Lõputööd (MO, TD, RR)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (MO, TD, RR) Märksõna "Clothing and Textiles--Quality Management" järgi
Näitamisel1 - 20 32-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs 5S süsteemi juurutamine Jospel OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Lissitsõna, Natalja; Traumann, AdaAntud töö eesmärgiks oli ettevõtte töökeskkonna ja töö organiseerimise parendamine töökohtades, et saavutada sujuvam tööprotsess, vähendada ajakulu ja tõsta töötajate rahulolu. Parendusprotsess edukas ettevõttes on pidev ja katkematu tegevus kogu organisatsiooni tegevuse aja väitel. Reaalse olukorda peegeldamiseks oli koostatud ja läbiviidud küsimustik Jospel OÜ meeskonna seas. Ettevõtte analüüs edastab ülevaade hetke seisu kohta, aitab määratleda probleemseid kohti ja viisi tegevuse parendamiseks. Kvaliteedi juhtimise meetodeid on loodud palju ja nende süsteemidega tutvudes võimalik teostada valikut, mis maksimaalselt rakendatav valitud organisatsiooniga ja parimal viisil aitab ettevõtte jätkuvas arengus. 5S süsteem on tunnustatud kordahoidev meetod ja laialt kasutust leitav ka mainekates kvaliteedijuhtimise kontseptsioonide hulgas nagu Toyota tootmissüsteem, Lean mõtteviis, Kaizen jms. Pideva ja jätkusuutliku parendamise protsessis jääb 5S süsteemis väheseks, kuid see on kindel alus, millele saab toetuda ettevõtte kvaliteedijuhtimine. Ettevõtte tegevuse protsesside analüüs ja vajalike meetmete rakendamine aitab kaasa juhtkonnal hinnata reaalset olukorda, mõõta arengufaase, teostada vajalikke muutusi ja sellele tulemusena püsida konkurendis. Sobiva meetodi leidmiseks hinnati ja analüüsiti ettevõtte töö organiseerimist tootmises. Töös on vaadeldud ettevõtte üldiselt, selle toodangumahtu, meeskonda, kui toimivat organismi ja töökorraldus erinevate korruste tootmisruumides. Empiirilises osas on kasutatud andmed, mis on kogutud ettevõtte tegevusega tutvumisel läbi küsitluste, visuaalsel vaatlemisel ja tootmisprotsessi jälgimisel. Lõputöö autor tänab Ada Traumanni juhendamise ja Jospel OÜ töötajaid meeldiva koostöö ees.Nimetus Piiratud juurdepääs Bellus grupi arenemise võimalused Eesti turul(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Lille, Liis; Traumann, AdaAntud lõputöö on Bellus Furnitur OÜ ja Bellus Beds OÜ ettevõttete baasil ülesehitatud. Töös on väljatoodud Bellus grupi lühi iseloomustus ja struktuur. Teooria osas on kirjeldatud turunduse olemust ja turunduse planeerimisest, ostu- ja müügitööd ning kvaliteedi protsesse. Töö eesmärgiks oli analüüsida Bellus Furnitur OÜ ja Bellus Beds OÜ toodete müügistrateegiat Eesti turul. Tööd alustati lühikese turuolukorra analüüsiga, mille käigus selgitati välja, millised kauplused müüvad Belluse toodangut Eesti turul. Täpsemalt oli vaja külastada kolme Tallinnas asuvat kauplust, milledeks olid Asko, Masku ja Isku. Külastuse käigus intervjueeris lõputöö koostaja kaupluste juhatajaid, esitades Bellus Furnitur OÜ ja Bellus Beds OÜ toodanguga seonduvaid küsimusi. Samuti töös on kasutatud vaatluse uurimismeetodit, kus töö koostaja vaatles, kuidas olid kauplused müügisaalides, kujundanud toodetest väljapanekud. Kaupluste juhatajate vastuste põhjal koostas lõputöö tegija analüüsi, mis olid ettevõtte toodete puhul positiivne ja negatiivne. Peale seda kasutati ettevõttes intervjuu vormis uurimismeedotit, kus püüti leida reaalseid lahendusi negatiivsetele vastustele. Küsitluse käigus selgus, et kõige suuremaks probleemiks osutub tarneag. Samuti oli ka probleeme kvaliteediga. Analüüsi käigus tehti järeldused, et ettevõte valmistab messidele väga vähe mudeleid, mis sobiksid Eesti turule. Ettevõte valmistab suurema osa mudelitest välismaa turule. Ettevõtet külastades sai töö autor informatsiooni uutest võimalustest, kuidas saaks muuta Bellus Furnitur OÜ ja Bellus Beds OÜ toodetega Eesti turgu. Ettevõte lahkus Taani turult, kuna müümine Taani turule ei olnud kasumis. Ettevõte on ühe turu võrra väiksem, seega oleks reaalne võimalus enim keskenduda Eesti turule. Samuti iga muutusega kaasnevad ka ohud ning need probleemid on välja toodud antud töös. Töö andis autorile selge ülevaate Eestis müüdavate Bellus Furnitur OÜ ja Bellus Beds OÜ toodete müügistruktuurist ja strateegiast. Antud müügistrateegiat saab parandada ja on võimalus laiendada ettevõtte toodete müüki Eesti turule. Antud lõputöö andis ülevaate Bellus Furnitur OÜ ja Bellus Beds OÜ turundusosakonnale, mida ettevõtte töötajad saavad teha laiendamaks toodete müüki Eesti turul. Lõputöö koostajale sai selgeks, et Bellus Furnitur OÜ ja Bellus Beds OÜ on innovatiivse mõttelaadiga ettevõte, kellel on tulevikku vaatavalt head võimalused realisatsiooni tõsta ja jääda jätkuvalt Eesti turule. Tuleb alustada sellest, et leida ettevõttele sobiv müügiinimene, kes tegeleb Eestisse müüdavate toodetega.Nimetus Piiratud juurdepääs Brändi tuntus ja kliendiprofiili analüüs ettevõtte 2204Design OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Piho, Mari; Tuulik, DianaLõputöö eesmärk on ettevõtte 2204Design OÜ, brändi Kalle HT, olemasoleva kliendiprofiili täiustamine läbi sihtturu eelistuste ja rõivatarbimisharjumuste uurimise. Eesmärgi saavutamiseks püstitab töö autor hüpoteesi ning koostab kahest osast (ankeet- ja piltküsitlus) koosneva küsimustiku. Töö tulemusena teeb autor ettevõttele 2204Design OÜ ettepanekud brändi Kalle HT turupositsiooni parandamiseks ning potentsiaalsete klientideni jõudmiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Digitaalselt trükitud kangaste kataloogi loomine ettevõttele Lipuvabrik OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Laan, Liina; Traumann, Ada; Merje BeilmannDigitaalselt trükitud kanganäidiste kataloogi loomine ettevõttele Lipuvabrik OÜ, mis tutvustab 18 rõiva-, kodu- ja sisustustekstiilide trükkimiseks ja tootmiseks sobilikku tekstiilmaterjali.Nimetus Piiratud juurdepääs Ettevõttesiseste protsesside parendamine OÜ Reeda Kardinad & Disain näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Tammeleht, Gätri; Vaab, EvelinTöö koostamisel on tutvutud erinevaid juhtimisviise ja nende protsesse käsitlevate allikatega, mis on loonud arusaama juhtimisest, kui äärmiselt olulisest tegevust igas organisatsioonis. Samuti on otsitud seoseid nelja käsitletava juhtimisliigi vahel – strateegiline juhtimine, protsesside juhtimine, inimressursside juhtimine ja tulemusjuhtimine. Tulemustest järeldub, et eelpool välja toodud juhtimisliikidest lähtumine on oluline ühise meekonna, töökorralduse ja eduka ettevõtte toimimise osas. Kõige olulisemaks on siinkohal strateegiline juhtimine, mis on aluseks edasistele muutustele, mille protsessidega on võimalik ettevõtte toimimist muuta oluliselt paremaks. Põhjalikult on analüüsitud OÜ Reeda Kardinad & Disain töökorralduse protsesse ja infoliikumist nii töötajate kui osakondade vahel. Sellega seoses on läbi viidud vaatlus ettevõtte müügiosakonnas ja tootmisosakonnas eesmärgiga analüüsida firmasiseseid protsesse ning kõrvutada tulemusi töö teoreetilises