB OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-20) Karro, Kristin; Aasjõe, ÜlleDigiturundus võimaldab ettevõtetel lihtsasti ning odavalt jõuda oma toodangu või teenusega välisturule. Selleks, et digiturundusega oma soovitud ekspordieesmärgid saavutada, on aga oluline kõigepealt välja selgitada, millised digiturunduskanalid valitud turul toimivad. Ettevõte TUUB OÜ soovis laieneda oma toodetega Soome turule. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli pakkuda TUUB OÜle sobiv digiturunduskanal Soome turul kasutamiseks. Lõputöö teoreetilises osas andis autor ülevaate digiturundusest ning selle kasust ettevõttele. Seejärel analüüsis autor erinevaid Soome digiturunduse teemalisi uuringuid ning selgitas nende põhjal välja, millised olid populaarsemad digiturunduskanalid Soome turul. Autor andis kanalitest töös ka teoreetilise ülevaate. Seejärel valis autor populaarsemate kanalite seast TUUB OÜle Soome turu jaoks sobivad digiturunduskanalid. Lõputöö empiirilises osas piloteeris töö autor TUUBi jaoks valitud digiturunduskanalites reklaamkampaaniad. Seejärel analüüsis autor mõlema digiturunduskanali reklaamkampaaniate tulemusi ja võrdles neid omavahel. Saadud tulemuste põhjal otsustas autor, kumb kanal sobiks ettevõttele Soome turul kasutamiseks. Piloteeritud reklaamkampaaniate tulemusi analüüsides selgus, et Meta Ads kanali keskmine klikihind oli peaaegu 10 korda odavam kui Google Ads kanali keskmine klikihind, seega sai ettevõte Meta Ads kanalis väiksema eelarve eest suurema hulga kodulehe külastusi. Meta Ads kanalist tuli päevas keskmiselt 2,86 toodete ostukorvi lisamist. Google Ads kanali kampaaniatest ei tulnud aga ühtegi toodete ostukorvi lisamist kogu kampaaniate perioodi vältel. Samuti ei tulnud Google Ads kanalist kampaaniate perioodil ühtegi ostu, kuid Meta Ads kanalist tuli kampaaniate perioodil kokku 35 ostu. Aasta enne reklaamkampaaniate piloteerimist, tuli Soomest samal perioodil ainult üks ost, seega oli autori arvates näha, et Meta Ads digiturunduskanal töötas ettevõtte jaoks tõhusalt, kasvatades ettevõtte müüki. Autor viis läbi ka intervjuud ettevõtte tegevjuhiga. Esimene intervjuu viidi läbi enne kampaaniate piloteerimist, et selgitada välja tegevjuhi ootused tulemuste osas. Teine intervjuu viidi läbi peale kampaaniate piloteerimist, et selgitada välja, kuidas jäi TUUBi tegevjuht tulemustega rahule. Tulemustest selgus, et Meta Ads kanal vastas ettevõtte tegevjuhi poolt püstitatud eesmärgile. Ettevõtte tegevjuht mainis esimeses intervjuus, et tema loeks digiturunduskanali ettevõtte jaoks Soome turul toimivaks juhul kui konversioonimäär kanalis on esialgu vähemalt 0,1%. Google Ads konversioonimäär oli kogu perioodi vältel 0%, kuid Meta Ads kampaaniate konversioonimäär oli viimasel kampaaniakuul ehk aprillis 0,67%. Ettevõtte tegevjuht mainis peale kampaaniate piloteerimist läbi viidud intervjuus samuti, et jäi saadud tulemustega rahule. Lõputöö eesmärk sai täidetud. Reklaamkampaaniate tulemustest selgus, et Meta Ads kanal toimis ettevõtte jaoks Soome turul tõhusalt. Seega pakkus autor ettevõttele Soome turul edasiseks kasutamiseks Meta Ads kanali. Autor sai töö käigus vastuse ka teisele töö alguses püstitatud uurimisküsimusele, mille eesmärgiks oli välja selgitada, millised reklaamkampaaniad ettevõtte TUUB OÜ jaoks Soome turul kõige tõhusamalt töötavad. Selgus, et kõige tõhusamalt toimis ettevõtte jaoks viimasena loodud Meta Ads kampaania, mille sihtrühm erines teiste kampaaniate sihtrühmadest. Antud kampaania oli sihitud Soomes ainult naistele. Samuti oli kampaania vanusevahemikuks määratud 20.-60. aastased elanikud. Lisaks oli kampaania sihitud just neile inimestele, kes on omadustel või käitumiselt sarnased TUUBi kodulehte varasemalt külastanud inimestele. Seega toimis TUUBi jaoks Soome turul kõige tõhusamalt just sellise sihtrühmaga seadistatud reklaamkampaania. Tuginedes reklaamkampaaniate piloteerimise käigus saadud tulemustele ja tegevjuhiga läbi viidud intervjuudele on autori ettepanekud ettevõttele TUUB OÜ järgnevad: • Jätkata reklaamkampaaniate suunamist Soome turule läbi Meta Ads kanali ja jälgida ja analüüsida selle vältel tulemusi. • Teha koostööd Soome suunamudijaga. • Rakendada TUUBi Soome veebisaidil otsingumootoritele optimeerimist. • Juhul kui turundustegevus Soome püsib tegevjuhi jaoks piisavalt edukana, siis katsetada Soome kaupluses pop-up nurka TUUBi toodetega. Antud lõputööd oleks võimalik edasi arendada