Tööstustehnoloogia ja turundus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Tööstustehnoloogia ja turundus Märksõna "Economy and Management--Entrepreneurship and Marketing" järgi
Näitamisel1 - 20 32-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs 3D printereid turustava ettevõtte loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Komendant, Ott; / K N Nõuakas, KatiAutor valis lõputöö teemaks „3D Printereid turustava ettevõtte loomine.“ Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli 3D printimistehnoloogia võimaluste kirjeldus ning 3D printerite turustusvõimaluste hindamine, analüüs ja sellest lähtuvalt äriplaani koostamine.Tulemusteni jõudmiseks viis autor läbi kvantitatiivse turu-uuringu. Toetudes uuringust saadud tulemustele selgitati välja ettevõtte potentsiaalne klientuur, kelleks osutusid Harjumaal elavad inimesed vanuses 19-35 eluaastat. Töös tutvustab autor 3D printimise võimalusi ning koostas rajatava ettevõtte äriplaani. 3D printimise puhul on tegu tehnoloogiaga, mis võimaldab luua digitaalsest mudelist füüsikalise mudeli kiht kihi haaval. Tegu on tehnoloogiaga, mis leiutati 1980ndate aastate algul ning millel on potentsiaali peagi kujuneda üheks laialt levinud tootmismeetodiks. Erinevate allikate ja uuringute põhjal võib ennustada 3D printimise laialdast kasutuselevõttu lähimate aastate jooksul. Samuti on oodata tulenevalt tehnoloogia kiirest arengust 3D printimisseadmete odavnemist, mis omakorda teeb 3D printerid klientidele kättesaadavaks. Autor tõi töös välja valiku 3D printimisseadmeid ning printimiseks vajalikke täitematerjale. Veel kirjeldatakse, kuidas läbi viia edukas SWOT analüüs ja teostada finantsplaan. Samuti tutvustati ettevõtluse olemust, äriplaani koostamist kui ka turu-uuringu läbiviimist. Läbiviidud turu-uuringus andis oma vastused 112 inimest. Vastanutest 86% olid teadlikud 3D printimistehnoloogiast, kuid 85% ei olnud sellega otseselt kokku puutunud. Vastustest järeldus, et ettevõtte peamine sihtgrupp on inimesed vanuses 19-35 eluaastat, kes moodustasid ka 86% vastanutest. Veel selgusid peamised tootegrupid, mida inimesed oleksid valmis printima ning kui kõrget hinda on nõus potentsiaalne klient 3D printeri eest maksma. Koostatud uuringu ja töö põhjal võib järeldada, et koostatud äriplaan on reaalselt teostatav. Äriplaani täideviimiseks on vajalik algkapital 12 000 eurot, mille plaanib töö autor leida isiklikest vahenditest. Julgust äriplaani täideviimisel lisavad faktid, et 3D printimistehnoloogia puhul on tegemist noore ning Eestis vähelevinud valdkonnaga, tänu millele puudub hetkel turul tugev konkurents. Lisaks tugineb töö autor turu-uuringust saadud informatsioonile, milles kajastub inimeste teadlikus ning huvi 3D printimistehnoloogiate vastu. Ohuna toob autor välja selle, et tegu on veel küllaltki noore ning areneva valdkonnaga, mille tõttu tuleb ettevõttel olla pidevalt kursis turul toimuvate muutustega, mis välistaks ajas mahajäämise.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia Profitex Invest OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Piir, Ragnar; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli koostada müügistrateegia ettevõttele Profitex Invest OÜ. Selleks viidi läbi tootmishügieeni uuring Eesti toiduainetööstuste seas selgitamaks välja peamised probleemid ja ootused hügieenipartnerile. Tulemuste põhjal koostati müügistrateegia aluspõhimõtted ja tegevuskava nende elluviimiseks. Lähtuvalt lõputöö tulemustest ja peamistest järeldustest saab autor kinnitada, et lõputöö eesmärk, koostada ärikliendi müügistrateegia ettevõttele Profitex Invest OÜ, sai täidetud. Koostatud strateegiat esitletakse ettevõtte tegevjuhile edasiste tegevuste planeerimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia väljatöötamine AS Eesti Elecster näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Irina, Krotiuk; Aasjõe, Ülle; Paavi KarjatseAntud lõputöö eesmärk oli väljatöötada ettevõte AS Eesti Elecster ärikliendi müügistrateegia ja selleks olid läbi viidud mikro-, ja makroanalüüs, kliendi- ja konkurentsianalüüs ning ettevõtte SWOT-analüüs. Nende andmete põhjal on koostatud ettevõtte müügistrateegia tegevuskava, mille perioodiks on üks aasta. Lõputöö esimeses peatükis annab autor ülevaade B2B ja B2C turundusest ja müügist. Tuuakse välja nende erinevused ja B2B eripärad, millest tuleb lähtuda müügistrateegia väljatöötamisel. Samuti uuritakse kommunikatsiooni kanaleid ja hinnakujundamismeetodeid, mis sobivad kasutamiseks just B2B turgudel. Lõputöö teises peatükis on autori väljatöötatud ettevõtte müügistrateegia. Kõigepealt on antud AS Eesti Elecsteri lühitutvustus, ülevaade ettevõtte tegevusalast, ettevõtte struktuurist ja tehnoloogilistest võimalustest. Analüüsitakse mikrokeskonda, mis omakorda koosneb klientide ja konkurentide analüüsist. Samuti viiakse läbi makrokeskonna analüüs. Neist analüüsidest lähtudes koostatakse ettevõtte SWOT-analüüs, kus tuuakse välja ettevõtte peamised tugevused ja nõrkused ning võimalused ja ohud. Lähtuvalt hetkeolukorrast, püstitakse eesmärgid järgmiseks aastaks. Eesmärkide elluviimiseks koostati tegevuskava, mis näeb ette erinevate tegevuste läbiviimist. Tegevuskava on koostatud perioodiks 01.05.2015 kuni 01.05.2016, ehk üheks aastaks. Samuti on koostatud antud tegevuskava eelarve, kus on väljatoodud vajalikke tegevuste maksumus, tähtajad ja oodatavad tulemused. Perioodi lõpus analüüsitakse saadud tulemusi püstitatud eesmärkidest lähtudes ning koostatakse tegevuskava järgmiseks aastaks. Müügistrateegia ettevõtte AS Eesti Elecster baasil on koostatud ja seega võib öelda, et lõputöö eesmärk sai täidetud. Selle efektiivsust saab hinnata järgmisel aastal, siis kui ettevõtte majandustulemused on teada.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia väljatöötamine Wellmax Baltic OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Tolk, Silver-Henri; Täks, MargeKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli koostada Wellmaxi ärikliendi müügistrateegia, tuginedes ettevõtte hetkeolukorra analüüsile, konkurentsi– ja turuanalüüsile, klientide ostukäitumisele ja kliendiuuringule. Tulemuste põhjal töötati 4P mudelit kasutades välja Wellmax Baltic OÜ ärikliendi müügistrateegia. Lõputöö esimeses osas käsitles autor äriliendi ostuprotsessi ning ärikliendi segmenteerimise põhimõtteid ja mudeleid, millest tuleks strateegia koostamisel lähtuda. Lisaks käsitleti konkurentsianalüüsi, turuanalüüsi ja SWOT analüüsi aluseid. Lõputöö teises osas tutvustati Wellmaxi kui ettevõtet, tegevusvaldkonda, ettevõtte kasutuses olevaid ressursse ja firma struktuuri. Seejärel anti ülevaade Wellmaxi hetkeolukorrast, mis hõlmas endas turuanalüüsi ja konkurentsianalüüsi. Turuanalüüsis lähtuti makrokeskonnast ja selle võimalustest ning ohtudest. Konkurentsianalüüsis kaardistati otsesed Wellmaxi konkurendid Alfafort OÜ ja Akordia Puit OÜ, toodi välja nende tugevused ja nõrkused, tehti järeldused ning toodi välja Wellmaxi konkurentsieelised. Lisaks võeti aluseks M. Porteri poolt välja toodud 5 jõudu ning analüüsiti nende mõjusid ettevõtte käekäigule. Lõputöö kolmandas osas käisitleti autori poolt läbiviidud kliendiuuringu meetmestikku, sisu ja tulemusi. Kliendiuuringu eesmärgiks oli nii olemasolevate kui potentsiaalsete klientide ootuste kaardistamine ja mis aitab luua pinnast klientide edasiseks veelgi vajaduspõhisemaks segmenteerimiseks. Tulemusi analüüsiti ja