osas esitatud materjaliga. Veelgi on läbi viidud struktureerimata intervjuu firma juhtkonna ning müügiosakonnas töötavate inimestega. Uurimuse tulemusena antakse ettevõtte juhtkonnale selged põhjused firmasisestes protsessides muudatuste läbiviimiseks. Samuti antakse põhjendused sellele, kui oluline on inimressursside juhtimine ja selle protsessid, et ettevõtte töökvaliteeti tõsta.Nimetus Piiratud juurdepääs Juurdelõikuse komplekteerimise tööaja normeerimine ettevõttes AGN OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Lagutina, Ljudmila; Anu, Tšistova; Beilmann MerjeEttevõtte komplekteerimisosakond on üle võetud emaettevõttelt. Seetõttu puudusid Eestis asuvas tootmishoones eelnevad kogemused antud osakonnas ning tööharjumuste kujundamine võtab aega. Lõputöö käigus olen uurinud komplekteerija tööd ning tööle kuluvat aega. Komplekteerija töö analüüsimisel jaotasin komplekteerija tööd liikideks ja päevapildistamise andmete analüüsimisest selgus, et komplekteerijal kulus 183,2 minutit etapiajaks 156,3 minutit ettevalmistamisele ja tööpäeva liigne kadu oli 33,9 minutit. Tööpäeva liigne kadu on oma sisult puhas häireaeg. Samuti selgus, et komplekteerijad ei kasuta ettenähtud taastusaega, millest võib olla tingitud vähene tööviljakus, kuna tööline ei taastu piisavalt. Analüüsimisel on määratletud normatiivne töötaja bilanss, kus etapiajana kulub 201 minutit, ettevalmistus ajana 149 minutit, päevakonstandile 58 minutit ja taastusajana 42 minutit. Määrasin taastusaja kestuse koos individuaalse abiaja lisaga ning sain taastusajaks 42 minutit päevas. Koostatud on ka abiajakaart komplekteerija töökohale. Põhjalikult on analüüsitud häireaja põhjuseid ja tehtud ettepanekud nende likvideerimiseks. Välja töötatud ajanorme ei saa pidada otseselt tõeseks, kuna nende analüüsimiseks on vaja töömõõtmeid koguda ja töötada need läbi standardaja süsteemi. Minu poolt välja toodud ajanormid ei pruugi olla siiski täpsed, kuna need on sõltuvuses töötegija jõudlusest, töötegija töömeetodist ning võib esineda vigu tegeliku aja mõõtmises. Kuna uuringu aeg on ajaliselt piiratud, siis põhiülesandeks oli komplekteerija tööajakadude välja selgitamine. Keskmiselt tuletatud tootlusnormi saab kasutada planeerimisel, et õmblustsehhis tagada sujuv töö töölistele, kes näeksid enda ees piisavalt, kuid mitte palju vaguneid. Seejärel ei langeks tööviljakus. Probleemidele on välja pakutud mõningad lahendused nagu kvaliteedi kontrollimise süsteemi parendamine ning kui töömahud suurenevad tuleks kaaluda assistendi/detailivahetaja tööle võtmist. Analüüsi tulemusena selgus, et komplekteerija ei puhka piisavalt. Selleks tuleks töölisele selgeks teha taastumise tähtsus ja läbi viia viie minutiline võimlemine töötaja energia taastamiseks. Soovitaksin ettevõttelt võtta kasutusele töös välja pakutud tool komplekteerija töökohale. Veel võiks kasutada komplekteerija töölaual abitarvikute kasti töökoha parendamiseks. Leian, et antud lahendused on koheselt teostatavad ning ei nõua palju rahalist ressurssi. Pakutud lahendused peaksid muutma komplekteerija töö mugavamaks, seetõttu tõuseb ka töötaja rahulolu, mis omakorda mõjutab tööviljakust. Komplekteerimine on tootmisprotsessi üks lülidest, kuid mõjutab terve protsessi sujuvat liikumist.Nimetus Piiratud juurdepääs Kahe viimistlusliini ühendamine OÜ Baltika Tailor näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Filanovitš, Piret; Kruusberg, Anneli; Anu TšistovaDiplomitöö eesmärgiks oli Baltika Tailori näitel kahe viimistlusliini ühendamine ühe tööjuhi kontrolli alla. Autor analüüsis ja pööras tähelepanu just kleidi- ja seeliku viimistlusliini ühendamisele pintsaku ja jakkide viimistlusliiniga, kus esimesel hetkel puudub meistri ametikoht üldse ning uue lahenduse kohaselt hakkaks üks meister tegelema mõlema viimistlusliiniga. Töös annab autor ülevaate hetkeolukorrast ettevõttes ning leiab lahendused kas ja kuidas on võimalik kaks viimistlusliini ühendada võimalikult kasumlikult. Töö sisu eesmärk oli anda ülevaade nelja aasta jooksul kõrgkoolis omandatud teadmiste kohta nii tehnoloogilise, uurimusliku kui ka analüütilise poole pealt. Uurides teooriat, analüüsides hetkeolukorda kummaski liinis ja tehes põhjalikke vaatlusuuringuid, pakkus autor välja kolm erinevat lahendust, mida ettevõte oma huvides saaks ära kasutada ja praktiseerida, parema tulemuse saavutamiseks. Tehnoloogilises pooles uuris autor põhjalikult hetkeolukorda viimistlusliinide töös, liinide ülesehitust, tutvus põhilistemate tootmises olevate toodetega, nende tehnoloogiaga ning viimistlusprotsessideks kuluva ajaga. Töö korraldusliku poole pealt sai autor ülevaate viimistlusliinis kasutusel olevate seadmete ja masinate kohta ning töölistest ja nende jõudluse ning oskuste kohta. Selgus, et väga mitmed töötajad ei ole piisavalt kvalifitseeritud täitma viimistlusliinis vajaminevaid operatsioone töölise puudumise korral ja meister ohverdab oma töö aega nende operatsioonide täitmiseks. Selle olukorra parendamiseks tuleks osadele töölistele pakkuda võimalust areneda ja motiveerida neid õppima ka teisi viimistlusetappe, mille tagajärjel saab meister lihtsamini tööd planeerida ja vajadusel kiiresti töötajaid ümber suunata. Uurimuslikust poolest, kus autor teostas päevavaatlusi ja intervjueeris meistrit, selgus, et meistrile oleks väga suureks abiks see, kui ta saaks lihtsamini tööliseid ümber paigutada ning delegeeriks mõned ülesanded teistele töölistele. Lahenduseks pakub autor välja õpetada potentsiaalseid töölisi ja motiveerida õppima ka teisi seadmeid kasutama, mis tõstaks nende jõudlust ja palga taset. Näiteks näidistoodete tehnoloogide tuppa viimine ja praagi õmblusliini tagasi toimetamine, tuleks suunata lõppkontrollerite töökohustuste hulka. Sama moodi plekiga toodete puhastamine ja veel mõned lihtsamad ülesanded, mida saaksid teha teised töölised meistri asemel. Lisaks alustada lihtsamatest ümberpaigutamistest, ehk kui piltlikult öeldes venitada kleidi- ja seeliku viimistlusliin pikemaks, aga samal ajal lähemale pintsaku viimistlusliinile, mis annaks meistrile täieliku ülevaate ja kontrolli mõlema liini tööst. Diplomitöö viimases osas pakub autor välja kolm konkreetset laiapõhjalist ja väga erinevat lahenduse varianti, millest üks ei välista teist. Esimeseks lahenduseks on viimistlusosakonnas seadmete ümberpaigutamine selliselt, et meister näeks ja saaks suhelda lihtsamalt kõigi töölistega. Mõlemad viimistlusliinid oleksid siis ühe meistri juhtimise all. Uue lahenduse paigutused on praktilisemad, sest kleidi- ja seeliku viimistlusliini triikijad on jaki viimistlusliini voodri triikijatega kõrvuti, mis annab eelise ka omavahel tööd jagada, ning samal ajal on meistril täielik ülevaade mõlema liini tööst ja oma alluvatest. Lisaks on välja toodud ka kulud ja kasud sellise projekti lahenduse puhul. Teiseks lahenduseks oleks töö korralduslik muutmine, mis võtab natukene rohkem aega, sest põhirõhk oleks tööliste motiveerimisel ja õpetamisel, et meistril oleks võimalik