katsetades TUUBi jaoks Soome turul ettepanekutes välja toodud turundusmeetodeid ning analüüsida, kuidas mõjutavad need lehe külastatavust ja oste. Meetodite tulemuslikkust saaks analüüsida läbi Google Analytics platvormi võrreldes seda, kuidas muutuvad veebisaidi külastused ja ostud peale vastavate meetodite rakendamist.Nimetus Piiratud juurdepääs E-poe kliendi ostukäitumist mõjutavad tegurid Hemtexi näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-16) Udam, Katariina; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputööga sooviti saada ülevaade tarbijate interneti ostukäitumisest ning seda mõjutavatest teguritest. E-kaubandus on viimastel aastatel olnud ainult kasvavas trendis nii igas vanuses. Töös fokusseeriti interneti ostukäitumisele ning võrreldi neid ka generatsioonide kaupa. Kõige arenenum põlvkond internetis on Z-generatsioon, kuid kõige tulutoovam on Y-generatsioon. Läbi interneti ostlemine on mugavam ja kiirem võrreldes füüsilises kaupluses käimisega. Üheks suurimaks mureks veebipoodides on ostukorvide hülgamine ning töös toodi välja erinevaid põhjuseid, mis paneb tarbijaid nii käituma. Ostude pooleli jätmist mõjutavad tarbija individuaalsed tegurid kui ka muud välised tegurid. Ettevõttena saab mõjutada ostukäitumist funktsionaalse ning kasutajasõbraliku veebipoega. Ettevõtetel on oluline tunda oma klienti ning tagada tema rahulolu ja vajadused, sest sellega tagatakse suurim kasumlikkus. Empiirilise osa loomiseks tuli luua teoreetiline raamistik, milles käsitleti tarbija ostukäitumist ning seda mõjutavaid tegureid. Empiirilise uuringu läbiviimiseks kasutati kvantitatiivset meetodit. Küsitlus viidi läbi Hemtexi püsiklientide seas, kes on Hemtexi veebipoodi kasutanud. Küsitlus toimus Google Forms keskkonnas ning tulemuste põhjal tehti analüüs ning järeldused. Küsitlusest selgus, et peamiseks klientuuriks on inimesed vanuses 26-41, kuid nendele järgnevad 42-57 aastased. Enim kasutatakse e-poe kasutamiseks nutitelefoni. Veebipoodi eelistatakse füüsilise kaupluse asemel kõige rohkem mugavuse tõttu. Hemtexi e-poest ostetakse igast vanusegrupist kõige rohkem voodipesu, sellele järgnevalt sisustustekstiile (kardinad, dekoratiivpadjad, pleedid jne). Keskmine ostusumma püsiklientidel on kuni 50€ või 51-100€. Kauba kättesaamiseks eelistatakse enim kauplusest kättesaamist, järgmisena eelistatakse pakiautomaati tellimist ning kõige vähem kasutatakse kullerteenust. Broneerimisfunktsiooni „klikka ja tule järele“ on kasutanud ainult 16% vastanutest, kellest 90% on ka kaubale järele läinud. 69% vastanutest suundub Hemtexi e-poodi kindla vajadusega. Poolte vastanute ostuotsus sõltub brändile lojaalsusest, kuid 73% arvates tuleneb soodsaimast hinnast. 18% vastanutest jätab hinnangu või annab tagasiside peale ostu. 44% vastanute ostotsust mõjutab transpordi hind. 28% mõjutab maksmisviiside valik, enim eelistatakse maksmisviisiks pangalinki. 64% ostuotsust mõjutab toote kirjeldus ja pilt. Ostukorv on hüljatud enim just soovi tõttu, et näha füüsilist toodet enne ostmist (66% vastanutest). 38% jaoks on olnud põhjuseks kallis hind, 34%-l vajadus oma ostuotsus läbi mõelda. Impulssostu on teinud 50% vastanutest, peamiseks põhjuseks on olnud kampaania pakkumine. Impulssostule kulutatakse kõige rohkem kuni 50 eurot. Kliendid on rahul veebipoe visuaalsuse ning navigeerimisvõimalustega. Ostukorvi hülgab Hemtexi e-poes umbes 50% klientidest. Sellest tulenevalt tasub luua ostukorvile meeldetuletussüsteem, mille puhul teavitatakse klienti, kui toode on jäänud liiga kauaks ostukorvi. Registreerimata külastajate puhul tasub luua ajaline ostukorv, mille tulemusena ei unusta klient ära, et ta on sinna midagi lisanud. Umbes 40%-l vastanutest jääb ost tegemata kalli hinna tõttu. Hemtexil on pidevalt kampaaniad ning erinevaid pakkumised. Selleks, et klient ikkagi ostaks lõpuks toote, võiks ka soovikorvile lisada teavitussüsteemi, mis annab kliendile teate, kui mingile tootele on tulnud kampaania. Sellega tekitaks tarbijale uuesti ostuhuvi. Kuna ka peamiselt kasutatakse e-poe kasutamiseks nutitelefoni, tasub mõelda Hemtexi äpi loomisele. Broneerimise funktsioon „klikka ja tule järele“ ei ole hetkel väga populaarne püsiklientide seas, seda on kasutanud ainult 16% vastanutest. Väheste vastanute arvu tõttu ei saanud teha põhjalikku analüüsi funktsiooni kasutamise mugavusest. Sellest tulenevalt on tehtud ettepanek teha ettevõttel põhjalikum finantsuuring antud funktsiooni