tehti järeldused ning nende põhjal tehti ettevõttele ettepanekud. Lisaks eesmärgi täitmisele, suudeti uuringi käigus saavutada kontakt potensiaalsete klientidega ning ilmutati mõlemalt poolt huvi tulevikus koostöövõimalusi arutada ja rakendada. Viimases lõputöö osas püstitati strateegia eesmärgid, mis annaksid tegevustele kindla suuna. Toodi välja Wellmaxi klientide ja potensiaalsete klientide segmenteerimise põhimõtted ja segmendid, kellega ettevõte tulevikus edasi töötab. Autor viis läbi ka Wellmaxi SWOT analüüsi ning tõi välja ettevõtte jaoks tähtsaimad tugevused ja nõrkused ning võimalused ja ohud, millega võib tulevikus Wellmax silmitsi seista. Strateegia raamistikuna kasutas autor 4P (hind, toode, koht ja toetus) meetmestikku, millest tulenevalt pakuti välja lahendused, mida ettevõte peaks rakendama strateegia edukaks elluviimiseks. Lisaks koostas autor tegevuskava, perioodi pikkusega 2 aastat, mis toob selgelt välja tegevused, tegevuste täitjad, tähtajad, tegevuste maksumused ja oodatavad tegevuskava tulemused. Kogu lõputöö olulisemate järeldustena võib välja tuua Wellmaxi väga tugeva turupositsiooni ja parima hinna ja kvaliteedi suhte võrreldes otseste konkurentidega. Uuringu tulemustest selgus, et lehise materjalile on ehitusturul suurenev vajadus ning äriklientidel on reaalne huvi oma toodete valmistamisel lehist kasutada. Lisaks selgus, et valdavalt kasutatakse uuritud segmentides standarmõõtudega materjale ja toorikuid, ning tooteid, mida pakub Wellmax tänasel päeval. Olulisemate ettepanekutena võib välja tuua vaheloa vajadust Harjumaa piirkonda, et tuua kaup oma klientidele lähedamale ning läbi vahelao olemasolu tõsta ettevõtte väärtust kliendi jaoks. Äriklientidele tuleks läheneda personaalselt. Tuleks taotleda FSC sertifikaat, mis tõendab materjali päritolu ja kvaliteeti ning regulaarste kliendi rahuoluuuringute läbiviimist. Eelpool mainitud ettepanekute rakendamine aitab tugevdada Wellmaxi turupositsiooni ja luua ärikliendi jaoks lisaväärtusi. Lähtuvalt teema käsitlusest ja lõputöö tulemustest saab öelda, et käesoleva lõputöö eesmärk koostada Wellmaxi müügi- ja turundusstrateegia, sai täidetud. Koostatud müügi- ja turundusstrateegia esitatakse Wellmax juhatusele analüüsimiseks ja edasiste turundustegevuste planeerimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendikeskse turundusplaani loomine tehniliste komponentide valdkonnas Wermundsen OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Eespere, Otto; Bergmann, MeelisLõputöö käigus koostas autor Wermundsen OÜ pakutavale Wexon tootevalikule turundusplaani. Töös keskenduti 2017. aastale sellel põhjusel, et struktuurimuutustest lähtudes oli vajalik luua turundusstrateegia ning meetmed, millele toetudes oleks võimalik edukalt saavutada seatud turunduseesmärgid 2017. aasta lõpuks. Töö käigus andis autor ülevaate firma ajaloost ning Wexon tootevaliku omapäradest, mida oli vajalik turundusplaani koostades järgida. Samuti võeti vaatluse alla firma sise-, mikro- ning makrokeskkonna tegurid. Mikrokeskkonda analüüsides määras autor kindlaks Wexon tootevalikule suurimat konkurentsi pakkuvad firmad, mis jagunesid insenerilahenduste pakkujateks ning tehniliste komponentide müüjateks. Samuti määras autor kindlaks viis potentsiaalset sihtsegmenti tehniliste komponentide turustamiseks ning koostas SWOT analüüsi. Viimane peatükk on keskendunud turundusstrateegia ning turundusplaani loomisele. Selle käigus lõi autor turundusstrateegia, mis näeb ette aktiivset tööd olemasolevate klientidega ning isikliku müügi tähtsust uute klientide puhul. Samuti leidis autor, et suurt rõhku oleks vaja turundamisel suunata peamistele tootegruppidele, sest läbi nende on firma suuteline paremini välja tooma enda strateegilisi eeliseid. Lisaks arvas töö autor, et tänu suurele tootevalikule ning kvaliteetsele oskusteabele on võimalik saavutada edu ka väiksema konkurentsitihedusega segmentides energia-, kütuse-, keemiatööstuste ning kütuste käitlejate näol, mida peaks Wermundsen OÜ ära kasutama. Läbi 4P turundusmeetmestiku tõi autor välja tegurid, läbi mille saavutatakse seatud eesmärgid 2017. aasta lõpuks. Autori lähtekohast on vajalik planeerida kliendikülastusi olemasolevate, kui ka potentsiaalsete klientidega, et kinnitada koostööd ning samuti viia tooted uute klientideni. Sellepärast on olulisel kohal tooteesitluste loomine, mida oleks võimalik kasutada kliendikülastustel. Samuti leiab autor, et uuendamist vajab firma koduleht ning tuleb luua lühikesed tootekataloogid. 2017. aasta viimases kvartalis on autori seisukohalt vajalik reklaamida Wexon tootevalikult ajakirjas Inseneeria ning samuti osaleda 2017. aasta Instrutec tööstusmessil uute koostöösidemete leidmiseks. Töö lõpus andis autor ülevaate turundustegevustele seatud tähtaegadest 2017. aastal ning samuti tõi välja ettepanekud, millele oleks vajalik tähelepanu pöörata tulevikus.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaan nõrkvoolusüsteemide ehitusega tegeleva ettevõtte käivitamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kuriks, Veiko; Aasjõe, ÜlleAntud äriplaan on koostatud nõrkvoolusüsteemide ehitusega tegeleva ettevõtte käivitamiseks. Paigaldustöid teostav ettevõtja peab olema kvalifitseeritud, omama vastavate tööde tegemiseks pädevustunnistust ning kasutama vaid oskustööjõudu, omama vastavate tööde tegemiseks MTR-registri tõendit ja turvategevuse luba, juhul kui on tegu turvasüsteemide paigalduse ja hooldusega. Töö teostamise eest vastutaval isikul peab olema ATS-litsents Turvatehnik III, ta peab tundma antud installatsiooni ja oskama vajalikke töid. Samuti on ettevõttele vajalk Turvalistents- tegevusluba Eesti Vabariigi Julgestuspolitseist. 2014a. on arutusel Julgestuspolitsei turvalitsentsi-tegevusloa vajaduse üle, kuid see lisab ettevõttele kindlasti usaldusväärsust just eraklientide silmis. Ettevõtte konkurentsieelis baseerub kliendisõbralikul hinnal ja ka teenuse kõrges kvaliteedis. Lisaks annab väikese konkurentsieelise ka ettevõte keskendumine turuniššile, mis on hetkel konkurentide poolt jäänud tähelepanuta. Pakutavaks teenuseks on erinevate nõrkvoolulahenduste ja nõrkvoolusüsteemide ehitamine nii ettevõtetele kui ka eraisikutele. Põhilisteks nõrkvoolusüsteemideks on automaatsed tulekahjusignalisatsioonisüsteemid, (ATS) nii konventsionaalsed-, kui adresseeritavad ATS süsteemid,valvesignalisatsioonisüsteemid, fonosüsteemid, videovalvesüsteemid, TV- võrgud, andmeside võrgud, läbipääsusüsteemid, helisüsteemid, turnikeed ja õekutsesüsteemid. Lisaks loetud süsteemidele on võimalik teostada erinevaid kaabeldus- ja paigaltustöid nii ventilatsioonilahenduste- kui ka automaatika tarvis. Põhilisteks sihtgruppideks on ehitusettevõtted, kellele pakutakse alltöövõttu. Lisaks veel ärikliendid ja ka eraisikud, kellele pakutakse otse erinevaid nõrkvoolulahendusi. Ettevõtetele alltöövõtu korras pakutav teenus seisneb peatöövõtjale hanke korras hinnapakkumise koostamisest, erineva suurusega objektid, nii kaubanduslikud pinnad kui ka eramud-korterelamud, tööstushooned jne. Hinnapakkumise sobivusel tööde teostamist, kooskõlastusi näiteks päästeametiga, süsteemide testimist ja teostusdokumentatsioonide vormistamist. Ettevõtte tarnijateks on erinevad kaubandusettevõtted, kes tegelevad vastavate seadmete- ning installatsioonitarvikute müügiga. Samuti sõlmitakse lepingud erinevate tööriistarentidega, tõstukite ja akulavade rendiks. Vajalikud