töötajaid lihtsamini ümber paigutada ja mõned vanast harjumusest jäänud töökohustused teistele töölistele delegeerida. Üks kindel ülesanne oleks anda lõppkontrolöritele nende tööga seonduvaid ülesandeid, mis seni maani on meister ise ära teinud. Näiteks nagu näidistoodete tehnoloogide ruumi toimetamine ja praagi õmblusliini meistrile toimetamine. Kolmandaks lahenduseks oleks Etoni tehnoloogial põhineva ripp-tehnoloogia juurutamine ettevõttesse. Kõige kulukam ja aega nõudvam lahendus on ka kõige uuenduslikum ja perspektiivikam. Kogu info kogumiseks uuris ja intervjueeris autor erinevaid inimesi, kes sellega Eestis tegeleda võiksid, et leida infot kuidas kogu süsteem toimib. Saadud info põhjal koostas autor omapoolse plaani, mida ettevõttes juurutama hakata. Lahendus on algatuseks võimalikult minimaalne Baltika Tailori viimistlusosakonda, et katsetada ja proovida kuidas ettevõte suudab uue tehnoloogia vastu võtta ning sellega harjuda. Selle projekti aluseks on võetud esimeses lahenduses kasutatavat seadmete ümber paigutamist ning seejärel lisatud uus automatiseeritud tehnoloogia just kleidi- ja seeliku viimistlusliini osakonnale. Töö autorina avaldan tänu oma juhendajale OÜ Baltika Tailor ettevõtte juhtivale tehnoloogile A. Kruusbergile ja ka Tallinna Tehnikakõrgkooli poolsele juhendajale A. Tšistovale ning konsultandile M. Beilmannile.Nimetus Piiratud juurdepääs Kanga kvaliteedi määramine loungewear toote jaoks Kriss Soonik Loungerie näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Hallik, Anneli; Tuulik, Diana; Heldi KikasKäesoleva lõputöö eesmärk on ratsionaliseerida kanga valikut, mis oleks kasumlik ettevõttele ja rahuldaks kliendi ootusi, Kriss Soonik Loungerie (KSL) kollektsioonis oleva loungewear toote jaoks.Nimetus Piiratud juurdepääs Kangaste testimise protsesside parendamine Baltika AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Ojamägi, Üllerin; Beilmann, Merje; Kati ViiburGlobaliseerumisega seonduvalt on ettevõtete vaheline konkurents oluliselt suurenenud ning seetõttu on üha olulisem tagada organisatsioonis kvaliteetsed protsessid ning seeläbi ka kvaliteetne toode ja/või teenus. Kvaliteedi saavutamisel on oluline roll tervel organisatsioonil ning selle osadel, eeldusel, et kõikide töötajate vahel valitseb ka ühine arusaam kvaliteedist ning selle hindamisest ja tagamisest. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli parendada Baltika AS kangaste testimise protsesse, et seeläbi tagada parem toodete kvaliteet. Lõputöö käigus uuris autor kvaliteedi teoreetilisi materjale, et seeläbi tagada võimekus muuta testimise protsessid tõhusamaks. Lõputöö käigus sooritati testid kangastega Baltika juhendi alusel, et protsessi käigus tuvastada võimalikke kitsaskohti ning fikseerida praegune testimiste kord. Testimiseks valiti Monton meeste särgikangad, kuna ettevõttel oli ilmnenud probleeme antud brändi tootegrupi värvipüsivuse osas. Lisaks sooritatud testidele uuris autor ISO 9000 standardeid, et muuta protsessi osasid standardsemaks, ühtlasi sooritas autor kangastega värvipüsivuse testid ISO 105-X12:2016 alusel, mille tulemusena sai autor võrrelda erinevalt sooritatud meetodite kaudu saadud testi tulemusi. Lõputöös käsitleti Baltika kolme kohustuslikku kanga testi, milleks on värvipüsivuse test kuiv- ja märghõõrdumisel, kokkuminek triikimisel test ning pesu test. Lõputöö tulemusena selgusid kitsaskohad antud kangaste testimise protsessides ning vastavalt nendele ka ettepanekud parendusteks. Värvipüsivuse testi osas sai autor sooritada katsed kahe erineva meetodiga ning neid võrrelda. Kahel erineval viisil tehtud testimiste tulemused olid erinevad, seda eriti märghõõrdumisel ning töös kirjeldatud defektsed protsessi osad põhjendavad tulemuste erisust. Kokkuminek triikimise testi puhul oli autoril võimalik fikseerida protsessi kestus ning konkreetne liigutus ja suund, et võimalikud muutujad oleksid edaspidi minimaalsed. Kestuse määramiseks sooritas autor kangastega lisa testid, et tuvastada efektiivne testi kestus. Pesu testi parenduste tegemisel lähtus autor ISO 6330:2012 standardist ning sooritas ka lisa testid, et veenduda tsentrifuugimise kiiruse fikseerimises. Pesu testi parendustes olid olulised aspektid pesu kaalu, temperatuuri ning kuivatusprotsessi fikseerimisel. Lisaks tehtud ettepanekutele testide osas, on autori ettepanek ettevõttele vaadata üle kehtestatud kvaliteedinormid ning nõuded. Siinkohal tuleb rõhutada, et efektiivsetest kvaliteedi protsessidest ning määratud standarditest ei ole ettevõttele kasu kui neid ei järgita. Lõputöö tulemustest lähtuvalt oleks ettevõttel vajalik ka testimise protsessid dokumenteerida täpselt selliselt nagu neid tuleks sooritada, et ei kehtiks kirjutamata reeglid, mis kanduvad edasi vaid testi sooritajate kaudu. Autori ettepanek on uurida tulevikus ka Baltika näidiste tellimise protsessi ning sealhulgas kogu tarneahelat, sest lõputöös kirjeldatud sisseostu protsessi alusel on mitmeid ebaefektiivseid protsessi osasid nagu näiteks proovikandmine, mis võib toimuda valest kangast tootele ning mille vajalikkus tekitab seetõttu kahtlust. Soovituslik oleks uurida võimalikke tarneahela muudatusi, et näiteks kangaste ja/või toodete testimiste protsess toimuks varem, et oleks võimalik tühistada probleemsed mudelid, et seeläbi määratud kvaliteedinorme järgida. Antud lõputöö annab võimaluse ka kogutud andmeid edaspidi rakendada ning uurida muudatuste läbi viimisel nende toimimist. Lõputöö raames oli autoril nii ajaline piirang kui ka ettepanekute tegemisel piirang esitada ettepanekud, mis oleksid võimalikult minimaalsete kulutustega rakendatavad. Ettevõttega koostöös vaadatakse üle tehtud ettepanekud ning arutatakse nende rakendamist ning sätestamist ka vastavatesse dokumentidesse.Nimetus Piiratud juurdepääs Kooli sisejooksuraja kattematerjali kasutajauuring Tõrva Gümnaasiumi näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Aan, Ave; Tuulik, DianaTänapäeval on palju erinevaid võimalusi sportpõrandakatete osas, ka erinevaid tootjaid on palju. Kuidas aga leida selline, mis vastaks soovidele ja võimalustele kõige paremini. Lõputöö „Kooli sisejooksuraja kattematerjali kasutajauuring Tõrva Gümnaasiumi näitel“ eesmärk oli leida sobivaim materjal jooksurajale siseruumides. Teema on aktuaalne, kuna meie kliimas on aastaringselt jooksualade harrastamise välitingimustes raskendatud ja seega on vajalik luua selleks võimalused siseruumidesse. Informatsiooni antud teema kohta koguti sportpõranda tootjate kodulehekülgedelt, teadusartiklitest. Seejärel koostati küsitlus, milles sooviti analüüsida kasutusel olevaid materjalide positiivseid külgi samuti ka negatiivseid. Käesoleva lõputöö põhirõhk on suunatud kasutajate arvamustele koolides. Antud töös jagati sportpõrandad kaheks: puit ja sünteetiline ning leiti, et kuigi looduslikel puitpõrandatel on palju häid omadusi, siis sisejooksuraja katteks sobivaimad on siiski kummikattega põrandad. Kummi eeliseks on materjali elastsus ja vastupidavus naelkingadele. Naelkingad on jooksudel ja hüpetel kasutatavad kingad, mille päka (ja kanna) all on libisemise vältimiseks naelad.