vajadusest ning kasumlikkusest. Hemtexi veebipoes saab tasuda deebet- ja krediitkaardiga, mille puhul tuleb andmed ise sisestada. Küsitlusest tuli välja, et enim eelistatuim makseviis on tasumine pangalingiga, sellest tulenevalt on ettepanek see võimalus klientidele luua. PayPal ning osamaksete võimalus muutub ajaga aina populaarsemateks maksmisviisideks, seetõttu mõne aja pärast tasuks teha uuesti uuring, kas klientidel on siiski veel huvi nende vastu. Umbes 50% igast vanusegrupist jõuab veebipoodi tooteni läbi uudiskirja. Sotsiaalmeedia kaudu (Facebooki postituste) jõuab umbes sama palju 26-41 aastaseid. Hemtexil ei ole Instagrami lehte, kuid statistikaandmete põhjal on selle äpi peamiseks kasutajagrupiks inimesed vanuses 25-34. Seetõttu oleks soovitus luua Eesti Hemtexil ka Instagrami leht. Lõputööle püstitatud eesmärk sai täidetud. Loodud on teoreetiline raamistik tarbijate interneti ostukäitumisest ning seda mõjutavatest teguritest. Kirjeldatud on lõputöö metoodikat ning andmete kogumist. Töös on välja toodud tarbijate ostukäitumist mõjutavad tegurid, peamised põhjused ostukorvi hülgamiseks ning olulised aspektid, mis peaksid olema funktsionaalsel veebipoel. Autor on välja toonud peamised järeldused ning nendest tulenevalt on tehtud ettepanekud Hemtexi e-poe klientide ostuprotsessi parendamiseks.Nimetus Avatud juurdepääs Ettevõtte tuntuse kasvatamine läbi turunduskanalite Kellabutiik OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-15) Rohlin, Johanna; Aasjõe, ÜlleTõhus turundus on tänapäeval üheks tähtsamaks aspektiks klientideni jõudmisel. Väga olulisel kohal on ka olemasolevate klientide hoidmine. Antud lõputöö uurimisprobleemiks oli ettevõtte puuduv teadlikkus sellest, kuidas jõuavad tarbijad ettevõtte poolt müüdavate toodeteni. Käesolev lõputöö koosnes kahest osast, millest esimene andis ülevaate ettevõtte mainekujundamisest, turundusest ning turundustegevusest, traditsioonilistest ja digitaalsetest turunduskanalitest. Täiendavalt käsitles autor ka tarbija ostukäitumist, sest digitaalsel turundusel on suur mõju tarbija ostukäitumisele. Antud teoreetilised alused on head sisendid edasise analüüsi tegemisel, saavutamaks lõputöö eesmärki. Lõputöö empiiriline osa koosnes ettevõtte ülevaatest, sihtrühmast ning töö autori poolt koostatud kvantitatiivse veebiküsitluse tarbijauuringu tulemustest ja selle klasteranalüüsist, mille eesmärgiks oli välja selgitada efektiivsemad turunduskanalid sihtrühmade jaoks. Täiendavalt sai autor informatsiooni ettevõtte kliendibaasist ning peamisest sihtgrupist, kuidas satutakse ettevõttesse ostlema, kui rahul on kliendid ettevõttega ning tagasiside ettevõttes oleva sortimendi, teeninduse ja ostumugavuse kohta. Tarbijauuringus selgus, et ettevõttepoolne eeldus sihtrühmale vastas tulemustele. Läbi tulemuste tekitati klastrid ehk sihtrühmad vastavalt vanusegrupile ning kleidi ostu eesmärgile. Esimene sihtrühm koosnes 15-24 aastastest noortest, kes otsivad kleiti kooli lõpuaktuste, kooliürituste- ja sünnipäevadeks. Teine sihtrühm koosnes 25-34 aastastest naistest, kes otsivad kleiti sünnipäeva-, pulma- ja firmaüritustele. Kolmas sihtrühm koosnes 35+ aastastest naistest, kes otsivad kleiti firmaürituste-, pulma- ning sünnipäevadeks. Uuringu tulemustest selgus, et suur hulk vastanutest on kõikides sihtrühmades jaotunud Harju, Tartu ja Pärnu maakonna vahel. Kõik sihtrühmad soovivad pidulikku kleiti soetada kodumaisest kauplusest kohapealt ning positiivseks aspektiks on ka e-poe olemasolu. Selgus, et peamiselt ollakse nõus ostma ettevõtte hinnaklassis olevaid pidulikke kleite. Tarbijauuringu tulemusena on näha, et traditsioonilistest turunduskanalitest on esimese sihtrühma jaoks reklaamtahvlid ning postrid turunduskanalina mõõdukalt tõhusa tulemusega, nii teise kui ka kolmanda sihtrühma jaoks on trükimeedia turunduskanal mõõduka tõhususega ning postkasti kirjad on kolmandas sihtrühmas samuti üsnagi arvestataval kohal. Digitaalsetest turunduskanalitest peetakse kõige tõhusamaks Facebooki pidulike kleitide reklaamimisel, eriti teises ning kolmandas sihtrühmas. Instagram on samuti üks kõige tõhusamast turunduskanalist, seda just eriti esimese ning teise sihtrühma jaoks. Ettevõtte kodulehe turunduskanali tõhusus ei erine oluliselt sihtrühmade vahel, ehk veebilehekülge peetakse kõigis sihtrühmades üsnagi võrdselt tõhusaks turunduskanaliks pidulike kleitide reklaamimisel. Sotsiaalmeedia mõjuisikuid hindasid esimeses sihtrühmas