põhivahendid on plaanis soetada Eesti Töötukassa poolt saadava võimaliku toetusega ning omaniku poolt sisse makstava osakaptaliga. Esialgu täiendavaid ruume ettevõttel tarvis ei ole, kuna seadmete ja kaupade ladustamiseks on võimalik kasutada isikliku garaaži. Kõige suuremaks põhivaraliseks ressursiks on kaubik, mida kasutatakse liikumiseks ja kauba ning materjalide objektitede transportimiseks. Kaubik peab olema piisavalt pikk, vedamaks ka kolme meetriseid torusi ja madala proofiiliga, mahtumaks garaaži. Samuti on vajalik kärukonks ehitustõstukite ja teiste seadmete transportimiseks. Tööriistad on komplekteeritud nii, et saab teostada kõik vajalikud installatsiooni- ja paigaldustööd, hooldustööd ning testimised.Tööriistadest on olemas proffesionaalne Makita aku-lööktrell ja tavaline akutrell, seega eelistatakse sama sarja ja tootja tööriistu. Tööriistad on mõeldud ühele, kahest inimesest koosnevale paigaldusmeeskonnale. Spetsiifilisemad ja kallimad tööriistad/seadmed (näiteks võrgutester andmesidevõrgule, võrgugarantii tagamiseks, fiiberoptilise kaabli keevitusseade jne.) võetakse vajadusel rendile. Ettevõtte üks olulisemaid võtmetegureid on tehniline kompentents töötajatel.Selline asjaolu võimaldab käivituskuludelt märkimisväärselt kokku hoida. Eeskätt seeläbi, et alustades ettevõtlust ei ole tingimata vajalik palgata palju töölisi. Ettevõtte juhatusel on enesel piisav kompententsi pakutavate teenuste osutamiseks ja tööde teostamiseks. Vajalaik on vaid üks lisapaigaldaja ja raamatupidaja. Konkreetsete ideede elluviimiseks vajalikke vahendeid ja võtteid tutvustatakse alljärgnevates tabelites, mille hulka kuuluvad detailsed arvutused. Antud plaani koostades on lähtutud Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest, ärieetikast ja üldtunnustatud normidest. Alustaval ettevõttel ei ole kindlasti lihtne võrdlemisi tiheda konkurentsiga ärimaastikul läbi lüüa, kuid oleme leidnud võimalused seda siiski teha.Äritegevust planeerides on paika seatud ka kasumiprognoos järgnevaks kolmeks aastaks. Aastaga 2014 on planeeritud tekitada müügitulusid mahuga 35675 eurot, millest kasumi osakaal on ligi 8500 eurot. Teisel aastal on plaanis kasvatada käivet, kuid mitte suurendada oluliselt põhivaralisi ja tööjõu ressursse. Tegutsemise kolmandal aastal on võimalik prognoosida stabiilset ja kindlat positsiooni turul, seda eeskätt tänu teenuste kõrgele kvaliteedile ja meeldivale hinnapoliitikale. Olles endiselt väikeettevõte, jäädakse kliendi suhtes äärmiselt paindlikuks ja nimetatud asjaolu on oluline tegur püsiva kliendisuhte hoidmiseks. Diplomitöö käigus leidsid püstitatud eesmärgid ammendava ja ettevõttele väärtusliku lahenduse. Diplomitöö mahuks on 88 lehekülge, töö on koostatud eesti keeles, lisas toodud materjalid on diplomitöö illustreerimiseks (koosneb kuuest lisast) ning kasutatud kirjandus koosneb 29 allikast.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaan turundusteenust pakkuva ettevõtte käivitamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Saarm, Henry; Kiis, HelenÄriplaan on koostatud ettevõte jaoks, mis pakub internetiturunduse teenuseid. Ettevõte pakub sotsiaalmeedia haldust, SEO (Search Engine Optimization) ehk otsingumootori optimiseerimist, emaili turundust, veebilehtede loomist ning foto- ja videograafia teenuseid. Firma eesmärkideks on pakkuda kvaliteetset teenust konkurentsivõimelise hinnaga, luua püsiv kliendibaas ja leida palju koostööpartnereid. Pikemas perspektiivis on firma eesmärk laieneda üle Eesti. Äriidee peamiseks riskiks on suur konkurents. Ettevõtte sihtgruppideks on mikroettevõtted, kes ise turundusega tegeleda ei jõua või ei suuda palgata turundusspetsialisti. Sihtgrupid on ettevõtted, millede töötajate arv ei ületa kümmet ja käive on maksimaalselt 2 miljonit. Ettevõtte konkurentsieeliseks on paindlik teenuste valik ja kvaliteetne klienditeenindus. Esimese tegevusaasta eesmärgiks on luua ettevõte, kus töötab ettevõtte ainuomanik üksi. Lisaks plaanitakse sõlmida teisel aastal pikaajaline koostööleping vähemalt viie püsikliendiga. Ettevõtte käivituskulud kaetakse täielikult omakapitalist ja ettevõtte majandustegevusega ning täiendav pangalaen ei ole vajalik. Äriplaani maht on 46 lehekülge, äriplaani keel on eesti keel. Lisades kajastuvad finantsprognooside tabelid.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaani koostamine ettevõttele North Solar OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Luste, Janno; Koitmäe-Pihl, AnnikaKäesolevas lõputöös käsitletakse loodava ettevõtte North Solar OÜ äriplaani ning tegevusi. Ettevõtte põhitegevuseks on päikeseenergia täislahenduste müümine. Lahenduste pakkumine hakkab toimuma koostöös ettevõttega NAPS Solar Estonia OÜ ning jaguneb müügilähenemiste kaupa järgnevalt: Peamiseks müügikanaliks saab toodete ja lahenduste tutvustamine F2F (Face-to-Face) viisil kaubanduskeskustes, laatadel, messidel ja muudes rahvarohketes paikades. Sekundaarne ning F2F müüki toetav kanal saab olema müümine TM (Telemüük) teel. TM aitab järelteenindada potentsiaalseid kliente, kel lahenduste vastu on huvi olemas kuid, kellel ei ole võimalik koheselt ostuotsust langetada. TM kanalit pidi viiakse lõpuni pooleliolevad tehingud ja kliendisuhtlused. Lisaks annab see ettevõttele otsese ja ausa tagasiside klientidelt, mis aitab aja jooksul töö efektiivsust ja klienditeenindust veelgi tõsta. Ühtlasi annab see ka võimaluse pakkuda tasuta konsultatsiooni kõikidele, kel teema huvi pakub. Samuti hakkab ettevõte tulevikus pakkuma taastuvenergiaga seonduvaid konsultatsioone ja- ka koolitusi. Hooajaliselt on kavas rakendada ukselt-uksele (Door-To-Door ehk D2D) müüki, kuid seda peamiselt suveperioodidel. Kogu ettevõtte tegevust ning brändi hakkab toetama ka tugev kajastus sotsiaalmeedias ning internetiturunduse ja- reklaamikanalites. Eesmärk on tekitada inimestes teadlikkust päikeseenergia võimekuse osas, lisades sinna võimaluse mugavalt soetada North Solar OÜ käest parima kvaliteediga, Eestis toodetud päikeseenergia lahendus. Lähtudes loodava ettevõtte esmastest vajadustest ning võimalustest asub loodava ettevõtte kontor omaniku kodus (Tuisu-7-10). Kui ettevõttesse lisandub ka järgmine töötaja, võetakse üürile juba kasvuruumiga üüripind, mis mahutaks kontorisse kuni 6 inimest. North Solar OÜ jaoks on esimese tegevusaasta jooksul sihitud sihtrühm peamiselt elumaja omanikud ja väikesed ühistud, kes soovivad oma elektriarveid vähendada või nulli viia, hakates samaaegselt mikrotootjaks, tootes otse oma maja katusel 100% taastuvat ja puhast energiat. Oma peamiste klientidena näeb ettevõte just eraldiseisvate majade omanikke, kelle maja ei ümbritseks kõrged puud, mis võiksid katusele langevat valgust varjutada. Samuti eelistatakse viilkatusega maju, mille ühtlane katusepind on suunaga ida või lõuna poole, tagamaks maksimaalse süsteemi tootluse. Eraldisesivate majade omanike eelis näiteks kahepere elamute ees on ettevõtte jaoks väiksema arvu otsustajate protsessi kaasamise vajadus, mis omakorda lühendab müügitsüklit ja aitab kiiremini tulemusi saavutada. Konkurente on ettevõtte põhitegevusele toetudes (EMTAK 4321- Elektriinstallatsioon), Eestis ligi 400. Suuremateks konkurentideks saab pidada Energogen OÜ-d, Solar4You OÜ-d, Sigmasystems OÜ-d ning suurimateks konkurentideks saab pidada Smartecon OÜ-d ning Energiapartner OÜ-d. [5] Käesoleva lõputöö üheks eesmärgiks oli NAPS Solar Estonia OÜ-ga