[34] Tuginedes Eesti spordiregisteri andmetele võib väita, et spetsiaalseid sisejooksuradasid on koolides väga vähesel määral. Põhiliselt kasutusel multifunktsionaalsed puitpõrandad ja PVC ning õpetajatel puudub kogemus Mondo sportpõrandatega. Turu-uuringu tulemuste põhjal võib öelda, et praegu kasutusel olev jooksuraja kattematerjal Tõrva Gümnaasiumis on valikusolevatest sobilikuim, sest materjalist ei lendu siseõhku kahjulike toksiine on taaskasutatav ja piisava elastsusega jooksualadeks. Autori soovituseks on materjali kasuliku eluea möödudes see võimalusel asendada samaväärsega. Seega on lõputöö eesmärk saavutatud ja väljaselgitatud, et olemasoleva sisejooksuraja kattematerjal on antud otstarbeks parim valikNimetus Piiratud juurdepääs Kvaliteedi tööriistade rakendamine bränd Trallibussikoondis näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Reitalu, Leelo-Maarja; Vaab, EvelinTrallibussikoondis OÜ tegeleb omatoodangu disainimise ja valmistamisega. Ettevõte asutati 2017.a. veebruaris ning ettevõtte tegeleb M.Teng autoriloomingul põhinevad brändide arendusega, mille eesmärk on pakkuda klientidele läbimõeldud disainilahenduse kogemust ja kvaliteetset toodangut. Lõputöö keskendub nimetatud ettevõtte brändile Trallibussikoondis ja uurib toodangu põhimaterjali väljavahetamise protsessi kvaliteedi tööriista Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) teooria rakendamisel. FMEA meetodil on võimalik kaardistada tekstiiltoote tootmisprotsess ja protsessis esinevad mittevastavused. FMEA järgselt saab analüüsida kriitilisemate riskinumbriga mittevastavuste potentsiaalseid põhjuseid tuginedes Ishikawa/Werminghaus põhjus-tagajärg meetodile ning 5-MIKS-i meetodit kasutades on võimalik selgitada välja protsessis esinenud mittevastavuse juurpõhjus. FMEA analüüsi järgselt selgus, et peamised mittevastavused on seotud põhimaterjali korrapäratu kvaliteedi ja materjaliomadusi kirjeldavate tehniliste andmete puudumise tõttu, mille ajendil telliti uuelt potentsiaalselt koostööpartnerilt sobivuse testimiseks uus materjal, millele samuti tootja ei paku tehnilisi andmed. Meetodipõhiste analüüside järgselt testiti kasutusel oleva ja planeeritava kanga omadusi selleks, et Trallibussikoondis saaks koostada oma toodangu põhimaterjalile nõuded, mis vastavad nii ettevõtte kui ka EU nõuetele. Tuginedes labori järgsele PMI analüüsile, saab väita, et tootele Trallibuss on parim, kui katte kanga hõõrdekindlus vastaks nii struktuuri kui trüki vastupidavuses EU Science Hub poolt esitatud nõuetele, mis kehtivad ökomärgisega sisutustekstiiltoodetele. Lõputöö tulemusena valmis Trallibussikoondise jaoks toodangu valmistamise parendamise eesmärgil kasutatav koosteprotsessi analüüsiv tööriist, mis põhineb FMEA teoorial. Samuti teostati tekstiiltoote Trallibuss pestava katte materjali uuring, mis hõlmas kasutusel oleva kanga ja planeeritava kanga omaduste testimist ning võrdlemist EU standarditega.Nimetus Piiratud juurdepääs Madratsikatete praaktoodangu analüüs ettevõttes Hilding Anders Baltic AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Laus, Jaana; Kindorkin, DimitriLõputöö eesmärgiks oli analüüsida Hilding Anders Baltic AS pakkimis- ning õmblusosakonnas tehtud mahakandeid ning leida erinevaid lahendusi kuidas vähendada ettevõttes tekkiva praaktoodangu mahtu. Lõputöös kirjeldati ettevõtte Hilding Anders kontserni ning Hilding Anders Baltic AS tegevusvaldondi, visiooni ning juhtimisstruktuuri. Seletati lähemalt lahti tootmis- ja pakkimisosakondade tööülessanded. Järgnevalt toodi välja Hilding Anders Baltic AS Sleep Well kaubamärgi all müüdav toodangu sortiment, millest kõige suurema mahu moodustavad erinevad kušetid, vedru-, kattemadratsid ning kattemadratsite kaitsed. Kolmandas peatükis kirjeldati vigade fikseerimise korda ning anti lühike ülevaade, kes vastutab osakodade siseste ja vahelistel töölõikudel tekkinud praagi likvideerimise ja fikseerimise eest erinevates osakondades. Neljandas peatükis toodi välja kaheksa erinevat mahakandekoodi, mis on kasutusel õmblus- ning pakkimisosakonnas. Praaktoodete raporteerimiseks kasutatakse nendes osakondades koode, mis koosnevad täht C ning numbrikombinatsioonist. Erinevate mahakannete paremaks seletamiseks on töös välja toodud erinevad näited ning illustreerivad pildid. Järgnevalt analüüsiti nelja kuu jooksul tehtud mahakannete mahtu valmiskatete kogutoodangust. Uuringuperioodi alguseks oli 2016 aasta 44. nädal (31.oktoober) ning lõpp 2017 aasta 9. nädal (23. veebruar). Kogu praagihulk sellel ajavahemikul oli 5383 toodet, kokku toodeti 448 297 valmiskatet. Kõige suurem praaktoodangu maht esines esimesel uuringunädalal, milleks oli 1,585% ning 52 nädalal, kus praagi mahuks oli 1,607%. Kõige vähem esines praaki viimasel neljal uuringunädalal, kus praagimahuprotsent jäi vahemikku 0,656% kuni 0,801%. Praagi vähenemise põhjuseks oli põhjaliku kontrolli rakendamine mahakantud toodangule. Kõige rohkem tehti uuringuperioodi jooksul mahakandeid C3 koodiga, mille koguseks oli 2474 tükki. C3 koodiga tähistatakse toodangut, mis on saanud kahjustada tootmise käigus. Üks suurimaid C3 praagitekke põhjuseid oli tingitud tootmises kasutusel olevatest kärudest. 55 Lõputöös uuriti, kui suur on pakkijate osatähtsus praagi tekkimisel. Andmete analüüsil leiti, et erinevad pakkijate paarid kandsid tooteid maha väga erinevates kogustes. Pakkimise osakonna tiimijuhid jagasid tellimused töötajate vahel võrdselt ning seetõttu on alust arvata, et mahakantud toodete suur erinevus on põhjustatud töötajate isiklikest hindamiskriteeriumitest. Vähendamaks kangapraagi ja muude defektide jõudmist õmblusosakonda tuleks teha materjalide defektide tuvastamise koolitusi ka komplekteerijatele. Samuti tuleks paigaldada komplekteerimise alale täiendav laud, kus oleks võimalik laotada laiali nii suuremaid platesid, kui muid väiksemaid detaile, et defekte paremini tuvastada. Pakkimisosakonnas töötava praagiparandaja töö hõlbustamiseks tuleks tema töölauale organiseerida luup, mis võimaldaks kergemini likvideerida erinevaid defekte. Samuti võiks ettevõte soetada laua külge monteeritava puhastusjaama, kus vee ja kemikaalide abil on võimalik paremini tooteid puhastada. Valede koodidega mahakannete hulga vähendamiseks võiks ettevõte kasutusele võtta defektide kataloogi, milles on välja toodud enamesinevate defektide pildid ning võimalikud parandusviisid. C3 praagimahu vähendamiseks on lõputöö autor välja pakkunud viis uut kärudisaini. Lõputöö autor tunneb, et on täitnud endale püstitatud eesmärgi.Nimetus Piiratud juurdepääs Meeste pintsakute ja naiste jakkide tootmisprotsessi parendamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Läänsoo, Ilona; Puh, Silvi; Anu TšistovaAutor andis töös ülevaate ettevõttes Baltika Tailor OÜ toimuvast ja tegi ettepanekuid, kuidas lahendada probleeme ja selle abil parendada tootmisprotsessi Lõputöös