märkimisväärne osa kõige tõhusamaks turunduskanaliks ning ka turunduskanal TikTok oli esimese sihtrühma jaoks mõõdukalt populaarne. Uuringus selgus, et pidulikke kleite müüval ettevõttel tasub keskenduda laia valikuga atraktiivsetele kleitide pakkumisele, erinevatele hinnaklassidele, suurepärasele klienditeenindusele ja kasutajasõbralikule e-poe- ja veebileheküljele, maksimeerides kõikide sihtrühmade rahulolu. Suurimad probleemid piduliku kleidi otsimisel ning ostmisel on kõikide sihtrühmade arvates sobiva lõike puudumine ja liiga kallis hind. Uuringu tulemusest oli näha ka seda, et Kleidibutiik on kõikide sihtrühmade vastanute vahel üsnagi tuntud pidulike kleitide jaemüügi pood. Uuringus selgus ka tõsiasi, et jaemüügipood Dresshouse on Kleidibutiigi jaoks üheks suurimaks konkurendiks. Enamus sihtrühma vastanute arvates on Kleidibutiigis meeldiv klienditeenindus ning ettevõte on usaldusväärne. Samuti kiideti sortimendi valikut ning tihtipeale on soovitatud ettevõtet edasi tuttavatele. Suurimateks probleemideks Kleidibutiigis on esimese sihtrühma arvates puudulik valik e-poes võrreldes kohapealse valikuga ning ebasobiva pikkusega kleidid. Teise sihtrühma arvates on e-poe tagastamisprotsess ja e-poes kleitide leidmine üsnagi keeruline puuduliku filtreerimissüsteemi tõttu. Kõikides sihtrühmades arvati, et ettevõte asub liiga väikesel äripinnal, mis teeb külastamise pisut ebamugavaks. Peale tarbijaanalüüsi ning järeldusi tegi autor ettepanekud Kleidibutiigile ehk Kellabutiik OÜ ettevõtte omanikule: • panna rõhk hooajati kindlale sihtrühmale pidulike kleitide reklaamimisel nii Facebookis kui ka Instagramis, tehes atraktiivseid pakkumisi potentsiaalsetele ja olemasolevatele klientidele; • kasutada noorema sihtrühmani jõudmiseks rohkem mõjutajaturundust ning samuti proovida reklaamimist videoturunduse näol, näiteks läbi turunduskanali TikTok; • jätkata ettevõtte kodulehe pidevat uuendamist, pakkudes klientidele toodetest ka videoid; • keskenduda mitmesuguste peokleitide sisse ostmisele, mis oleksid asjakohased kõikide sihtrühmade seas ning sobilikud erinevatele üritustele; • pikendada või tekitada regulaarsed füüsilise poe lahtiolekuajad vastavalt hooajale; • laiendada või kolida suuremale äripinnale; • pakkuda püsikliendiprogrammi olemasolevate klientide jaoks; • parendada e-poe tagastussüsteemi; • parendada veebilehte veelgi kasutajasõbralikumaks, lisades juurde filtreerimissüsteemi; • osta sisse õmblusteenust klientide ostumugavuse parendamiseks. Tuginedes tehtud tarbijauuringule sai ettevõte teadlikumaks, läbi milliste turunduskanalite satuvad erinevad sihtrühmad ettevõttesse ostlema. Lõputöö eesmärk sai täidetud, andes tervikliku ülevaate Kleidibutiigi brändist, selle tuntusest ning tõhusamatest turunduskanalitest. Uuringu järeldused ja sellest tulenevad ettepanekud on ettevõtte omanikule kasulikud, aidates väikeettevõttel laieneda edukamaks ettevõtteks peokleitide jaemüügi turul. Töö autor soovib tänada Kellabutiik OÜ ettevõtte ehk Kleidibutiigi omanikku ja juhatuse liiget Kerli Alast ning koolipoolset juhendajat Ülle Aasjõe põhjaliku juhendamise eest.Nimetus Piiratud juurdepääs Sotsiaalmeedia kasutamine turundusvahendina Linette Retail OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Seinas, Marita; Aasjõe, ÜlleSotsiaalmeedia turundus on uus turunduskeskkond, mis on tekkinud Interneti suhtlusvõrgustike populariseerumisel. See on muutnud turunduses seni kasutusel olnud strateegiaid ning eesmärke. Töö on ajendatud probleemidest sotsiaalmeediaturunduse kasutamisest. Antud turundusvaldkond on kasutusel laialdaselt, kuid erinevate uuringute andmetel puuduvad paljudel ettevõtetel teadmised ja oskused kuidas seda tegema peaks ning kas see ka kasumlik on. Uurimus on läbi viidud Linette Retail OÜ näitel, kus kasutatakse sotsiaalmeediat kui turundusvahendit, kuid ei teata, kas see on ennast ära tasunud. Käesoleva töö eesmärgiks oli teha parendusettepanekuid Linette Retail OÜ’le sotsiaalmeedia kasutamises turundusvahendina. Et seda teha koostati üldine tarbijauuring selgitamaks tarbija seisukohta ettevõtete sotsiaalmeedia turundustegevuse kohta ning analüüsiti Linette Retail OÜ senist turundustegevust sotsiaalmeedias. Linette Retail OÜ on rahvusvaheline ettevõte, mis hõlmab endas kaht tootmisettevõtet (Linette Tallinnas ning Valessa Viljandis) ning 11 “Linette” esinduskauplust, milledest 1 asub Riias. Linette toodab naiste korsetitooteid nii omatoodanguna