tutvumine. Töös anti põhjalik ülevaade North Solar OÜ ajaloost ning vaadati üle ka tootmise tehnoloogiad. Loodava ettevõtte eesmärkide püstitamine ning tuleviku missiooni ja visiooni koostamine olid samuti ühed töö eesmärkidest ning olulistest aspektidest. Visiooniks sai visioon toimetada päikeseenergia igasse kodusse ja läbi selle kasvada usaldusväärseimaks energiaettevõtteks Euroopas. North Solar OÜ missioon ja olemasolu põhjus on aidata inimestel pärandada järgnevatele põlvkondadele parem ja puhtam tulevik. Ettevõtte tegevuseesmärgid jaotati kolmeks: lühiajalised, keskmise pikkusega ning- pikaajalised eesmärgid. Töö käigus töötati välja toimiv ärimudel ning see dokumenteeriti lihtsal kujul, et seda saavad lisaks asutajale järgida ja uurida ka ettevõttega alles tulevikus liituvad inimesed. Pakutavate toodete analüüs ja tutvumine sa läbi võetud 7. peatükis, kus anti ülevaadet ettevõtte poolt pakutavatest päikeseenergia täislahendustest, mille peamisteks kolmeks komponentideks on Kvaliteetsemad päikesepaneelid, soodsamad Aasia päikesepaneelid ning inverterid. Kõikidee komponentide plusse ja miinuseid analüüsiti ning neist anti ka hea ülevaade. Ettevõtte käivitamiseks vajalik tegevuskava koostati peatükis 14 ning selle abil on kindel samm haaval kavas olevaid tegevusi ellu viima. Tegevuskava koostamine oli samuti üks töö eesmärkidest, mis on edukalt saavutatud. Atraktiivse ning kvaliteetse North Solar kaubamärgi loomine oli üks käesoleva töö peamiseid eesmärke. Peatüks number 11, kus käsitleti turundustegevusi, koostati North Solar OÜ-le ka kaubamärk, mis nagu austaja soovis, annab edasi rohelise mõtteviisi ning kvaliteedi. Loodud kaubamärki ja logo hakkab ettevõte kasutama igal võimalusel. See trükitakse esindaja t-särkidele, visiitkaartidele, lendlehtedele ja stendidele. Kuna oluline osa ettevõtte turundusstrateegiatest viiakse läbi interneti vahendusel, hakkab ettevõte logo ja loodud temaatikat kasutama ka kodulehel, sotsiaalmeedias ning internetireklaamides. Töö tulemusena julgeb autor öelda, et saavutatud eesmärgid on täidetud. Välja on Töötatud äriplaan North Solar OÜ-le, ning on tõestatud ära olemasoleva äriidee toimivus. Üks töö peamisi eesmärke oli kvaliteetse ning põhjaliku äriplaani abil äratada huvi ka potentsiaalsetes investorites. Peab tõdema, et investoreid veel kaasatud ei ole, kuid ettevõtte asutaja on oma ideed esitlenud kahele võimalikule investorile, kellest ühega on jõutud juba läbirääkimiste faasi. Lisaks saab öelda, et ajastus käesoleva äriplaani elluviimiseks on analüüsi käigus osutunud soodsaks. Turul on ruumi loodava ettevõtte tegevuse laiendamiseks, potentsiaalseid kliente on palju ning huvi taastuvenergia sektori ja- lahenduste vastu on vaid tõusev. Sellest tulenevalt jätkub tempokas töö North Solar OÜ kasvatamiseks ning juba on asutamisel ka juriidiline vorm nimega North Solar OÜ.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaani loomine Color It OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Salumaa, David; Bergmann, MeelisTöös kirjutati lahti ettevõtte peamised pakutavad teenused ning tehti vajalikud omahinna ja kasumi arvutused. Selgitati välja prognoositavad tootmismahud viie aasta lõikes ja maksimaalne tootmismaht ning toodi välja oma tootmishoone püstitamiseks vajalikud kulutused. Uurimustööst selgus, et senise hinnakirja järgi teenust pakkudes oleks ettevõtte keskmine kasum teenuse pealt 40%. Kasumi arvelt on võimalik ettevõtetele ja eraisikutele teha kuni 20% soodustust. Varasem vahendusega teenitav kasum oli kõigest 5%. Ettevõte peaks suuremat tähelepanu pöörama kõrgläikelisele viimistlusele mille populaarsus Eestis on tõusuteel ning kasum suurim. Tootmishoone püstitamiseks on ettevõttel vaja teha 16700 eurone investeering. Finantsprognoosist selgus, et oma tootmisega suudaks ettevõte juba esimesel aastal teenida piisavalt kasumit, et katta tootmise alustamiseks vajaminevad investeeringud. Prognoositava käibe ja kasumi järgi on ettevõttel kasulik alustada oma tootmisega. Kuna otseseid konkurente on vähe ja turuliidri positsioon hõivamata, on targa tegutsemise puhul võimalik aastaks 2019 saavutada turuliidri positsioon. Suurim võimalus positsiooni haaramiseks on hea kvaliteet ja tõhus müügitöö. Väga olulisel kohal on kliendi tähtaegadest kinnipidamine ja teenuse hind, mille puhul ettevõte teenib kasumit ning kliendid on hinnaga rahul.Nimetus Piiratud juurdepääs Chrono Track ajavõtuteenust turustava ettevõtte loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Aau, Karen; Nõuakas, KatiAutor koostas lõputöö pealkirjaga „Chrono Track ajavõtuteenust turustava ettevõtte loomine“. Selle eesmärgiks oli uurida RFID- tehnoloogiat, mille baasil ajavõtusüsteem toimib, viia läbi turu-uuring, selgitamaks välja teenuse vajalikkus ja sellest lähtuvalt koostada ettevõtte äriplaan. Lisaks tutvustab autor töös ajavõtuteenuse pakkumiseks vajalikke seadmeid ja annab ülevaate finantsprognoosidest. RFID on tehnoloogia, mis kuulub automaatsete identifitseerimissüsteemide (AIDC) gruppi ja seda kasutati esmakordselt 1980. a. Andmete edastamine toimub juhtmeavabalt elektromagnetlaineid kasutades. RFID-süsteem koosneb elektronkiibist, lugejast ja antennist. Tehnoloogia vajab toimimiseks eraldi tark- ja riistvaralist infosüsteemi. RFID-tehnoloogia suurimaks erinevuseks võrreldes teiste AIDC süsteemidega on see, et objekti lugemisel ei ole vaja otsenähtavust märgisega ja see suudab lugeda liikuvaid objekte. Selgitamaks välja huvi ja vajadust uue teenusepakkuja järele, viidi läbi kvalitatiivne turu-uuring. Autor valis välja 10 suuremat rahvaspordiürituse korraldajat ja saatis neile e-posti teel küsimustiku. Läbiviidud turu-uuringus osales 6 rahvaspordiürituste korraldajat. Reaalselt saadi ülevaade 20 rahvaspordiürituse kohta. 100% vastanutest oli huvitatud uue teenusepakkuja turule tulekust. Ettevõtte peamine eesmärk saab olema koostöökokkulepete saavutamine just nende rahvaspordiürituste korraldajatega, lisaks üritatakse jooksvalt sõlmida kokkuleppeid väiksemate ürituste korraldajatega. Lisaks rahvaspordiürituste mahtudele saadi ülevaade teadlikkusest Chrono Tracki kaubamärgi kohta ja uuriti, millised lisateenused huvitaks rahvaspordiürituste korraldajaid. Äriplaanis sõnastas autor ettevõtte äriidee, missiooni, visiooni ja eesmärgid, kirjeldas ettevõtluskeskkonda, teenuse pakkumiseks vajalike seadmeid, selgitas välja teenuse sihtgrupi ja analüüsis turgu ja konkurente. Lisaks koostas tegevusplaani, viis läbi riskianalüüsi ja koostas ettevõtte finantsprognoosid. Läbiviidud turu-uuringu ja koostatud äriplaani analüüsi põhjal võib järeldada, et äriplaan on teostatav. Ettevõtte käivitamiseks on vajalik algkapital 62 000€, millega on võimalik soetada ajavõtuteenuse pakkumiseks vajalikud seadmed ja hoida esimesed aastad rahavood positiivsena. Prognoositav ettevõtte tasuvusaeg on 5 aastat. Projekti on plaanis finantseerida laenu ja toetustega. Lisaks on plaanis leida ka investoreid. Äriplaani teostamiseks annab julgust rahvaspordiürituste korraldajate huvi uue ajavõtuteenuse pakkuja vastu. Suurimaks ohuks peab autor tehnoloogia kiiret arengut, mis võib tähendada lisainvesteeringute vajadust lähivtulevikus. Arvestades, et turul on ka teisi teenuse pakkujaid, prognoosib ettevõte esimeseks aastaks 10-15 ürituse teenindamise, mille puhul peaks aastane kiipide müügimaht ulatuma 45 000 kiibini ja osalejate arv 60 000 inimeseni.Nimetus Piiratud