on uuringud tehtud pintsakuliini kahe esimese sektsiooni põhjal- Pintsak 1 ja Pintsak 2. Vaatluse alla on võetud meeste pintsak „Asoft 5”- 207 toodet ja naiste jakk „Pabou”-300 toodet. Töökäigus on välja toodud toodete töötlemisjärjekord, protsessitüüp, tööjaotus, graafiline analüüs, balansseerimine ja päevavaatlused. Kuna ettevõtte sooviks oli tootmisprotsessi parendamine, sai algselt koostatud koondoperatsioonide tabel, mille eesmärgiks oli välja tuua töötajate ala- või ülekoormatus. Pintsakute liinis olevad tooted on tihti väga erineva keerukusega ja töötlemise ajad väga erinevad. Tööjaotus koostati selle järgi, nagu on see ettevõttes. Tööjaotamisel oli arvestatud ka töötajate efektiivsust. Ettevõttes on enamus töötajatest 100 % ja rohkema efektiivsusega. Eelbalansseerimine sai koostatud selleks, et operaatorite töö sisu sobituks paremini nende oskustega ning tagaksrütmilisema töö liikumise. Seejärel tehti reaalne liini balansseerimine, mis andis ülevaate liinis toimuvast. Selleks, et tööd saaks jaotada võimalikult paindlikult, on vajalikud tööliste erinevad oskused. Hetkel on küll töötajatel palju erinevaid oskusi, kuid kardetakse töötamist spetsmasinatel ja automaatidel, sest seal on vastutus suurem. Seega julgustaks töötajaid juurde õppima uusi keerulisemaid operatsioone sektsioonisiseselt, siis ontööjuhil ka lihtsam liini balansseerida.Omalt poolt soovitaks ettevõttele luua ka uus R-kategooria, mille eesmärgiks oleks õpetada juurde operatsioone ka liini teistest sektsioonidest.Uue kategooriaga tuleks arvestada ka tükitöö hinde tõstmisel. Lisaks sai balansseerimisel välja uuritud, milline töösse laskmise viis on kõige mõistlikum. Sellega sai ettevõtte kinnitust, et praegune tootmisse suunamine - paralleelselt meeste pintsak ja naiste jakk - on kõige õigem. Paraku alati pole võimalik seda teha. Võimalusel võiks lasta sel juhul paralleelselt töösse kaks naiste jakki - üks keerukam ja kõrvale kergem naiste jakk. Lõputöö käigus tehti töötajatele päevavaatlust, mis koostati kahele õmblejale ja ühele tööjuhile. Õmblejate päevavaatlusest selgus, et töötajad on väga erineva tööaja kasutusega. Päevavaatlus viidi läbi kahele sarnase operatsiooniga õmblejale. Mõlemad töölised õmblevad taskuid - üks põhimaterjalist taskuid ja teine voodritaskuid. Uuringu käigus oli näha, et töötajad tulevad tööle erinevatel aegadel, kuid see ei sea takistusi tootmisel. Töötaja teab, et peab suutma tagada järgnevale töötajalepiisava pooltoodangu varu järgmiseks päevaks. Kindlasti soovitaks töötajatele, kes ei käi ettenähtud pausidel, teha kindlasti pause, kuna peale väikest puhkust on töötaja efektiivsem. Samuti võiks töötajatele rohkem meelde tuletada, et nad teeks ka väikesi paariminutilisi võimlemis- ja venitusharjutusi. Tööjuhi päevavaatlusel oli koheselt näha, et tal on palju tööd. Sel päeval, kui vaatlus läbi viidi, tuli ette praagi tagastust.Praagi eemaldamiseks kulus tööjuhil antud vaatluse ajal liialt aega. Parem oleks, kui tööjuht saaks seda aega suunata töötajate õpetamisele ja instrueerimisele. Ka vaatluspäeval oleks olnud otstarbekas praagi edaspidisele vältimisele suunatud töötajate juhendamine. Kõrgendatud tähelepanu kvaliteedi jälgimisele tuleks rakendada eriti siis, kui töösse tuleb uus mudel.Tööjuhid võiksid töötajaid rohkem usaldada kaasates neid probleemide lahendamisele. Kvaliteedijuhtimine on üks väga oluline osa tootmisprotsessis. Selleks et olla jätkusuutlik ja konkurentsivõimeline, peab ettevõte olema pidevas parendamise protsessis. Baltika Tailori tootmises on põimunud erinevad kvaliteedijuhtimise süsteemid - Sixsigma, LeanProduction ja Just-in-time. Kvaliteedijuhtimise veelgi paremaks juhtimiseks pakuks omalt poolt välja DeNisi ja Klugeri süsteemi, mis tugineb kolmele põhimõttele: isikule suunatud, ülesandele suunatud ja ülesande õppimisele suunatud tagasiside.Hea kommunikatioon tagab parema kvaliteedi, rohkem oskusi ja rütmilisema töö. Lõputöö autorina soovin tänada Baltika Tailor OÜ pintsakute liini vanem tööjuht-tehnoloogi Silvi Puhit ja Tallinna Tehnikakõrgkooli poolset juhendajat Anu Tšistovat.Nimetus Piiratud juurdepääs Meeste talvejope tootearendus ja tootmise projekteerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Veske, Paula; Sirley, MuguMeeste talvejope ANNINN tootearendus sihtspetsifikatsiooni, tarbija küsitluse ja konkurentide analüüsiga. Loon analüüsi abiga lõppspetsifikatsiooni ning uue mudeli joonise. Pakun välja uusi lahendusi kvaliteedikorralduses, mõeldes eelkõige ühtsele PLM süsteemile selles ettevõttes. Peamine eesmärk on vähendada paberimajandust ning olla võimalikult loodussäästlik. Tehnoloogilises osas seletan mudelite ja materjalide valikut ning toon välja toodete õmblustehnoloogia. Organisatsiooniline osa, mis räägib mudeli tootmisprotsessist. Välja on toodud tehnoloogiline skeem ja tööjaotus ning näitan, mis õmblusmasinaid tootmises kasutatakse. Töökorralduslik osa, mis näitab üldist töökoha plaani ning kuidas käib töö korraldamine tsehhis.Nimetus Piiratud juurdepääs Müügiedendusmeetodite tõhususe uurimine kaupluse SŃOB näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Ojarand, Getrud; Vaab, EvelinMüük ei ole ainult kliendile kauba vahendamine. Müük hõlmab palju erinevaid aspekte, millega tuleb müügi korraldamisel arvestada. Need olulised müüki mõjutavad aspektid on teeninduse tase kaupluses, kauba väljapanek saalis ja vaateaknal ning kliendile pakutavad soodustused. Kõik need aspektid on müügiga tihedalt seotud ja aitavad seda igapäevaselt edendada. Sellepärast on väga tähtis teada, kuivõrd suurt mõju avaldavad müügiedendusmeetodid kaupluse müügile. Nende meetodite põhjalik uurimine annab paremad teadmised sellest, kuidas neid kõige efektiivsemalt kasutada ja kuidas nende abil tagada kaupluses parem müügitegevus ja suurem käive. Selle lõputöö eesmärk oli välja selgitada püsiklientide rahulolu suurendavad müügiedendusmeetodid kaupluse SŃOB näitel. Müügiedendusmeetodid on kaubanduses üliolulisel kohal. Personaalne teenindus kannab endas ettevõtte väärtusi, soovi pakkuda oma klientidele professionaalset teenindust ja meeldejäävat ostukogemust. Oskuslik kaubapaigutus müügisaalis võimaldab tarbija jaoks luua keskkonna, milles ta ennast hästi tunneb ning mis toob esile esitletava kauba parimad omadused ning aitab seeläbi kaupa paremini müüa. Selleks, et müügiedendusmeetodeid tõhusalt rakendada, on ettevõttel kõigepealt tarvis tunda oma klienti ja teada tema ootusi. Müügiedendamisel on oluline olla tarbija jaoks kättesaadav igal ajal, ka siis, kui kauplus on suletud. Parim viis olla kliendi jaoks igati kättesaadav on e-pood. See veebipõhine müügikanal kätkeb endas piiramatuid võimalusi klientide arvu suurendada ja müügikäivet kasvatada. SŃOB on Skandinaavia disainrõivaid müüv ettevõte. Ettevõttel on kaks kauplust, mis asuvad Tallinnas. Ettevõtte jaoks on peamine väärtus nende kauaaegsed ja lojaalsed püsikliendid. Neile püsiklientidele soovib ettevõte pakkuda võimalikult personaalset klienditeenindust, mis toimub hubases ja stiilipuhtas müügikeskkonnas. See lõputöö analüüsis ettevõttes SŃOB kasutatavaid müügiedendusmeetodeid ja nende rakendamise tõhusust. Töö peamised uurimisküsimused olid järgmised: 1. Kuidas mõjutab klienditeenindus müüki kaupluses ja milline on hea teenindus? 