kui ka allhankena. Tootmisse kuuluvad rinnahoidjad, püksid, stringid, bodyd, sukahoidjad, ujumisriided, päevitusriided ning ööpesu. Lisategevuseks on kandilõikamine ning materjali müük. Tootmine toimub Tallinnas ettevõtte peamajas ning Vilandi tütarettevõttes OÜ Valessa. Tarbijauuringu järeldusena selgus, et sotsiaalmeedial on väga suur roll tarbija seisukohalt. Interneti kasutatakse informatsiooni leidmiseks pesu soetamisel ning samuti tuleb uurmisest välja, et pesu puhul loetakse sotsiaalmeediat parimaks reklaamkanaliks. Sotsiaalmeedia kanalite puhul on välja toodud Facebook, kui parim keskkond ning sotsiaalmeediat usaldab enamik küsitlusele vastanutest. Analüüsi tulemusena selgus ka, et Linette brändi hinnatakse kõrgelt, kuid nende tegevus sotsiaalmeedias ei ole olnud silmapaistev. Linette sotsiaalturunduse hetkeolukorra analüüs näitas, et kasutusel on vaid keskkond Facebook ning sealses turundustegevuses on liialt on keskendutud Linette viimastele uudistele, sooduspakkumistele ning kampaaniatele. Kõrvale on jäetud kliendisuhete juhtimine- inimestega suhtlemine, nendelt küsimuste küsimine. Antud töö näol on valminud abimaterjal, mida saab Linette soovi korral kasutada oma sotsiaalmeedia turundustegevuse parenduseks Töös toodud ülevaated ning soovitused annavad informatsiooni nii eesmärkide seadmiseks, kui ka selleks, et millele tuleb tähelepanu pöörata antud turundusvaldkonnas.Nimetus Piiratud juurdepääs Toornahkade kokkuostu ja parkimisteenuse kontseptsiooni loomine Õngu Maheveis OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Suvi, Kleiri Liisa; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputöö „Toornahkade kokkuostu ja parkimisteenuse kontseptsiooni loomine Õngu Maheveis OÜ näitel“ eesmärk oli koostada toornahkade kokkuostu ja parkimisteenuse kontseptsioon toetudes turu-uuringu tulemustele. Teenuse sihtturg on Hiiumaa ning sihtrühmadeks on Hiiumaa loomakasvatajad, jahimehed ja seal asuv tapamaja. Hiiumaa loomakasvatajad kasvatavad lihaveiseid, lambaid, kitsi, piimaveiseid ja hobuseid. Hiiumaa jahimehed kütivad nii suurulukeid kui ka väikeulukeid, kelleks võivad olla põdrad, metskitsed, punahirved, metssead, kährikud, nugised, rebased ja koprad. Esimene peatükk koosneb teoreetilisest osast, milles töö autor käsitles teenuse olemust ja kontseptsiooni loomist; turu-uuringu olemust ja selle olulisust teenuse kontseptsiooni loomisel ning uurimismetoodikat. Töö teises peatükis keskenduti toornahkade kokkuostu ja parkimisteenuse kontseptsiooni loomisele. Kõigepealt tutvustati ettevõtet ning pakutava teenuse tagamaid. Seejärel kirjeldati kõiki sihtrühmi eraldi. Autor koostas läbi turu-uuringu, kogus andmeid ning analüüsis tulemusi. Tulemusi analüüsiti sihtrühmade kaupa. Turu-uuringu tulemuste põhjal koostas autor pakutavatele teenustele väärtuspakkumise ning disainis pakutavate teenuste protsessid lähtuvalt sihtrühmadest. Viimasena tegi autor ettepanekud teenuse kontseptsiooni loomiseks. Teenuse kontseptsioon koosneb turu-uuringule tuginedes tehtud väärtuspakkumisest ning protsesside disainist. Töö eesmärgi saavutamiseks viidi läbi turu-uuring. Läbi viidud turu-uuringuga tehti selgeks sihtrühma soovid, vajadused ja probleemid ning saadi ülevaade turu hetke olukorrast. Turu-uuringu raames viidi Hiiumaa loomakasvatajate ja jahimeeste seas läbi elektrooniline küsitlus. Hiiumaa Lihatööstus OÜ ehk Hiiumaa tapamaja juhatuse liikmega viidi läbi intervjuu. Uuringu tulemused tõestasid, et toornahkade kokkuost ja parkimisteenus on Hiiumaal nõutud ja sihtrühmadele väga vajalikud. Suurimaks takistuseks toornahkade realiseerimisel peeti asjaolu, et Hiiumaal puuduvad nii nahkade kokkuost kui ka parkimisteenus. Turu-uuringu käigus selgus, et toornahkade kokkuostu puudumine on üle Eestine probleem ning olemasolevad parkimisteenused on sithrrühmadele kas liiga kulukad või liiga kaugel. Pakkudes mõlemat teenust, lahendatakse sihtrühmade jaoks toornahkade realiseerimisega seonduvad probleemid. Mõlemat teenust kasutaksid nii jahimehed kui ka loomakasvatajad. Hiiumaa tapamaja kasutaks toornahkade kokkuostu teenust. Pakutavaks põhiteenuseks on nii toornahkade kokkuost kui ka parkimisteenus. Need teenused on eraldi seisvad ning neid on võimalik kasutada nii väikeste kui ka suurte nahkade puhul. Toornahkade kokkuost toimub väärilise tasu eest. Parkimiseks on võimalik tuua nii väikseid kui suuri loomanahkasid ning nahkade töötlemine toimub keskkonnasõbralikul viisil