juurdepääs Ettevõtte Waizly Education OÜ äriplaan(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Piip, Rauno; Suurväli, MariÄriplaan ja turundusplaanNimetus Piiratud juurdepääs Fibo Lux 88 lansseerimine Eesti turule Saint-Gobain Ehitustooted AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Jürgenson, Marianne; Toding, MartinKäesoleva lõputöö eesmärk oli välja tuua lansseerimiskava, et tuua uus toode turule kasumlikult. Selleks tuli kõige pealt analüüsida konkurente, tuua välja Fibo Lux 88 peamised eelised ning pakkuda välja promotsiooni vormide kaudu erinevaid tegevusi, kuidas jõuda sihtrühmadeni. Vaheseinade turuanalüüsil toodi välja peamised konkurendid ning võrreldi neid uue tootega Fibo Lux 88 vaheseinaplokiga. Siit selgus, et Fibo Lux 88 täidab võrreldes konkurentidest peamisi nõudeid maksimaalselt – hea tulepüsivus, tugev, kerge, õhuke, niiskuskindel, piisav helipidavus, minimaalne viimistlus. Lisaks on Fibo Lux 88 hind keskmisest konkurendist koos paigaldusega soodsam. Peamine lõputöö eesmärk oli tuua etappide kaupa välja lansseerimiskava. Fibo Lux 88 põhisõnum on, et uus vaheseinalahendus on kiire, mugav ja terviklik. Põhiline on jõuda iga sihtrühmani nii otsese kontakti abil kui ka läbi avalikkuse. Selle raames tuleks tutvustada toodet messidel ning kui eelarve lubab, siis reklaamida uut vaheseinaplokki läbi konkreetse telesaate, milleks autor pakkus välja Kanal 2 Kodusaade ja TV3 Nurgakivi. Lisaks võiks teha koostööd ülikoolide ja kõrgkoolidega, et korraldada seminare projekteerijatele ja arhitektidele. Samuti tuleks ehitajatele korraldada Weberi kontoriruumides toote esitlus. Samamoodi tehakse otsemüüki ehitusobjektidele ning vajadusel antakse projektipõhiseid allahindlusi.Nimetus Piiratud juurdepääs Klaasipesuvedeliku tankla turundusplaan OÜ Siris näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Ots, Harri; Aasjõe, Ülle; Risto VanatoaKäesoleva lõputöö eesmärk on luua toimiv turundusplaan, mille kohaselt saab väikeettevõte käivitada unikaalse toote- klaasipesuvedeliku tankla ja välireklaami kandja- projekti. Põhieesmärgiks on luua uus väljund unikaalsele välireklaami kajastamisele. Projekti idee on käivitada klaasipesuvedeliku tankla kontseptsioon, kus tõstetakse teenuse väärtust ja luuakse kaasaegsed välireklaami võimalused. Töö käigus on põhjalikult analüüsitud nii reklaamituru olukorda antud valdkonnas, kui klaasipesuvedeliku pakkujate osas. Esimene peatükk kirjeldab Siris OÜ tegevuskeskkonda ning analüüsib kõiki mikrokeskkonna faktoreid. Põhjalikult on kirjeldatud klaasipesuvedeliku tankla konkurente, kliente, turgu ja tarnijaid nii klaasipesuvedeliku kui reklaami vaatenurgast. Teises peatükis annab autor ülevaate ettevõtte Siris OÜ hetkeolukorrast. Analüüsitakse personali koosseisu ja ettevõtte portfelli. Lisaks kirjeldatakse ettevõtte finantsvõimekust ja võimalusi projekti elluviimiseks. SWOT analüüsis tuuakse välja ettevõtte tugevused, võimalused, nõrkused ja ohud. Kolmas ja ühtlasi ka olulisem peatükk selgitab ettevõtte ja tankla eesmärke. Lähtudes kogutud infost leitakse kõige mõistlikum turundusstrateegia tankla projekti elluviimiseks. Ühtlasi hõlmab peatükk taktikalist tegevuskava 4P-d ja finantsprognoose, mis annavad investorile ülevaate tankla tasuvusest. Peatüki lõpus hindab autor projekti riskifaktoreid ning seab tegevusplaani riskide rakendumisel. Töö tulemusena selgub, et ettevõtte Siris OÜ peamiseks eesmärgiks oleks keskendumine vaid välireklaami müügile, tegevuse fokusseerimiseks ja killustamise vältimiseks on mõistlik hakata klaasipesuvedeliku tanklat edasi frantsiisima ja kogu vedeliku müügist saadava tulu saab frantsiisiv investor. Tasuvusanalüüsiga leiti, et investeerides tanklasse, teenides sellega kogu klaasipesuvedelikust saadava tulu ning 10% reklaamimüügilt, saab investor investeeritud raha tagasi vähemalt 3,8 aastaga. Analüüsitud on ka riskifaktoreid. Põhiliseks riskifaktoriks on Siris OÜ vähese kogemusega müügitöötajad, kes vajavad väljaõpet ja vajadusel tuleb juurde värvata kompetentseid müügimehi. 34 Kuna tankla keskendub väiksele turusegmendile ning eristub konkurentidest, siis kasutatakse projekti käivitamiseks fokusseeritud ehk turuniši strateegiat. Et tänases ettevõtluskeskkonnas läbi lüüa on vaja eristuda konkurentidest, teada kliendi vajadusi ja turgu ning pakkuda uusi ja paremaid lahendusi. Lõputöö tulemusena selgus, et klaasipesuvedeliku tankla projekt ongi selles osas unikaalne ja uuenduslik, kuna konkurentidest eristumiseks pakub tankla projekt reklaami suunamist segmendi põhiselt, lisaks saab tankida vaja mineva koguse, mis ei jäta kohustust pakendi ladustamiseks või likvideerimiseks. Käesolev lõputöö annab põhjaliku ülevaate klaasipesuvedeliku tanklate projektist, eesmärgiga luua ettevõttele Siris OÜ oma uudne välireklaami lahendus ja anda investoritele unikaalne investeerimisvõimalus, luues ühtlasi klientidele keskkonnasõbralikuma ning mugavama viisi klaasipesuvedeliku tankimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Koduveinide tootmise ja müümisega tegeleva ettevõtte käivitamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Lokk, Liina; Kiis, HelenKäesoleva töö autor uuris antud lõputöö raames kuidas alustada koduveinide tootmise ja müümisega tegelevat ettevõtet ning loodava ettevõtte jätkusuutlikust. Ettevõte saab luua e-äriregistri ettevõtja portaalis. Kaidaste Kusto OÜ tuleb registreerida käibemaksukohustuslaseks, kuna see on aluseks aktsiisilao tegevusloa väljastamisele. Aktsiisilaos on aktsiisilaopidajal lubatud toota, ladustada ja sealt lähetada aktsiisikaupu. Aktsiisilao tegevusluba tõendab, et aktsiisiladu vastab seaduses sätestatud nõuetele, nõuetekohasuse üle teostab järelevalvet Maksu- ja Tolliamet. Aktsiisilaopidajal peab olema kehtiv toidukäitlemise tegevusluba, mida kontrollib ja väljastab Toidu- ja Veterinaaramet. Olulised seadused, mida alkoholiga tegelev ettevõtja peab järgima ja tundma on Alkoholiseadus ning Alkoholi-, Tubaka-, Kütuse- ja Elektriaktsiisi seadused. Aktsiisilaopidaja peab järgima, et tal oleks kehtiv aktsiislao tegevusluba, kehtiv toidukäitlemise tegevusluba, iga alkoholipartii peab olema kontrollitud, kõik tema poolt turustatavad alkohoolsed joogid peavad olema kantud riikliku alkoholiregistrisse. Kaidaste Kusto OÜ peab alkoholi käitlejana ja jaemüüjana esitama vastavasisulised majandustegevuse teated oma tegevuse kohta Majandustegevuse registrisse. Iga alkoholipartii peab olema kontrollitud enne aktsiisilaost lähetamist pädeva mõõtja tunnistust omava isiku poolt või akrediteeritud labori poolt. Kaidaste Kusto OÜ kasutab akrediteeritud labori teenuseid, kuna mõõteseadmete labori ja mõõtetunnistuse omandamine on väga kulukad. Iga Kaidaste Kusto OÜ poolt toodetud vein peab olema eraldi kantud riiklikusse alkoholiregistrisse enne aktsiisilaost lähetamis. Kaidaste Kusto OÜ-l on kolm peamist konkurenti, kellel on pikaajaline veinide tootmise ja müümise kogemus ning neil on kujunenud oma klientuur, mistõttu on Kaidaste Kusto OÜ-l raske turule siseneda. Kaidaste Kusto OÜ võtab aktsiisilao ehituseks SEB pangast laenu ja paneb tagatiseks Kaidaste Kusto talu maad. Kaidaste Kusto OÜ peab koduveinide tootmiseks ja laatadel müümiseks soetama põhivara, milleks Kaidaste Kusto OÜ võtab laenu SEB pangast ning lisab tagatiseks aktsiisilao. Lisaks saab Kaidaste Kusto OÜ osanikelt laenu, mille tagasimakse kohustus algab kui ettevõtte on tasunud