2. Miks on oluline väärtustada püsikliente? 3. Kuidas mõjutavad kaupluse atmosfääri kujundavad tegurid tarbijate ostusooritust? 4. Mis laadi müügiedendusmeetodeid kauplus SŃOB praegu kasutab ja kuivõrd rahul on nendega kliendid? Töö raames tehtud uurimise tulemuste põhjal tegi autor ettepanekud, kuidas ettevõte SŃOB saaks seni kasutatavaid müügiedendusmeetodeid veelgi tõhustada, et jõuda suurema hulga klientideni ja parandada ka püsiklientide ostukogemust. Ettevõtte püsiklientide rahulolu ja arvamuste uurimiseks saadeti neile meili teel kaupluse uudiskirjana palve vastata anonüümsele veebiküsimustikule. Selles uuriti, kuidas püsikliendid on rahul ettevõtte kaupluste atmosfääri, teeninduse, ettevõtte sotsiaalmeediaturunduse ja e-poe kasutusmugavusega. Küsimustikule vastas kokku 101 püsiklienti. Töö eesmärgi täitmiseks on püstitatud järgmised uurimisülesanded: 1. Selgitada kaupluse atmosfääri kujundavate tegurite olulisust müügis. 2. Anda ülevaade klienditeeninduse tähtsusest müügis. 3. Tuua välja võimalused, kuidas tagada parim võimalik klienditeenindus ja kuidas hoida püsikliente. 4. Analüüsida ettevõtte SŃOB kauplustes kasutusel olevaid müügiedendusmeetodeid ja klientide rahulolu nendega. 5. Vaadelda ja analüüsida ettevõtte SŃOB kaupluste müügikeskkonda. 6. Teha ettevõttele SŃOB ettepanekud, kuidas müüki edendada. Töö teoreetilises osas uuris autor müügipsühholoogia mõju tarbijale. Vaadeldi tarbijakäitumist mõjutavaid tegureid ja seda, kuidas nende tegurite abil viia tarbija ostuotsuseni. Vastati küsimusele, miks on ettevõtte jaoks kasumlikum hoida juba tekkinud püsiklientuuri kui keskenduda sellele, kuidas pidevalt uusi kliente leida. Kästleti, millised kaubanduses kasutatavad müügiedendusmeetodid on tõhusad ja kuidas neid tulemuslikult rakendada. Leiti, et ettevõtte suurim väärtus on pakutav teenindus, ja otsiti vastust küsimusele, milline on kliendi jaoks ootuspärane ja ettevõtte jaoks kasumlik klienditeenindus. Autor viis töö raames läbi intervjuu kaupluse SŃOB juhatajaga, et selgitada välja, milliseid müügiedendusmeetodeid kaupluses kasutatakse ja kuidas hindab ettevõte nende tõhusust. Intervjuust selgus, et ettevõte peab enda suurimaks väärtuseks kaupluses pakutavat klienditeenindust, mille puhul püütakse saavutada võimalikult personaalne lähenemine. Kauplus keskendub palju ka kauba väljapanekule saalis ja üldise atmosfääri loomisele. Autor vaatles töö raames ka ise kaupluse müügikorraldust nii tavalisel tööpäeval kui ka kampaania raames korraldatud soodusmüügi ajal. Vaatluse põhjal saab autor kinnitada, et püsikliendid olid aktiivsed mõlemas ostuolukorras. Autori koostatud püsiklientide rahulolu küsitluse vastustest ilmnes püsiklientide ülekaalukas rahulolu (97%) teenindusega kaupluses. Leidus ka vastanuid, kes liiga aktiivset teenindust ei eelista. Nad tõid välja soovi rahulikult ilma abistava teeninduseta kaupluses kaubaga tutvuda. Suurem osa vastanutest oli kaupluses atmosfääri kujundavate faktoritega rahul. Puudustena toodi välja ebapiisav valgustus müügisaalis ja ühte värvitooni kauba lähestikku paigutamise müügisaalis. Neil põhjustel võib kliendil osa kaubast tähelepanuta jääda. Püsiklientidelt uuriti, milliseid kaupluse suhtluskanaleid nad jälgivad. Suurem osa saab infot püsikliendile e-posti teel saadetava uudiskirja kaudu. Üllatav oli Instagrami vähene populaarsus. Ilmselt tuleb ettevõttel sotsiaalmeediasisu luues rohkem vaeva näha. Püsiklientidel oli mõningaid kasulikke nõuandeid ka ettevõtte e-poe kasutusmugavuse parandamiseks. Autori olulisimad ettepanekud, kuidas ettevõte SŃOB saaks tulevikus müügiedendusmeetodeid senisest veelgi tõhusamaks muuta: 1. Autor soovitab kaupluse klienditeenindajatel teenidamisel lähtuda kliendi individuaalsetest eripäradest. Kui klient soovib nõu ja abi, siis tuleb seda loomulikult anda, aga kui klient annab mõista, et ei soovi abi, siis on tähtis kliendi soove austada ja abi mitte peale suruda. Kliendi jaoks on oluline teada ja tunda, et klienditeenindaja on vajadusel olemas, kuid ta saab soovi korral rahulikult omaette kaubaga tutvuda. Autor soovitab jätkata arusaama, et kaupluse müüjad kannavad poes sel hetkel müügil olevaid rõivaid. Siis jäävad need tooted kliendile kohe silma ja on hea näha, kuidas need tooted seljas istuvad. 2. Autori hinnangul peaks ettevõte senisest rohkem keskenduma kvaliteetse ja huvitava sotsiaalmeediasisu tootmisele. Kliendid ootavad rohkem tooteid tutvustavaid postitusi, et stiili-inspiratsiooni koguda. Sotsiaalmeedia on suurepärane ja tänapäeval vältimatu kanal, mille kaudu säästlikult oma ettevõtet turundada ning seeläbi uusi kliente leida ja ka püsikliente hoida. Ettevõtte olemasolevad püsikliendid tundsid huvi näiteks sotsiaalmeediapõhiste loosimismängude vastu. See on hea viis jälgijate huvi hoida ja uusi kliente ligi meelitada. 3. Autor rõhutab vajadust ettevõttele kuuluvat e-poodi edasi arendada. Kliendid soovivad e-poest leida rohkem infot toodete seljas istuvuse ja muude omaduste (materjali, lõike jm) kohta. Klientide tagasisidest lähtuvalt soovitab autor tagada, et e-poes oleks võimalik osta kõiki müügil olevaid tooteid. Samuti peaks e-poe otsingumootorisse lisama filtreid, et kliendil oleks mugavam endale sobiv toode üles leida.Nimetus Piiratud juurdepääs Näidiste valmistamise protsessi kvaliteedi parendamine AS M.A.S.I Company näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Moskvitina, Jaana; Traumann, Ada; Mare-Ann PerkmannKäesolevas lõputöös käsitletakse AS M.A.S.I Company näidiste valmistamise protsessi ning selle kvaliteedi parendamist läbi väärtust lisamise analüüsi. Lõputöö eesmärk sai täidetud ning ettevõtte juhtkonnale on loodud ettepanekud antud protsessi parendamiseks. Töö teoreetilises osas andis autor ülevaate kvaliteedist ning selle juhtimisest, mis on kvaliteedijuhtimise põhielemendid ja miks on kvaliteedijuhtimine ettevõttele vajalik. Samuti andis töö autor ülevaate kulusäästlikust tootmisest ehk Lean tootmisest – miks oleks vaja seda ettevõttes juurutada ning kuidas see aitaks tõsta kvaliteeti tervikult. Autor andis ülevaate ka protsesside olemusest, tuvastamisest ja avastamisest ning protsesside analüüsist ja ümberkavandamisest. Autor on arvamusel, et kui hakata ettevõttes kvaliteeti parandama peaks alustama ettevõtte sisekultuuri parendamisest. Pika ajalooga ettevõttel on oluline välja tulla oma mugavustsoonist ning sisse viia uuendused. Tihti jäädakse peatuma varem toiminud võtetele, kuid kuna maailm on pidevas muutumisest, siis varem toiminud protsessid ei pruugi aastaid hiljem olla kuigi produktiivsed. Järgmiseks oluliseks etapiks on protsesside tuvastamine ning avastamine. Oluline on ära kaardistada kõik ettevõtte põhiprotsessid ning läbi tuleks