ehk nahkasid pargitakse taimpark tehnoloogial. Kõik nahad pargitakse Hiiumaal. Täiendavateks teenusteks on nahkade kokkukorjamine teenusepakkuja poolt, toornaha käitlemise kohta teavitustöö tegemine ning pargitud naha hooldus. Teiseseid teenuseid pakutakse põhiteenusest eraldi ning see jääb ettevõtte otsustada, kas nad on lisatasu eest või mitte.Nimetus Piiratud juurdepääs Turundusmeetmestiku loomine ettevõtte OÜ Hiiu Vill näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-16) Valdma, Regina; Aasjõe, ÜlleAntud lõputöös uuriti põhjalikumalt turundusmeetmestikku ja kuidas selle abil müüki edendada, mis on tänapäeval turunduses muutunud ning kuidas digitaalsel ajastul tarbijani oma toodetega jõuda. Uuriti, mida sisaldab klassikaline 4P turundusmeetmestik ning samuti, mida sisaldab tänapäeval laialdasemalt kasutatav 4C turundusmeetmestik, mis on kliendikesksem. Teooriaga tutvuti ka tarbijate ostukäitumise, sihtturunduse, müügitoetuse ja eetika osas. Lähemalt uuriti ka digiturunduse olemust, mis tehnoloogia arenguga on muutunud ettevõtete jaoks väga oluliseks osaks turundustegevuses. Sihtturu tundmine on samuti väga oluline ka digiturunduse puhul, on oluline teada milliseid kanaleid ettevõtte sihtturg enim kasutab. Digiturunduse osas keskenduti aspektidele, mis on olulised kodulehe, Facebooki, e-maili turunduse ning Google Analytics kasutamisel ja arendamisel. Kuna käesolevas lõputöös tehakse ettepanekuid turundusmeetmestiku loomiseks mikroettevõttele, siis uuriti ka lähemalt kuidas erineb turundus väikeettevõtete jaoks. Selgus, et suurim erinevus seisneb eelarve suuruses ja olemasolevates tööjõuressurssides. Väikeettevõtete turunduseelarve on tavaliselt väga väike ning puudus on ka erinevate spetsialistide osas. Väikeettevõtete piiratud ressursid paistavad olulisel määral välja müügikommunikatsiooni osas, seetõttu on eriti oluline ettevõtte jaoks tunda oma sihtturgu ning nendeni jõudmiseks on heaks võimaluseks digiturundus, sest see on tunduvalt odavam kui traditsioonilise turunduse vahendid. Empiirilises osas tutvustati esmalt ettevõtet ning nende pakutavaid tooteid ja teenuseid. Läbi viidi toodete ja teenuste müügianalüüs, mida antud ettevõttes varem ei olnud tehtud. Müügianalüüsist tuli välja, milliseid tooteid ja teenuseid kõige rohkem ostetakse ja millal, samuti andis see ülevaate kuidas erinevate kategooriate müük kolme aasta jooksul muutunud on. Läbi vabas vormis peetud intervjuu ettevõtte juhtidega, selgitati välja kes on ettevõtte peamised kliendid. Kliente kirjeldati erinevate ajaperioodide kaupa, sest näiteks suvel külastavad ettevõtet rohkem turistid, kuid talvel pigem kohalikud elanikud ja suvehiidlased. Samas leiti kõikide kliendigruppide vahel ka ühiseid jooni, mis võimaldas ka klienti üldistada terve aasta vältel. Ettevõtte sise- ja väliskeskkonna analüüsimiseks viidi läbi SWOT analüüs, kuhu pandi kirja ettevõtte sisemised tugevused ja nõrkused ning välised võimalused ja ohud. Samuti viidi läbi konkurentsianalüüs, et sellest lähtuvalt kindlaks määrata ettevõtte konkurentsieelised. Kirja pandi ka turunduseesmärgid: suunata ettevõtte tooted ja teenused tavatarbijatele ning suurendada ettevõtte nähtavust. Empiirilise osa viimases peatükis tegi autor ettepanekuid turundusmeetmestiku loomiseks, lähtudes turundusmeetmestiku neljast osast. Tarbija saadava väärtuse ehk toote osas soovitati uute mudelite loomisel lähtuda müügianalüüsist, seega luua juurde mudeleid naiste pikkade jakkide kategooriasse. Samuti laiendada tootevalikut sisustustoodete näol, see pakuks ka olemasolevatele klientidele midagi uut. Kulutuse tarbijale ehk hinna osas tasuks läbi mõelda hinnastamise strateegia, juhul kui ettevõtte soovib pakkuda tooteid edasimüügiks teistesse kauplustesse. Hetkel ei arvestata toodete hinnastamisel edasimüügiga, seega kui praegu ettevõte sooviks mõnele kauplusele oma tooteid edasi müüa, siis ei oleks see ettevõttele kasumlik. Mugavuse ehk jaotuskanalite puhul soovitati ettevõttel avada veebipood, mis muudaks veebitellimuste sooritamise klientide jaoks kiiremaks ja mugavamaks. Teabe ehk müügitoetuse osas soovitati ettevõttel keskenduda toodangu keskkonnasõbralikkusele, jääkvilla kui kasutamata ressursi realiseerimisele ning ajalooliste villatöötlemise seadmete kasutamisele tootmises. Jätkusuutlikkus on kasvav trend, mis muutub tarbijate jaoks üha olulisemaks ning seetõttu oleks oluline tarbijaid teavitada sellest, et antud ettevõtte jaoks