pangale laenu. Pangalaenu tagasimakseid alustatakse 2018-ndal aastal, kui ettevõtte hakkab saama tulu koduveinide müügist. Oskusliku juhtimise ja seaduste ning nõuete järgmise abil on Kaidaste Kusto OÜ-l prognooside kohaselt võimalus olla jätkusuutlik koduveinide tootja ja müüja.Nimetus Piiratud juurdepääs Konkurentsistrateegia AS JELD-WEN Eesti näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Merilo, Kaarel; Bergmann, Meelis; Tarmo TalvetKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli käsitleda turundus-, konkurentsistrateegiate valikuid, analüüsida toote hinna kujunemist, tarbijate eelistusi ning välja selgitada puudused ja eelised konkurentide ees ettevõtte AS JELD-WEN Eesti baasil. Töö käigus koguti materjali, mida hiljem analüüsiti konkurentidest ülevaate saamiseks kohalikul turul. Samuti koostati küsitluse teel ülevaade tarbijate eelistustest ja nende erinevustest maakonniti. Töö esimeses pooles tutvustas autor baasettevõtet, tema ajalugu, tegevuse kirjeldust, kasutatavaid ressursse ja juhtimistegevust. Ettevõttest ülevaate saamiseks kasutati AS JELD-WEN Eesti arhiivimaterjale, 2013. majandusaasta aruannet ja suheldi mitmete osakonnajuhtide ja töötajatega. Teises lõputöö osas analüüsiti potentsiaalsete tarbijatega tehtud intervjuusid. Mille tulemusena selgus tarbijaskonna regionaalne selge eristumine. Suurim tarbijaskonna maitse-eelistuste erinevus oli Ida-Virumaal, kus elab, võrreldes teiste Eesti maakondadega, rohkem välismaalasi. Nende eelistuseks oli pigem modernsem kui klassikaline disain. Samuti ootavad Ida-Virulased toodetele väiksemat hinda, kui näiteks Harju maakonnas läbi viidud küsitluses selgus. Üldiselt jäi tarbijate meelest mõistlik hind alla tegelikele toodete hindadele. Lõputöö kolmandas osas selgitati välja AS JELD-WEN Eesti toodete hinda mõjutavad tegurid. FSC sertifikaadi mõju toote hinnale oli oodatust väiksem ja leiti, et toodete sertifitseerimine tasub igal juhul ära nii suurte tootmismahtude juures. Teisteks hinda mõjutavateks kuludeks olid: toormaterjali kulu, tööjõukulud, üldhalduskulud, turustuskulud ja muud kulud. Kasum moodustas toote lõpphinnast 24% ja seda ilma edasimüüjate vahendusteenuseta. Viimases töö osas uuriti suuremate konkurentide käitumist müügitulu saavutamisel. Hinnapäringu teel saadi ülevaade konkurentide toodete hindadest. Üllataval kombel, oli AS JELD-WEN Eesti toodang kõige soodsam kohalikul turul saadaolevatest konkurentide toodetest. Seejärel võrreldi AS JELD-WEN Eesti hetkelist turupositsiooni konkurentide omaga. AS JELD-WEN Eestit võib praegusel hetkel 35 nimetada akende ja uste tootmise valdkonnas turuliidriks, oma kõige suurema käibe ja madalate toodete hindade poolest. Paraku ei saa seda öelda kohalikul turul saavutatud müügitulu põhjal. AS Viljandi aken ja uks saavutab kohalikul turul 7% rohkem müügitulu kui AS JELD-WEN Eesti. Seega on kohalikul turul mainitud valdkonnas turuliidriks AS Viljandi aken ja uks. Müügitulu suurendamiseks Eesti turul pakkus töö autor välja kaks peamist strateegilist käiku: luua salongid, kust tarbijal oleks võimalik otse tootjalt toodangut osta ja panustada rohkem maine kujundamisesse ja klientide informeerimisse. Väiksemad konkurendid on analoogsed sammud juba astunud ning tulemused kajastuvad nende läbimüügi edukuses Eesti turul, moodustades üle poole kogu aastasest käibest. Valminud töö käigus kogutud andmed edastatakse AS JELD-WEN Eesti turundusosakonda, mille põhjal saavad ettevõtet tüürivad juhid koostada arenguplaani kohalikul turul laienemiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Konkurentsivõime analüüs Auricu Oü näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Barinov, Juri; Pihl, ToomasEesti ehitusturgu iseloomustab 2015. aastal stabiliseerumine. Ehitustegevus on küll hoogustunud, kuid seda peamiselt avaliku sektori tellimuste ja Euroopa Liidu [EL] abirahade toel. Samas on aga Euroopa Liidu rahastamisperioodil 2014-2020 ehitusinvesteeringute osakaal tunduvalt väiksem kui seni ning see mõjutab tugevalt ehitussektori hetkeolukorda Eestis. Ehitusmahud on 2015 aastal vähenenud, kuid ehitustööde hinnatasemed on pigem kõikuvad ning hinnalangust ehitusmahtude vähenemine kaasa ei too. Ühelt poolt toob ehitushangete vähenemine kaasa konkurentsi tihenemise, mis ehitushindu alla surub. Teiselt poolt jätkub kindlasti veel teatud aeg sisenõudluse tõus, mis survestab hindasid altpoolt. Siit saab ka järeldad, et keskmine kasumimarginaal ehitusettevõtetel lähitulevikus väheneb. Käesoleva lõputöö teemaks oli konkurentsivõime analüüs Auricu OÜ –s. Töö tegemiseks ja eesmärgi saavitamiseks kasutati konkurentsianalüüsi statistilist meetodit, mis põhineb majandusaasta aruannete ja muu avaliku info baasil. Lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada, turupositisoon ning uue tegevusala lisandumisega tehtud kulutuste efektiivsus ning tasuvus. Samuti analüüsida ka seda, kui lihtne või raske on siseneda uue teenusega turule. Töö käigus läbi viidud juhtkonna küsitlemisena leiti, et Auricu OÜ hoiab hetkel keskmist turupositsiooni nii tööde hinna kui ka teenuste mitmekülgsuse, kompaktsuse ja kvaliteedi poolest. Selle uurimuse raames selgus, et tähtsaim ei olegi turupositsioon, vaid oluline on efektiivsus ja olla kliendikeskne. Auricu OÜ kasutab diferentseerimise strateegiat eristudes konkurentidest kompaktse teenuse, hea teeninduse ja parema töökvaliteediga, kuna ettevõttes on tööl kvalifitseeritud lepinguline tööjõud ning ettevõtte tööjõu värbamine ei ole projektipõhine. Ettevõtte jaoks on vajalik koolitatud, professionaalne ja motiveeritud tööjõud, kes on erialaselt oma oskustes kompetentsed ning oma asjaajamistes tõhusad. Antud tegevusvaldkonnas on konkurentsieeliseks ka masinapargi olemasolu, mis näitab müügikasvu võimalusi tulevikus, pidevat valmisolekut kliendi tellimusele ehk tööde efektiivsust. Kuna rasketehnika on kallis ning rentimine kulukas, siis näitab oma masinapargi omamine ettevõtte tugevust ja pidevat valmisolekut kliendi vajadustele. 2012. aastal lisandunud uue tegevusharu trassitööde tegemisega tehti suuremahulisi investeeringuid 2012. aastal ka põhivarasse rasketehnika näol summas 162 885 euri. Nii suured investeeringud aga ei suudagi end paari aastaga ära tasuda vaid vajavad pikemat perioodi tehtud kulutuste tagasiteenimiseks. Selleks et osata hinnata investeeringu otstarbekust, arvutati välja tasuvusaja näitaja, mille järgi peaks antud investeering ära tasuma 4,15 aasta pärast ehk siis aastaks 2019. aastaks. See ei ole pikk aeg selleks, et oluline osa põhivarainvesteeringust sissetulekutega kaetud saaks. Sisenemine turule uue tegevusalaga ei olnud aga sugugi keeruline, kuna ettevõte tegutseb ehitusvaldkonnas juba aastast 2007, omab pikaajalisi koostööpartnereid ning kontakte erinevatelt tegevusaladelt. Suureks edu eeliseks olid ka head kliendisuhted, koostöö ning efektiive töökorraldus ning kompetentne ja kvalifitseeritud meeskond. Konkurentsis püsimiseks ei pea omama turul liidripositisooni, vaid oluline on olla oma töödes ja tegemistes efektiivne ning kliendikeskne. Lõputöö valmimisel olid suureks abiks analüüsitava ettevõtte Auricu OÜ juhtkonnaliikmed, kes võimaldasid ligipääsu vajalikele andmetele ja informatsioonileNimetus Piiratud juurdepääs Lehtmetallitöötluse ärimudel iduettevõtte loomiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Bostan, Maksim; Suurväli, MariKäesolevas projektis uuriti lehtmetallitöötluse