viia põhjalik analüüs. Protsessidest tuleks eemaldada kõik klientidele väärtust mitte loovad tegevused, olgu need siis sise- või väliskliendid. Kui protsessidest on eemaldatud kõik ressurssi raiskavad tegurid, siis on väiksem tõenäosus ka defektide esinemine toodetes. Selleks, et rakendada käsitletud teooriat töö praktilises osas, tutvus autor AS M.A.S.I Company näidiste valmistamise protsessiga. Eesmärgi täitmiseks viis autor läbi vaatluse ning kaardistas protsessi BPMN vooskeemi abil. Lisaks viis autor läbi ka intervjuu tootearendusmeistriga selleks, et välja selgitada protsessi probleemsed etapid. Teoorast selgus, et oluline on väärtust lisava analüüsi puhul kaasata ka igapäevaselt protsessis osalevaid inimesi. Analüüsist lähtuvalt on tehtud ettepanekud ettevõtte juhtkonnale protsessi parenduseks. Analüüsist selgus, et AS M.A.S.I Company suurimaks ressursiraiskajaks töö ebaefektiivne jaotus ning osakondade vahelised ootamised. Ootamist tingib näidiste valmistamise etappide osakondade vaheline jaotus. Lisaks veel tootmishoone mitmetasandilisusest tingitud transportimised ning töötajate ülekoormus. Analüüsist tulid välja ka ettevõtte üldised probleemid mis mõjutavad kogu ettevõtte tegevust. Nendeks on töötajate mittepiisav koolitamine, tootmise masinapargi vananemine ning keelebarjäärist tingitud infosulg. Infosulgu tekitab ettevõttes ka hierarhiline struktuur ning ühtse meeskonna tunde puudumine. Autor tegi ettepanekud viia juurdelõikus ja materjalide ladu, mis asuvad tootmishoone esimesel korrusel, tootearendusosakonda. Tootearendusosakonnas on kõik vajalikud seadmed juurdelõikuse teostamiseks olemas, seega selles osas ettevõtte lisakulutusi ei kaasneks. Selleks, et tootearendusosakonnas juurdelõikust teostada oleks vaja ühte lisa inimest. Lisa inimese vajadust kinnitab ka tootearendusmeister ning see, et tihti võetakse tootmisliinist lisa inimesi näidiste õmblemiseks juurde. Autor on arvamusel, et juurdelõikuse ja materjalide lao tootearenduseosakonda viimine vähendaks oluliselt transpordile ning ootamisele kuluvat aega ning protsess muutuks efektiivsemaks. Kangaste ja tarvikute tellimise osas tegi autor ettepaneku kaasata ostja näidiste disainimese etappi algusest peale. See on vajalik selleks, et kangaste ja tarvikute tellimisel oleks ostjal kohe kogu vajalik info olemas ning ära jääks ostja ja disaineri vaheline pidev e-kirjade saatmine. Samuti oleks sellisel juhul võimalik kõik kangad ning tarvikud vastavalt näidiste valmistamise plaanile kohe tellida. Protsessist tuleks eemaldada ka korduvtegevused. Lisaks tegi autor ettepaneku ettevõttes kulusäästliku tootmise ehk Lean tootmise ning Demingi ringi kasutusele võtmise. Vajalik oleks ka töötajate pidev koolitamine ning inglise keele kasutusele võtmine kogu ettevõttes. Inglise keel on vajalik, kuna emaettevõte ja tütaretevõte asuvad erinevates riikides. Antud töö raames viis autor läbi protsesside elutsükkli kolm esimest etappi, mis hõlmasid endas protsessi avastamist, protsessi analüüsi ning protsessi ümberkavandamist. Selleks et protsessi ümberkavandamine ettevõttesse juurutada oleks vaja läbi viia ka protsesside elutsükkli kaks viimast etappi, mis on seotud uue protsessi rakendamise ja kontrollimisega. Selleks, et parendada kogu ettevõtte toimivust ning kvaliteeti tuleks kaardisatada ja analüüsida kõiki ettevõtte protsesse ning seejärel juurutada kvaliteedijuhtimissüsteem.Nimetus Piiratud juurdepääs Päästevestide kvaliteedi tõstmise võimalused ettevõtte Lade OÜ tootmisprotsessis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Salme, Triinu-Liis; Traumann, AdaAntud lõputöö kirjutamise aluseks on võetud õmblusettevõte Lade OÜ. Kuna tänapäeval on ettevõtete turg lai ning nii ettevõtetele kui ka klientidele on olulised kvaliteetsed tooted ja kliendirahulolu, siis käesoleva töö eesmärgiks oli välja selgitada, millised tegurid mõjutavad antud ettevõtte tootmisprotsessi ning pakkuda välja, kuidas seda paremaks muuta. Lõputöö autor soovis leida võimalusi tootmisprotsessi mõjutavate kõrvalekallete vähendamiseks, et tõsta ettevõtte toodete kvaliteeti. Töö teoreetilises osas andis autor ülevaate kvaliteeti puudutavatest faktoritest. Kvaliteet on mõiste, mis tänapäeval on muutunud üha olulisemaks ning millele ettevõtte arengus üha enam tähelepanu pööratakse. Lõputöös käsitleti lisaks ka teemasid nagu kvaliteedijuhtimine tootmisprotsessis, kvaliteedinõuded ja normdokumendid ning praaktoodangu kontroll. Rakendamaks teooriat töö praktilises osas, tutvub autor ettevõtte Lade OÜ tegevuse ja kvaliteedipoliitikaga. Eesmärgi saavutamiseks uuris töö autor ettevõtte 2016. aasta automaatseid päästeveste, nende toodangu mahtu ning seda, kui palju esines ettevõttel praaki. Praagi kogused leidis autor kõikide toodetavate automaatsete päästevestide mudelite kohta ning tõi välja ka peamised praagi tekkimise põhjused. Uurimismeetodina kasutati kvantitatiivset andmeanalüüsi. Ettevõtte mittevastavuslehtede läbitöötamisel leidis autor praagi põhjuste kogused nii arvuliselt kui ka protsentuaalselt. Lõputöö autor tõi grupeeritult välja põhjused, millest on tingitud ebaõnnestunud tooted. Tulenevalt sellest tehti parendusettepanekuid eesmärgiga vähendada praak-päästevestide osakaalu. Olulise aspektina võib välja tuua, et kogu aasta jooksul oli kõige sagedasemaks praagi põhjuseks asjaolu, et keevitusprotsessi käigus jäi toote keevitus vigaseks. Teiseks märkimisväärseks põhjuseks saab tuua vigase ballooni, mis on päästevesti automaatse avanemise juures olulisim element. Lisaks vajab mainimist asjaolu, et ettevõttes on kasutusel standard ISO 9001:2000, mis on juba kaks korda oma versiooni uuendanud, viimaseks versiooniks on EN ISO 9001:2015. See aga tähendab seda, et kasutusel olev ISO standard küll eksisteerib, kuid oma versioonilt on see aegunud. Sellisel juhul on mõistlikuks teguviisiks oma kvaliteedijuhtimise protsess lähtuvalt uuest standardist ära uuendada, et väljastada uus sertifikaat. Vanema verisooni standardi kasutamine ei ole keelatud, kuid uuemat standardit kasutavad ettevõtted on klientidele tunduvalt usaldusväärsemad ning loovad paremad kvaliteedi tulemused. Käesoleva lõputöö tulemusena tegi autor ettepanekud, mille rakendamisel on võimalik parendada peamiseid praagi põhjuseid ning muuta töö tulemused kvaliteetsemaks. Lõputöö autor arvab, et parendusettepanekuid arvesse võttes ning neid edaspidi ettevõttes rakendades, saaks ettevõte muuta kvaliteeti puudutavad standardid senisest veelgi paremaks.Nimetus Piiratud juurdepääs Rahvusvahelise internetiturunduse baasmudel ja selle rakendamise võimalused India turul AS Gemhill näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Lehtma, Kätlin; Veetõusme, RainUurimistöö „Rahvusvahelise internetiturunduse baasmudel ja selle rakendamise võimalused India turul Gemhill AS-i näitel” põhiülesanne oli selgitada välja India e-turu hetkeseis, arengusuunad, turule sisenemise võimalused ning võimalikud sisenemisraskused, et teha kindlaks Gemhill AS-i toodete