on see samuti väga oluline ning nende tootmine ja toodang on jätkusuutlikud. Samuti tuleks müügitoetuses rohkem rõhku panna sellele, et ettevõtte näol on tegemist ühega vähestest villavabrikutest Eestis, kes töötleb villa üle saja aastastel seadmetel ja külastajatel on seda protsessi võimalik vabrikus ka aastaringselt näha. Lõputöö eesmärgiks oli teha ettevõttele OÜ Hiiu Vill ettepanekud turundusmeetmestiku loomiseks, mille läbi oleks võimalik ühtlustada ettevõtte käivet aasta lõikes. Tehtud ettepanekud aitavad suurendada ettevõtte käivet ja nähtavust madalhooajal läbi digiturunduse ning seeläbi aitavad ühtlustada ettevõtte käivet aasta lõikes.Nimetus Embargo Turundusplaani koostamine aastaks 2024 Fliis Trade OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-22) Porila, Anna-Liisa; Vesberg, Isabel; Aasjõe, ÜlleDigiturundus on kujunenud tänapäeval üheks kõige populaarsemaks turunduseviisiks. Digiturunduse kasutamine aitab ettevõttel olla rohkem paindlikum ja kohanemisvõimelisem väliskeskkonnas toimuvate muutustega. Samuti aitab see luua tõhusaid suhteid oma klientidega ning reageerida rohkem nende vajadustele ja arusaamadele. Kõige olulisem on turundustegevuse planeerimisel tunda ettevõtte sihtrühma ning nende vajadusi ja soove. Kindla strateegia järgimine võimaldab digiturundust teha fokuseeritult, saadud tulemusi mõõta ja analüüsida ning seatud eesmärke saavutada. Antud lõputöö oli ajendatud sellest, et ettevõttel Fliis Trade OÜ puudus kindel digiturundusstrateegia, turundusplaan ja eelarve. Sellest tulenevalt puudus ettevõttel ka kindel sihtrühm ja turundusalased eesmärgid. Ettevõttel Fliis Trade OÜ oli soov kasvatada brändi tuntust ja ettevõtte käivet ning parendada ka turundustegevust. Varasematel aastatel oli tehtud turundust jooksvalt ning kärbitud eelarvet vastavalt vajadusele. Töö käigus teostasime ettevõttele kliendiuuringu, väliskeskkonna - ja sisekeskkonna analüüsi ning konkurentsianalüüsi, mille käigus selgus, et ettevõttel on veel mitmeid võimalusi, kuidas ennast digiturundusesega nähtavaks teha. Strateegiale põhinedes on ettevõttel võimalus konkurentidest eristuda ning saavutada suurem turundusalane edu. Esmalt teostasime ettevõttele kliendiuuringu, mille käigus saime tagasisidet 187 kliendilt. Tagasiside kaudu saime aimu klientide rahulolust, eelistustest ja soovidest, mida võtta arvesse digiturundusplaani koostamisel. Strateegilise digiturunduse planeerimise kaudu kehtestasime ettevõttele uue missiooni, visiooni, turunduseesmärgid ja turundusstrateegia. Töö käigus valminud väliskeskkonna ja sisekeskkonna analüüside põhjal panime paika Nordbaby ettevõtte diferentseerimisstrateegia. Strateegiale tuginedes koostasime Nordabyle turundusplaani ehk konkreetse tegevuskava. Jõudsime järeldustele, et põhilised tegurid, mida ettevõte võiks silmas pidada on postituste tiheduse suurendamine ehk postida sisu sotsiaalmeediasse üle ühe või kahe päeva. Samuti võiks Nordbaby teha aasta jooksul kokku vähemalt kuus koostöö projekti erinevate sisuloojatega. Nordbaby sihtrühm soovib osta tooteid otse inimestelt, keda nad usaldada saavad, autentne ja sisukas tootesoovitus mõne sisulooja poolt mõjub Nordbaby kliendile enim. Koostööde edukust on võimalik jälgida läbi personaalsete sooduskoodide, mida sisuloojad oma kontodel jagavad ning nii on tulemused mõõdetavad. Lisaks on oluline panustada regulaarselt Google, Facebook ja Instagram Adsidele, et otsingumootor ise ettevõtte klientidele või potentsiaalsetele klientidele reklaame kajastaks. Autorid lisasid koostatud turundusplaani ka kuupõhised uudiskirjad, et anda klientidele infot uute toodete või tulevaste kampaaniate kohta. Samuti tuleks ettevõttel uuendada veebilehel olevaid kampaaniaid ja fotomaterjale ning lisaks täiendada tootekirjeldusi. Põhinedes digiturundusplaanile koostasime ettevõttele ka turundueelarve. Töö käigus koostasime exceli tabeli, kus olid välja toodud kõik kulud mis kuude ja aasta jooksul kokku kulub ettevõtte digiturundamiseks. Lisaks on eelarve tabelis kajastatud, millistele digimeedia platvormidele ja kui tihti Nordbaby ettevõte panustada võiks. Oma lõputöö käigus tegime mitmeid erinevaid ettepanekuid ettevõttele edaspidiseks turundustegevuseks. Antud töö valmis koostöös ettevõttega Fliis Trade OÜ ning autorite püstitatud lõputöö eesmärk sai täidetud. Kõik töö käigus sooritatud ülesanded toetasid turundusplaani ja eelarve väljatöötamist. Intervjuu ettevõtte esindajaga viis töö