valdkonna põhjal iduettevõtte loomist. Kavandatava iduettevõtte põhitegevuseks on spetsialiseeritus metallist lehtmaterjali laserlõikamisele ning täpis painutamisele vastavalt kliendi vajadustele. Kavandatav idufirma ei müü toodangut vaid pakub tootmise teenust allhankena, seega areng suuresti sõltub aktiivsest müügitööst ja meeskonna pädevusest. Ärikeskkonna analüüsi abil selgitati välja potentsiaalsed võimalused ja raskused äriidee realiseerimisel. On kasutatud usaldusväärsed statistilised allikad ning turundusuuringu tulemused. Vastavalt nende tulemustele võib teha järelduse, et Eesti metallitöötlemise valdkond on stabiilselt arenev majandussektor ning omab potentsiaali ettevõtlusega tegelemiseks nii kohalikul turul kui ka toodangu ekspordile orienteerudes. Ekspordi võib nimetada selle valdkonna vedajaks, kuna kohalik tehnoloogiline tase, kvaliteet, töö tegemise kiirus on kõrgel tasemel ning tööjõukulud on kordades madalam võrreldes EL-28 (Euroopa Liidu liikmesriikide) keskmisega. Sellised ärikeskkonna tingimused tekkitavad suurt huvi välisinvestoritele. Kohaliku tööjõuturgu aga mõjutab see negatiivselt. Peamiseks raskuseks metallitöötlemise sektoris tegutsemiseks on seadmete operaatorite leidmine. Kohalikud ettevõtted on sunnitud õpetama ise või ostma värbamisteenust. See omakorda nõuab lisa ajalist- ja finantsressurssi. Et raskusi vältida tuleb võimalikud ohud ette näha ning strateegilised käigud ette valmistada. Iduettevõtte ärimudel kirjeldab firma toimimise loogikat alates äriidee tekkimisest kuni kavandatavate tegevuskulude arvutamiseni. Kavandatav ettevõtte pakkub jõudlust kaasaegse lõike- ja painutuse tehnoloogia abil. Spetsialiseeritus üksikutel töötlemise protsessidel annab konkurentsieelise kiiruse, kvaliteedi ja hinna suhtes. Vastavalt turundusuuringule, kohalikul turul on nõudlust käesolevas projektis kavandatava äritegevuse vastu. Potentsiaalsed ärisuhted võivad tekkida paljude metallitöötlemise ning metallitoodete tootmise firmadega, mille hulgas on ka välismaa ettevõtete filiaalid, kesk- ja väiketootjad sise- ja välisturul, ning eraklient.Nimetus Piiratud juurdepääs Mobiiliturundus kui uus võimalus klientideni jõudmiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Jüriado, Ailar; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli analüüsida TTK üliõpilaste mobiilsete seadmete omamist ja kasutamist, teadmisi mobiiliturundusest, mobiiliturunduse võimaluste kasutamist ning hinnangut mobiiliturunduse võimalustesse. Tulemusteni jõudmiseks viis autor läbi TTK üliõpilaste seas kvantitatiivse uuringu. Toetudes uuringu tulemustele koostas autor soovitused mobiiliturunduse edendamiseks ettevõtetele, mille üheks sihtgrupiks on üliõpilased. Töö raames tegi autor ettepanekuid, kuidas tõsta erinevate põlvkondade teadlikkust mobiiliturundusest ja selle võimalustest. Mobiiliturundus on internetiturunduse üks osa, mille näol on tegemist viimase 50 aasta jooksul tekkinud turunduskanaliga ja millel on potentsiaal peagi kujuneda üheks peamiseks kommunikatsioonivahendiks ettevõtte ja kliendi vahel. Mobiiltelefon, mis on inimestel peaaegu alati kaasas, muudab mobiiliturunduse kiireimaks ja personaalseimaks viisiks infoedastamisel. Varasematest uuringutest on selgunud, et noored on palju vastuvõtlikumad uute tehnoloogiate suhtes. Teismeliste suhtumine mobiiliturundusse ja selle võimaluste kasutamisse sõltub noorte sotsiaalsest taustast, soost, elustiilist ja seadme kasutusoskusest. Peamine põhjus, miks noored nutitelefoni kasutavad on sotsiaalsetel ja meelelahutuslikel põhjustel nende jaoks on oluline olla inimestega pidevas ühenduses. Tarbijate üldine hinnang mobiiliturundusest läbi nutitelefonide on positiivne ja nutitelefone peetakse väga isiklikeks vahenditeks. Autor tõi käesolevas töös esile mobiilse interneti olulisuse mobiiliturunduses. 3G ja 4G generatsiooni võrgud võimaldavad tänu suuremale andmemahule ja allalaadimiskiirusele paremat interneti ja teiste nutitelefonide rakenduste kasutamist. Kuna paljud rakendused vajavad oma tööks internetiühendust, siis on selle olemasolu oluline. Teoreetilises osas tõi autor välja ka peamised mobiiliturunduse võimalused, mida ettevõte saab rakendada klientideni jõudmiseks. Mobiiliturunduses on alustalaks mobiilne koduleht. Kasutades tänapäevaseid mobiiliturunduse võimalusi on oluline suunata klient mobiiltelefonidele mõeldud 44 kodulehele, milleks võib olla, kas dünaamilise disainiga koduleht või eraldi teostatud mobiilne koduleht. Otsingumootorites esile tulemiseks on soovitav ettevõttel vormistada koduleht korrektselt, et kliendid otsingumootorit kasutades mobiiliveebi üles leiaksid. SMS-turundus on siiani hea vahend masside tähelepanu võitmiseks ja kuna tegemist on push strateegiaga, siis peavad tekstisõnumid olema hästi läbimõeldud. Kõige tuntumaks ja populaarsemaks mobiiliturunduse võimaluseks on kujunenud erinevad mobiilirakendused. Tänu rakendustele suudavad ettevõtted tekitada huvi tarbijates, sest need on meelelahutuslikud. Lõputöö raames läbi viidud uuringutulemustest selgus, et ligikaudu 97% küsitlusele vastanud TTK üliõpilastest kasutab vabal ajal elektroonilist seadet, mis võimaldab kasutada internetti. Peamiselt kasutatakse sülearvutit ja nutitelefoni interneti kasutamiseks. Rohkem kui 2/3 uuringus osalenud TTK üliõpilast omab nutitelefoni, mille peamisteks kasutusvaldkondadeks üliõpilaste seas on helistamine ja interneti kasutamine. Igapäevaselt kasutab mobiilset internetti 70% vastanud üliõpilastest, mis näitab mobiilse interneti populaarsust üliõpilaste seas. Tuginedes uuringutulemustele ja autori hinnangule, siis 2/3 vastanud TTK üliõpilastest ei tea, mida kujutab endast mobiiliturundus. Mobiiliturunduse võimalustest teavad üliõpilased kõige rohkem sotsiaalmeedia, mängude ja mobiilipanga mobiilirakendusi. Vastanud üliõpilaste seas on kõige enamkasutatavamad mobiiliturunduse võimalused sotsiaalmeedia, uudiste ja mängude mobiilirakendused. TTK üliõpilased hindasid mobiiliturunduse võimalustest kõige kõrgemalt informatsiooni rakendust. Üliõpilaste koondhinnang mobiiliturunduse võimalustele oli 3,3, mida võib pidada väga heaks, arvestades mobiiliturunduse järk-järgulist kasvu. Lõputöös esitas autor soovitused mobiiliturunduse edendamiseks ettevõtetele, mille üheks sihtgrupiks on üliõpilased. Oluline on, et ettevõtted mõistaksid mobiiliturunduse võimekust ja potentsiaali. Kuna nutitelefonide osakaal on nüüdseks Eestis tõusnud 30%-ni, siis on suur võimalus kasutades mobiiliturundust võita kliente. Suurimateks tõmbenumbriteks on kindlasti mobiilirakendused ja asukohapõhised reklaamid. Autor ei soovita alahinnata SMS-turunduse olulisust, mille kasutamiseks võiks luua vastava kliendibaasi ja läbi selle segmenteerida tarbijaid, kellele reklaame suunatakse ning edastada kliendi huvidest ja vajadustest lähtuvad kindlad ning täpsed pakkumised, mis tekitavad ostu- või tarbimissoovi. 