veebiturustamise potentsiaal India turul. BonBon Lingerie naistepesu tootja Gemhill AS plaanib peatselt avada rahvusvahelisele turule loodud ingliskeelse e-poe ning ettevõtte visioon näeb ette esmalt alustada oma toodete turustamist rahvaarvu suuruselt maailma teise riigi ehk India turult. Uurimistöö tulemusel selgus, et tänapäevane kiire infovahetus on loonud olukorra, kus müüjatel on kergem kindlaks määrata võimalikke ostjaid, laieneda turgudele, mis on seni jäänud füüsiliselt kättesaamatuks, ning kujundada ja vajaduse korral tagasiside põhjal kiirelt ümber kujundada turunduskampaaniaid. Põhitegurid, mis mõjutavad Indias e-poest ostmist, on saadavus, hind, toodete pildid, rikkalik teave ning toodete kommenteerimine ja arvamused. Kui kaupleja otsustab minna rahvusvahelisse e-kaubandusse, on tal e-poe loomisel valida kolme variandi vahel: • globaalne e-pood: ühe neutraalse veebikeskkonnaga üritatakse jõuda võimalikult paljude regioonide tarbijaskonnani; • lokaliseerimine: iga olulise sihtturu jaoks luuakse eraldi veebikeskkond, arvestades selle turu eripärasid ja vajadusi; • hübriid kahest eelnevast: veebikeskkond ise on kujundatud neutraalselt, aga veebi sisu – keel, kohalik valuuta ja logistikavõimalused – võib regiooniti muutuda. India puhul sobiks kõige paremini lokaliseerimine, sest Gemhill AS müüb eneseväljenduslikke tooteid: mida rohkem on veebileht kultuuriliselt lokaliseeritud, seda suuremad on klientide ostukavatsused. Kuid lokaliseerimine eeldab väga head kohalike olude, kultuuritausta, tavade ja arusaamade tundmist ning arvestada tuleb mahukamate investeeringutega. 1,2-miljardilise elanikkonnaga India on praegu eri tegurite tõttu maailma üks kiiremini linnastuvaid riike. Eeldatakse, et aastaks 2050 on see maailma juhtiv linnastunud riik. 137 miljonit internetikasutajat teeb Indiast ühe suurima veebikasutajaskonnaga riigi, mis jääb alla ainult Hiinale ja USA-le. Hoolimata suurest rahvaarvust on tarbija seisukohast e-kaubandust reguleerivad tarbijakaitseseadused Indias peaaegu olematud: privaatsus, rämpspostitus, garantii, tagastused, vaidluste lahendamine, varjatud kulud, eksitav teave ja muud seesugused küsimused on praegu täiesti reguleerimata. Seevastu müüjal tuleb India turule sisenedes kindlasti arvestada 2012. aastal kehtestatud FDI õigusaktiga, mis piirab kohalikku jaekaubandusse tehtavaid otseseid välisinvesteeringuid. Selle õigusakti kohaselt võivad otse tarbijale suunatud e-kaubandusega tegeleda ainult kohalikud ettevõtted. Uurimistööst selgus, et Gemhill AS-i parim lahendus India turule sisenemiseks on ikkagi internetipõhine e-pood. See annaks seni alla surutud ja nüüd pead tõstvatele India naistele suurema tootevaliku, privaatsuse ning võimaluse end harida ega tekitaks kelleski ebamugavustunnet. Seejuures tuleks kasutada ühtse standardse veebipoe mudelit, mida on võimalik lokaliseerida regiooni puudutava sisuga, näiteks keel, kohalik valuuta jne. Kohalike naiste teadmatust saaks parandada peale e-poe veel kindlasti ka klienditoe kaudu, kasutades Skype’i. Samuti ei tohiks ära unustada, et 20–30% India internetiostjatest on mehed, kellel puudub samuti veel arusaam naistepesust. Üks FDI õigusakti kohaselt lubatud turulesisenemise võimalus on leida kohalik partner, rakendades ettevõtetevahelise äri (B2B ehk business to business) mudelit.Nimetus Piiratud juurdepääs Rahvusvahelised kvaliteedinõuded lasterõivastele Breden Kids OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Kivilo, Virve; Traumann, AdaAntud töös käsitleti lasterõivastele kehtestatud kvaliteedinõudeid erinevatel turgudel. Töö käigus anti ülevaade kehtestatud nõuetest Eestis, Euroopas, Ameerika Ühendriikides, Ühendkuningriigis ja Kanadas. Samuti saadi ülevaade Breden Kids OÜ toodete nõuetele vastavusest. Töö teoreetilises osas tehti selgeks, kuidas määratletakse toote kvaliteeti ja kvaliteedinõudeid. Õigete dokumentide leidmiseks ja andmekogumiseks tutvuti erinevate rahvusvaheliste, regionaalsete ja ka rahvuslike organisatsioonidega, mis on spetsialiseerunud kvaliteedinõuete kohta info kogumisele, normdokumentide arendamisele ja välja andmisele. Samuti tutvuti erinevate normdokumentide liikidega, millega nõudeid kehtestatakse. Teoorias välja toodud organisatsioonide andmebaasidest selekteeriti vajalikud normdokumendid, mis seejärel läbi töötati ja analüüsiti nende sisu. Töö tulemusena selgus, et kvaliteedinõuetele pööratakse aina rohkem tähelepanu ning ettevõtted peaks jälgima, mida normdokumentides ja eeskirjades nõutakse. See on ettevõttele samuti kasulik, kuna annab hea maine ja suureneb nende usaldusväärsus. Samuti on tulevikus lihtsam ettevõtet laiendada ja välisturgudele siseneda, kuna tooted on ühildatavad. Lasterõivaste kvaliteedinõuete uuringu tulemusena toodi töös välja nõuded toote disaini ja materjalide valiku kohta; materjalides kasutatavad ained ja nende piirmäärad; furnituuride omadused ja soovitatav kasutus rõivaesemetel; tõmbepaelte ja nööride kasutus rõivastel erinevatel vanusegruppidel; siltide omadused ja soovitatavad asukohad; toodete märgistamisel kasutatavad sümbolid ja nimetused; suurustähistused ning toodete pakendamine. Osad neist on vabatahtlikud ja sisaldavad soovitusi toodete parendamiseks, kuid teatud nõuded on osades riikides kohustuslikud ning müüa tohib vaid nõuetele vastavaid tooteid. Analüüsi käigus selgus, et Breden Kids võib oma tooteid müüa hetkel Euroopas, kuna lasterõivad on piisavalt ohutud ning standardid soovituslikud. Laste mugavust ja ohutust silmas pidades ning toodete parendamiseks on soovitatav kasutada toodetes pehmemat kummipaela; lühendada pükste 50 riputustrippe; vältida teravaid ääri siltidel ja korrigeerida hooldustähistuse sümboleid vastavalt kõigi riikide nõuetele; vahetada magnetilised kinnised mittemagnetiliste vastu. Seevastu toodete müümiseks Ameerika Ühendriikides on vajalik laste rõivastes kasutatavatele materjalidele ja ka valmistoodetel teostada süttivuse test ning muretseda sertifikaat, mis tõendab, et tooted on lastele turvalised. Lisaks on vajalik ka lastetoodete sertifikaat, mis tõendab, et toode on laste jaoks sobilik ja ohutu. Materjalide ja toodete süttivuse test ja sertifikaat on vajalik ka Hollandis. Lisaks eelnevalt mainitud riikidele on Ühendkuningriigis ja Kanadas vajalik laste öörõivaste leegikindluse test ja seda tõendav sertifikaat. Autor suutis töö eesmärgi täita ning töötas vastava probleemi lahendamiseks ja ennast teemaga kurssi viimiseks läbi rohkelt erialast ja teemakohast kirjandust ning asjakohaseid dokumente.Nimetus Piiratud juurdepääs Rõivatarbija nutitelefoni rakenduse turupotentsiaali uuring(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Uleksina, Liza; Tuulik, DianaAntud lõputöö on kirjutatud eesmärgiga uurida Eesti turupotentsiaali kavandatavale rõivatarbijale suunatud nutitelefoni rakendusele. Uuring annab ülevaate nutirakenduste äri olukorrast, samuti kavandatava toote konkurentsi analüüsist, küsitluse tulemustest ja lõppkokkuvõttes turupotentsiaali hinnangust.