autorid kurssi Fliis Trade OÜ varasema turundustegevusega ning kliendiuuringu käigus said töö autorid tagasisidet ettevõtte klientidelt. Koostatud turundusplaani, turunduseelarve ja ettepanekute alusel on Nordbabyl võimalus oma edaspidist digiturundustegevust fokusseerida, jälgida ja suunata ning püstitatud eesmärke saavutada.Nimetus Embargo Turundusplaani koostamine aastaks 2024 Fliis Trade OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-15) Vesberg, Isabel; Porila, Anna-Liisa; Aasjõe, ÜlleDigiturundus on kujunenud tänapäeval üheks kõige populaarsemaks turunduseviisiks. Digiturunduse kasutamine aitab ettevõttel olla rohkem paindlikum ja kohanemisvõimelisem väliskeskkonnas toimuvate muutustega. Samuti aitab see luua tõhusaid suhteid oma klientidega ning reageerida rohkem nende vajadustele ja arusaamadele. Kõige olulisem on turundustegevuse planeerimisel tunda ettevõtte sihtrühma ning nende vajadusi ja soove. Kindla strateegia järgimine võimaldab digiturundust teha fokuseeritult, saadud tulemusi mõõta ja analüüsida ning seatud eesmärke saavutada. Antud lõputöö oli ajendatud sellest, et ettevõttel Fliis Trade OÜ puudus kindel digiturundusstrateegia, turundusplaan ja eelarve. Sellest tulenevalt puudus ettevõttel ka kindel sihtrühm ja turundusalased eesmärgid. Ettevõttel Fliis Trade OÜ oli soov kasvatada brändi tuntust ja ettevõtte käivet ning parendada ka turundustegevust. Varasematel aastatel oli tehtud turundust jooksvalt ning kärbitud eelarvet vastavalt vajadusele. Töö käigus teostasime ettevõttele kliendiuuringu, väliskeskkonna - ja sisekeskkonna analüüsi ning konkurentsianalüüsi, mille käigus selgus, et ettevõttel on veel mitmeid võimalusi, kuidas ennast digiturundusesega nähtavaks teha. Strateegiale põhinedes on ettevõttel võimalus konkurentidest eristuda ning saavutada suurem turundusalane edu. Esmalt teostasime ettevõttele kliendiuuringu, mille käigus saime tagasisidet 187 kliendilt. Tagasiside kaudu saime aimu klientide rahulolust, eelistustest ja soovidest, mida võtta arvesse digiturundusplaani koostamisel. Strateegilise digiturunduse planeerimise kaudu kehtestasime ettevõttele uue missiooni, visiooni, turunduseesmärgid ja turundusstrateegia. Töö käigus valminud väliskeskkonna ja sisekeskkonna analüüside põhjal panime paika Nordbaby ettevõtte diferentseerimisstrateegia. Strateegiale tuginedes koostasime Nordabyle turundusplaani ehk konkreetse tegevuskava. Jõudsime järeldustele, et põhilised tegurid, mida ettevõte võiks silmas pidada on postituste tiheduse suurendamine ehk postida sisu sotsiaalmeediasse üle ühe või kahe päeva. Samuti võiks Nordbaby teha aasta jooksul kokku vähemalt kuus koostöö projekti erinevate sisuloojatega. Nordbaby sihtrühm soovib osta tooteid otse inimestelt, keda nad usaldada saavad, autentne ja sisukas tootesoovitus mõne sisulooja poolt mõjub Nordbaby kliendile enim. Koostööde edukust on võimalik jälgida läbi personaalsete sooduskoodide, mida sisuloojad oma kontodel jagavad ning nii on tulemused mõõdetavad. Lisaks on oluline panustada regulaarselt Google, Facebook ja Instagram Adsidele, et otsingumootor ise ettevõtte klientidele või potentsiaalsetele klientidele reklaame kajastaks. Autorid lisasid koostatud turundusplaani ka kuupõhised uudiskirjad, et anda klientidele infot uute toodete või tulevaste kampaaniate kohta. Samuti tuleks ettevõttel uuendada veebilehel olevaid kampaaniaid ja fotomaterjale ning lisaks täiendada tootekirjeldusi. Põhinedes digiturundusplaanile koostasime ettevõttele ka turundueelarve. Töö käigus koostasime exceli tabeli, kus olid välja toodud kõik kulud mis kuude ja aasta jooksul kokku kulub ettevõtte digiturundamiseks. Lisaks on eelarve tabelis kajastatud, millistele digimeedia platvormidele ja kui tihti Nordbaby ettevõte panustada võiks. Oma lõputöö käigus tegime mitmeid erinevaid ettepanekuid ettevõttele edaspidiseks turundustegevuseks. Antud töö valmis koostöös ettevõttega Fliis Trade OÜ ning autorite püstitatud lõputöö eesmärk sai täidetud. Kõik töö käigus sooritatud ülesanded toetasid turundusplaani ja eelarve väljatöötamist. Intervjuu ettevõtte esindajaga viis töö autorid kurssi Fliis Trade OÜ varasema turundustegevusega ning kliendiuuringu käigus said töö autorid tagasisidet ettevõtte klientidelt. Koostatud turundusplaani, turunduseelarve ja ettepanekute alusel on Nordbabyl võimalus oma edaspidist digiturundustegevust fokusseerida, jälgida ja suunata ning püstitatud eesmärke saavutada.