45 Autor esitas töös ettepanekuid erinevate põlvkondade teadlikkuse tõstmiseks mobiiliturundusest ja selle võimalustest. Teadlikkuse tõstmiseks soovitab autor koolide ja ettevõtete koostöös üliõpilastele loengutundide andmist, tarbijatele uute mobiiliturunduste võimaluste (nt mobiilirakendused) kohta õpetlike videote tegemist ning kõigile huvilistele mobiilioperaatorite poolt tasuta mobiiliturunduse ja selle võimalustega seotud koolituste ja seminaride korraldamist. Autori arvates on mobiiliturundus üks turundusvõimalusi, kuhu ettevõtted võiksid hakata rohkem investeerima, arvestades, et ülemaailmselt kasutab mobiiltelefone 4,1 miljardit inimest, kusjuures Eestis kasutab mobiiltelefone 1,1 miljonit inimest, millest 30% moodustavad nutitelefonid. Töö autor soovitab paari aasta pärast TTK üliõpilaste seas läbi viia uue uuringu analüüsimaks, kuidas on üliõpilaste teadmised ja kasutusharjumused muutunud ja kas autori poolt lõputöös püstitatud järeldused peavad paika. Autori arvates tasuks käesolevas töös tehtud uuring läbi viia ka teiste kõrgkoolide üliõpilaste seas. Autor leiab, et uurida võiks ka seda, millised mobiilsed seadmed on erinevatel generatsioonidel, kui palju nad teavad mobiiliturundusest ja kuidas on uued mobiiliturunduse võimalused (nt NFC) muutnud tarbijate kasutusharjumusi.Nimetus Piiratud juurdepääs Mobiilse aurupesu UpSteam turundusplaan(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Rand, Gerda; Bergmann, MeelisTänapäeva kiiresti muutuvas maailm on üha enam autostuv. Inimeste keskmine sissetulek ja autode arv inimese kohta on tõusvas trendis (ainuüksi Eestis on üle 630 000 auto), üha olulisemaks muutub aja säästmine ja enam ollakse valmis ostma mugavusteenuseid. Selle kõige juures on kasvanud ka nõudlus autopesu järgi. Ettevõte OÜ UpSteam on peamiselt spetsialiseerunud mobiilse autopesu teenuse pakkumisele, mille eesmärk on kliendikogemuse tõstmine autopesuvaldkonnas. Kliendid on auto omanikud, kes hoolivad oma auto puhtusest ja seejuures oma aja, vaeva ja looduse säästmisest. Tegemist on Eestis unikaalset tehnoloogiat kasutava teenusepakkujaga omas valdkonnas. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli kliendikogemuse tõstmine autopesu valdkonnas. Probleemiks oli strateegiliselt planeeritud turundustegevuse puudumine ja selle lahenduseks loodi ettevõttele turundusplaan. Väljatöötatud turundusplaani ja strateegiat ellu viies suudab UpSteam OÜ liikuda efektiivselt ja kasumlikult oma püstitatud eesmärkide poole. Turundustegevuse kõige üldisem eesmärk on viia ellu ettevõtte visioon ja seda edasi arendada. Lisaks, arvestades turu suurust ja kliendi reaalseid vajadusi üritatakse luua brändi, mille eesmärk on olla kõige perekesksem ja loodussõbralikum autopesupakkuja. Ülim eesmärk on viia kliendi teadvusse taolise teenuse vajalikkus, head pooled ja roheline mõtteviis. UpSteam’i logo peab inimestes tekitama õnnelikku, perekeskset, muretut ja puhast emotsiooni. Agressiivse reklaamimisega telepildis, e-turundusega, otsemüügiga ja paljude teiste meetoditega viib UpSteam oma sõnumi klientideni, ja ollakse veendunud, et kliendil ei ole head põhjust sama hinnaklassi juures teenust mitte valida. Analüüsides turgu ja kliente, saab välja tuua, et UpSteami puhul on tegemist pigem eksklusiivse teenusega ning ideaalne klient on pere inimene, vähemalt üks laps, kes käivad tööl. Inimesed, kes käivad tööl ja puudub ajaline raam, et oma autot pesta, aga on võimekad investeerima oma mugavusse. See on avaldunud tulem tänaseks ja tugineb kõikide tellinud klientide seast väljakujunenud muster. 56 Töö käigus sai ka väljatöötatud kolm põhipunkti miks UpSteam OÜ mobiilne auto aurukäsipesu teenus on turul konkurentsitu ja nendeks on: • aur on efektiivne. UpSteam aurupesu on väga keskkonnasõbralik autopesu protsess, mille käigus kombineeritakse kuuma vee efektiivsed pesuomadused survestatud auruga; • aur desinfitseerib. Aur pääseb ligi pooridesse ja teistesse raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse ilma keskkonda laastavate kemikaalideta. Aur on kasutusel oma tugevate hügieeniliste omaduste poolest eemaldades autost kõik kahjulikud bakterid, hallitused, viirused ja tolmulestad. Jättes auto pinna ja sisu puhtaks ja desinfitseerituks; • aur on innovaatiline. Auto aurupesemine on maailmas väga teretulnud ja innovaatiline kontseptsioon, millega asendatakse üha enam statsionaarseid ja keskkonda reostavaid käsipesupunkte. UpSteami üks eesmärke on muuta kontseptsiooni, kuidas inimesed oma autode eest hoolt kannavad. Turundusstrateegiate rakendamine on olnud siiani väga edukas. Kaasatud on ingel-investorid, kelle abiga on meedia kajastus olnud efektiivne. Antud töö omad äärmiselt suurt väärtust juhtkonna ja omanike jaoks, seda on tutvustatud ja juba elluviidud tegevused näitavad enda efektiivsust ning mõju ettevõtte pikaajaliste eesmärkide täitmisel. Autor toob juhtkonnale soovituseks välja rakendada loodud turundusstrateegiat ja tegevusi ning seeläbi suurendada püsikliendi baasi. Mitmete tegevuste rakendamine on andnud juba soovitud suunas nähtavaid tulemusi. Kokkuvõtteks võib öelda, et UpSteam on kõige efektiivsem ja innovaatilisem viis tagamaks klientidele läikivpuhas auto ilma suurema vaeva ning ajakuluta.Nimetus Piiratud juurdepääs Müügi suurendamine läbi internetiturunduse tehnikate MiisuMiisu OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Tarkus, Oliver; Helen, KiisLõputöö eesmärgiks oli ettevõttele MiisuMiisu OÜ teha ettepanekuid, kuidas saaks läbi erinevate internetiturundusetehnikate veebilehel müüki suurendada. Ettevõtte põhiliseks probleemiks oli see, et turundustegevusi ei tehtud teadlikult ja täpne ülevaade turundustegevustest veebilehel puudus. Internetiturunduse koha pealt keskenduti rohkem veebilehele, mis on suuresti tähelepanuta jäetud. Esimeses peatükis keskenduti ettevõttele MiisuMiisu OÜ. Töö autor tutvustas ettevõtte tooteid, tegi intervjuu ettevõtte tegevjuhiga visiooni ja missiooni osas, selgitas välja varasemalt tehtud turundustegevused. Selgus, et internetiturunduse koha pealt ei ole ettevõte väga palju teinud, mis tuli välja analüüsides MiisuMiisu OÜ veebilehte. Analüüsiti konkurentide veebilehti, et saada parem ülevaade, mida konkurendid hästi teevad ja mida võiks ettevõte enda koduleheküljel kasutusele võtta. Konkurentsianalüüsist tuli välja, et ettevõtte veebileht ei ole turvaline, mis on suureks põhjuseks, miks paljud veebilehelt tooteid ei osta. Sellest ei olnud ettevõte teadlik. Teises peatükis käsitleti veebilehe optimeerimist. Antud peatükis rääkis autor SEO olulisusest, kuidas veebilehe optimeerimine aitab rohkem kliente veebilehele saada ning tõi välja erinevad viisid, kuidas optimeerida veebilehte nii lehesiseselt kui ka leheväliselt. Rohkem keskenduti veebilehe sisesele optimeerimisele, et ettevõte oleks paremini nähtav otsingumootorites nagu Google jne. Kolmandas peatükis keskenduti veebilehe konversioonimäära suurendamisele. Autor sai teada, et ettevõte ei ole varasemalt konversioonimäära mõõtnud. Teades, et varasem kogemus ettevõttel puudub, uuris autor erinevaid viise, kuidas saaks ettevõttel konversioonimäära paremaks muuta läbi HTTPS´i, Facebook Retargeting´i, Mailchimpi, uudiskirjade ning blogidega. Neljandas peatükis tehti ettepanekuid, kuidas müüki suurendada. Autor soovitab järgida järgmisi soovitusi: 1) optimeerida veebilehte; 2) tegeleda e-maili turundusega; 3) blogi kirjutada. Igas ettepanekus on täpselt lahti seletatud, mida teha tuleks ja edaspidi saab antud alateemas käsitletut veelgi rohkem süvitsi edasi uurida. Ettevõttel on ettepanekute tulemusena palju lihtsam teha turundusstrateegiaid, kuna selle tulemusena näeb hästi ära ettevõtte müügistatistika Google Analyticus.Viimasena toob autor välja müügikasvuprognoosi. Kui eelnevalt välja toodud ettepanekud on vastu võetud ja neid ka rakendatakse, siis näeb autor, et ettevõttel on võimalus kasvatada oma müügikäivet vähemalt 30%.